Søgning på: dansk eksamenssæt. Resultater: 19821 til 19840 af 42474
-
Herning gymnasium
ForumindlægHej. Jeg overvejer meget kraftigt at søge ind på Herning Gymnasium - nærmere bestemt STX. Men jeg gider ikke gå der, hvis det er noget værre noget. Derfor vil jeg gerne høre nogle vurderinger fra folk der enten går der, eller har gået det. På forhånd tak for al respons. /Snappi -
dollars til kroner
Forumindlæg36,44? 44,74? 16,75? det er hver for sig -
Engelsk grammatik
ForumindlægHej! :) Jeg har nu lavet lavet en opgave i engelsk, men er i tvivl om grammatikken er korrekt. Er der nogen der vil hjælpe? :) Dear Tony Tweet Here are my answers for your question. If you need me to answer more of yours questions or take part of your survey, I will look forward to hear from y... -
Måske fejl i test
ForumindlægThe fish tasted well/good Her skal man vælge den korrekte. Ifølge testen er det rigtige svar good ¨mener bare det er well.Da well ligger sig til udsagnsord. Eller er det bare mig ,der er galt på den -
Hjælp
Forumindlæghvad kommer normalt først i hovedsætninger udsagnsled eller grundled når hovedsætningerne står før bisætninger? hvad kommer normalt først i hovedsætninger udsagnled eller grundled når hovedsætningerne står efter bisætningerne? -
engliish. plzz help :(
ForumindlægSkriv en historie på ti linjer, hvoraf 5 er i datid og 5 i nutid. Vær opmærksom på at grundled og udsagnsled passer sammen. Sæt kryds under grundled og bolle under udsagnled. Jeg jeg ved ikke om det her nok til datid, og eller om der findes noget fejl i? hvis der fejl, kan i plezz ret det til... -
Hvor vigtig er bachlor?
ForumindlægHej. Jeg læser Ha.almen i øjeblikket, begyndte her i sommers og syns allerede meget af det man undervises i er meget virklighedsfjernt. De eneste to fag som man syns er virklighedsnært er regnskabsforståelse og omkostnings/invest. teori. Det fik mig til at tænkte: Hvor meget af det man lærer på ... -
nødvendighed og gustar + verbum
ForumindlægHej. På spansk, hvis man ønsker at udtrykke en nødvendighed, kan det så passe at man bruger formen: tener + que + infinitiv f.eks: Tengo que andar eller skal que udelades? det samme gælder gustar + verbum, skal der que ind imellem? f.eks. gusta que bailar. eller? tak på ... -
resume
Forumindlæghej hvrodan starter man et resume påå fransk? -
Kender i den her: Bryllup med Eliza, hvis i kan hjælp..
ForumindlægHej I novellen skal jeg finde andre genrer, og det kan jeg ikke? ? på forhånd tak -
Ordvalg og grammatik
ForumindlægJeg håber at i vil hjælpe mig med at forklare og beskrive, hvad fejlen er. :) På forhånd tak- 1)Russerne --> Skal det bøjes som et adjektiv? 2) Bogen er fra 2001 --> Das Buch ist aus dem Jahr 2001.?? <---- er præpositionen og bøjningen af Jahr rigtige? 3) Det handler om synet på slægt... -
...
ForumindlægHej alle. Er der nogen som er god til tysk, og som kunne tænke sig at rette mig stil her er den: So war der erste Gast ankommen. Alles klar werden. Alles vorberit werden. Es wird das wildeste Party jemals. Es geht nicht lange Zeit, vor die erste bahnen sniffen werden. Andrea genau kommen wer... -
Valget 2011 Opgave, hjælp
ForumindlægHej :-) Jeg skal lave en samfundsfags opgave om valget 2011, hvori svaret på nogle stillede spørgsmål skal indgå. Et spørgsmål hedder: "Gør på grundlag af figur 1 rede for resultatet af Folketingsvalget 2011 på landsplan". Der står at Social demokraterne står til færre procent... -
Hjælp til folkeeventyr!
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til et folkeeventyr. Bare en start eller en slutning eller en god idé! Det skal bare indeholde de helt standard ting som prinser og prinsesser, men det skal også indeholde symboler og have et fortolkningsplan. Hilsen Anna -
Noveller omhandlende død eller sorg
ForumindlægHejsa Er der nogen der kender en, eller flere noveller, historier, digte, filme, videoklip - hvad som helst kan bruges -omhandlende død? Eller sorg? Eller dem begge? Jeg vil meget gerne have én, I syntes var god. Min klasse skal bruge dem som fordybelsesområder til afgangsprøven (og så vi... -
relativesætninger??
ForumindlægHej.. Jeg er igang med en tysk aflevering, som skal bestå af relative sætninger - jeg vil derfor lige være sikker på, at jeg ikke er helt galt på den med hensyn til relative sætninger. ( uret som jeg høre tikke ).. Er dette en relativsætning? :). -
Tysk
ForumindlægHej. Jeg ville høre om der er nogen der kan rette lidt tysk for mig: Der Erzähler, lebte Michael seit vielen Jahren in einem Haus mit ihrer Mutter und ihrem Freund, Dr. Klaus Peter, der sehr reich war. Das Haus wurde in einem schönen und teuren Viertel, Berlin Zehlendorf. Micheal hatten 3 Zimmer... -
Bingo - rettelse af oversættelse
ForumindlægBingo En el Centro Gallego Son las siete y cuarto de la tarde. Estamos en la sala de bingo del Centro Gallego. En el local hay unas 50 personas. Dos o tres en cada mesa. Algunas están bebiendo cerveza o coca-cola. Otras están comiendo un sandwich. Pero más que nada est&aacu... -
Rettelse af et engelsk læserbrev (vil gerne have 10)
ForumindlægHej, jeg håber på at jeg får minst 10 i dette læserbrev, så i må MEGET gerne komme med nogle forslag, til hvad jeg kunne gøre bedre og kritik. Hvis i ser nogle grammatiske fejl eller stavefejl, skal i også rette dem. Håber i vil hjælpe. Dear dad how are you? I miss you so much. It was so weird... -
statistik
ForumindlægJeg har vedhæftet et spørgsmål, som jeg er lidt i tvivl om: 1.Udsagn: Det ironisk, fordi at 5% svarer til 0.05 hvilket ikke er nok til at trække 2 fra. Det går dermed ikke op. Det er derfor skrevet på en forvirrende måde. Man kan også komme til at misforstå det og forstå det som 40% (altså hvor ...
