Søgning på: matematik fp10 maj 2020. Resultater: 19841 til 19860 af 34067
-
hvornår bruger man
Forumindlægnogen der kan forklare mig i hvilket tilfælde man bruger "sin", "tan" og "cos" På forhånd TAK =) -
Bestå faget mat på b
ForumindlægHej, jeg står i denne situation at jeg har afsluttet mat b med karakterne: 00 skriftlig og 02 mundtlig samt eksamens-årsprøve karakter -3. Hvad skal der til før jeg består faget? -
Bestået fag.
ForumindlægHvis man har fået 4 mundtlig og 4 i skriftlig Spansk i årskarakteren. Og man får -3 til eksamen skriftligt. Tæller det som bestået eller dumpet? Hvornår kan man få -3? Er er der hvis man slet ikke har besvaret nogle opgaver? Tak på forhånd. -
Hjælp til problemregning.
ForumindlægHej. (-: Jeg sidder og laver en problemregning, men jeg sidder med en opgave som jeg er meget i tvivl om? det handler om en fodboldsbane hvilket har et areal på ; 7920 m² - kvadratmeter, opgaven lyder sådan her: - For at gove græsset større slidstyrke sættes der stave med kunstgræs svarende ... -
Medicin og medicin og teknologi
ForumindlægJeg har læst medicin i 1 år nu, og overvejer at skifte til medicin og teknologi på DTU. Jeg kan se, at jeg kan få merit for nogle af de kurser, der er på KU. Hvordan foregår sådan en meritoverførsel? Må jeg så tage nogle andre kurser, fx ekstrakurser i kemi og fysik? -
SInus og cosinus
ForumindlægDefiner funktionerne sinus og cosinus til en vinkel udfra enhedscirklen. har jeg defineret sinus rigtig? vi laver en ny trekant uden nogle længder, disse trekanter har det til fælles at de begge to er ens vinkel (vinklen v) og de har begge en ret vinkel. og dette betyder at den sidste vinkel i ... -
skulptur
ForumindlægHej Er der nogle der kunne hjælpe med disse opgaver? Tak på forhånd! -
Procent for karakter
ForumindlægHej SP Jeg har lige været til to skriftlige eksamener. Er der nogen der kan opstille procent svarende til karakter. Hvis jeg skal have 10, hvor mange procent skal jeg så have. På forhånd tak ?? -
Antal Ansøgninger?
ForumindlægHej Kan jeg slippe afsted med kun at sende 1 ansøgning? eller er det vildt dumt? -
blandingsforhold saft
ForumindlægHej har en opgaver omhandler saft Hvor meget fortyndet solbærsaft får man fra en flaske? 1 del saft og 5 dele vand 6*85= 510 cl = 5,1 liter? -
f(x)=A*sin(b*x+c)+d hvilke tegn kan A,b,c,d ellers have? og hvad kan man bruge funktionen til.
Forumindlægf(x)=A*sin(b*x+c)+d hvilke tegn kan A,b,c,d ellers have? "har nogen en overskuelig liste, eller kan huske det i hovedet" og hvad kan man bruge funktionen til sådan grundlæggende? -
Eksamen om differentialligninger.
ForumindlægHej, Spørgsmålet lyder sålees: "Du skal gøre rede for, hvordan man løser forskellige typer af 1. ordens differentialligninger" Hvordan ville i gribe det an på A-niveau? det virker lidt tyndt at gå ind og sige at vi har en tabel med løsninger og så indsætter vi tallene der i? Jeg havd... -
hjælp
Forumindlæghvad er kvote 1 og kvote 2? -
-x^2+16x = 2x+30
ForumindlægHej skal løse funktionen i overskriften, men kan ikke komme i gang da jeg ikke kan huske hvordan man opløser -x^2. -
Normalfordeling
ForumindlægJeg skal løse denne opgave: Om en normalfordelt stokastisk variabel X oplyses, at P(X≤10)=0.25 samt at P(X≤20)=0.75 a) Bestem middelværdi og spredning for X. Jeg har forsøgt at løse ligningssystemet (billedet), men får fejl. Er der nogen, som vil være søde at hjælpe mig? :-) -
HASTER VIRKELIG!!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er blevet stillet en opgave jeg ikke kan finde ud af den lyder; i et lotteri med 200 lodsedler er der 1 hovedgevinst hvor stor er chancen for at vinde den når man har 5 lodsedler? Behøver ikke svaret men bare en metode til at løse opgaven? -
Hyldest til lektiehjælpere på SP
Forumindlæg.. Dette indlæg skal betragtes som en hyldest til tre lektieguruer på Studieportalen .. mathon Andersen11 peter lind Jeg tror at jeg taler på manges vegne, når jeg siger tusind tak for jeres fantastiske studiehjælp. Det... -
andengradspolynomiet
Forumindlæghvordan kan andengradsligning anvendes ved regning med vinkelrette vektorer? -
Trigonometri - retvinklet trekant
ForumindlægHej, Jeg sidder og er igang med eksamensspørgsmål, her til om snart ;) Men jeg blev hurtigt i tvivl om dette: Du skal formulere og bevise sætningen om anvendelse af sinus, cosinus og tangens i den retvinklede trekant. - er det fint nok som bevis at forklare om enhedscirklen? eller en anden gode i... -
Vektor HASTER
ForumindlægHej, vi har en mundtlig prøve i morgen og jeg skal bevise beviset for en vektor projiceret på en anden vektor, men jeg har lige et par spg. om beviset, derfor håber jeg at der er nogen der kan hjælpe? 1- jeg forstår ikke, at ba=k*vek.a?? hvad er k her? 2- er der en regel der siger, at hvis man...
