Søgning på: matematik fp9 december 2024. Resultater: 19841 til 19860 af 32900
  • Maple hjælp - komplekse tal

    Forumindlæg
    Jeg manger lidt hjælp til at kunne beregne den kompleks konjugerede, modulus, argument osv. samt kunne angive dem i decimalbrøkstilnærmelser. Desuden til at kunne tegne tal ind i den komplekse plan i matematik programmet Maple. Er der nogen der kan hjælpe mig med det?
  • fsa2004

    Forumindlæg
    jeg sidder med fsa 2004 i matematik, og mangle lidt hjælp til den allersidste opgave. Det lyder således: vis, at forholdet mellem bredde og længde er 1/v2 når b/l=1/2 * l/b Hilsen jakob
  • Lineær funktioner!

    Forumindlæg
    Hej! Vi har fået en opgave for i matematik Gør i generelle vendinger rede for betydningen af tallene a og b, og forklar hvorledes lineære modeller kan anvendes til prognoser. Vil i ikke være søde at hjælpe mig, da jeg ikke forstår det!
  • Matricer SRO

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder med mit matematik fysik projekt i 2 om optiske linser.. Og jeg kan simpelhen ikke finde ud af hvad der er hvad i en Matrice..? A=? B=? C=? D=? Nogen der kan hjælpe mig med at foreklare det..?
  • Bestem a og b?

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg er en dør når det kommer til matematik, men specielt én opgave i aftenens aflevering driller. Jeg har absolut ingen idé om hvordan jeg skal gribe den an... Nogen der kan hjælpe? Har vedhæftet opgaven som et billede. - RotVeile
  • andengrads funktioner

    Forumindlæg
    Hey Er i gang med at lave matematik aflevering og en af opgaverne forstår jeg ikke rigtig håber i kan hjælpe mig :) Opgaven lyder: Redegørelse for åbne og lukkede boller i endepunkterne på grafen(andengrads funktioner).
  • En der kunne hjælpe

    Forumindlæg
    hejsa :) jeg har en hjemmeside som jeg fandt her i studieportalen http://www.skolenoter.dk/ men jeg kan ikke åbne Noterne: - Download matematik A noter - Download fysik A noter er der en der kan hjælpe mig, til hvad jeg ka' gøre ?? Mange tak !
  • Hardcore omskrivning

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Er der en derude som bare er sindsyg til at omskrive? Sidder nemlig med noget lidt nasty matematik og kan ikke finde ud af at omskrive nogle differentialligninger. Hvis ja, og personen vil hjælpe, så kan jeg lige sende dem på mail :)
  • Hvordan finder jeg 100% hvis 17% udgør 34 kr?

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg har lige brug for lidt hjælp med min matematik som jeg desværre ikke er helt skrap til :). Jeg vil gerne vide hvordan jeg kan regne ud hvad helheden (dvs. 100%) er hvis 17% udgør 34 kr? Ps. Jeg går i 7. klasse ;).
  • Opstil en forskrift for arealet af trekanten som funktion af x

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er kommet i problemer med en matematik opgave. En trekant ABC er indskrevet i et kvadrat med sidelængden 1. a) Opstil en forskrift for arealet af trekanten som funktion af x. Er der nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre? Hilsen Cille
  • Differenialligninger

    Forumindlæg
    Hejsa :) Jeg har følgende to opgaver som jeg ikke er med på. Begge opgaver må begge gerne laves på maple. I må meget gerne forklare mig opgaverne trin for trin, da jeg har lidt svært ved matematik :) Tak på forhånd!
  • fremskrivningsfaktoren og begyndelses værdi på ekspotionel vækst

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har en matematik opgave til imorgen, og jeg fatter absolut ingenting af det her, opgaven lyder: En eksponentiel vækst går gennem punkterne (1, 2) og (3, 18) Beregn fremskrivningsfaktor og begyndelsesværdi og angiv ligningen for den eksponentielle vækst please hjælp mig, det haster...
  • terminsprøve og eksamen

    Forumindlæg
    hej jeg skal til terminsprøve i matematik c niveau må jeg tage mine nóter med til den første del og anden del?? Til eksamen til forberedelses eksamen må jeg der tage mine noter med??
  • Hypotesetest

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at skrive min SRP og min matematik del handler om at gøre rede for principperne bag hypotesetest i almindelighed. Har haft om statetisk i 2.g men det er åbenbart godt glemt :D Hvad kan jeg komme ind på? På forhånd tak
  • Adgang på HA

    Forumindlæg
    Hej Alle :) Nogen som ved, om man for at komme ind på HA studiet på uni, skal bestå matematik? Jeg har faget på A, og det kræver kun b. Men skal jeg bestå mit A fag, i årskarakter og til en evt. eksamen? Mvh Esben
  • lektie-hjælp

    Forumindlæg
    hej Er der en der er interesseret i at hjælpe mig i matematik A og Fysik B ... det er bare et par timer (5-6) vi taler om .. har nogle specifikke spørgsmål .. vi kan godt aftale noget med time løn !!
  • Ligninger, Hjælp Til At Forstå?):

    Forumindlæg
    Jeg Skal Til Terminsprøver Her Til Januar, Og Jeg Ryster Ved Tanken Om Matematik Prøven. Jeg Forstår På Ingen Måder Ligninger, Og Ville Have Hjælp Til En Sjov Læremåde Eller Huske Måde Til Det ): Så .. Nogen Der Gider Hjælpe?D:
  • fsa exame i 9 klasse

    Forumindlæg
    hej, jeg går i 8 klasse, og om halvlandet år, skal jeg op til en fsa (matematik prøve). Jeg tænkt på om der var nogen, der ved hvor mange opgaver man skal lave, før man får et 10-tal. Skal også op til sådan en prøver her i januar måned, fordi vi har års prøver.
  • Sinusrelationerne til stumpe vinkler

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg sidder her og skal lave en matematik rapport og min gruppe og jeg sidder fast ved en opgave. Vi skal lave et bevis for Sinusrelationerne til stumpe vinkler. Jeg har vedhæftet en fil med opgaven. Vi har virkeig brug for noget hjælp :( Tak på forhånd :)
  • Luftmodstand som funktion af farten

    Forumindlæg
    Hej alle. Er i øjeblikket midt i en studieretningsopgave i matematik og fysik. Som en del af opgaven skal vi opstille en matematisk model for hvordan luftmodstanden på et legeme afhænger af legemets fart. Jeg må indrømme jeg er fuldstændig fortabt :/ Nogen der kan hjælpe? Mvh Cecilie.