Søgning på: teknologihistorie eksamen. Resultater: 19841 til 19860 af 34075
-
Lille spørgsmål om mitochondrie?
ForumindlægHej med jer :) Jeg har et lille spørgsmål vedr. mitochondrier. Hvordan er dennes opbygning og funktion? Jeg håber, at I kan svare dybere end jeg kan, for jeg forstår det ikke helt :( -
Dansk analyse
ForumindlægVil høre om der er en der kan forklare mig lidt om hvordan en analyse of fortolkning af en bog skal laves?? Hvad har man af retningslinjer og hvad skal den indeholde.. På forhånd tak -
Gennemsnit
ForumindlægHej Jeg ville bare lige spørge, hvornår det er man må gange sit snit med 1.08 i stx? På forhånd tak :) Hans C -
NV? Hvad er det?
ForumindlægJa, jeg læste det i forbindelse med gymnasiet. Tak på forhånd:) -
Karaktersnit
ForumindlægJeg går i 3.g, og er snart færdig i gymnasiet. Mine karakterer er ikke prangende, men jeg skal også bare have mit eksamensbevis i hånden bestået. Så, så jeg i et andet indlæg at man kunne bruge dette link til at udregne ens karakter. Er linket brugbart? https://www.eg-gym.dk/scripts/elever/karak... -
fordoblet
Forumindlæghej min opg står marie sætter 52000 kr. i banken til en fast årlig rente på 3% hvor stort et beløb står på kontoen efter 8 år ? den er blevet rettet 52000 * 1,03^8 =65872,04 a. efter hvor mange år er beløbet fordoblet ?? skal man så ike sige 52000 * 1,03^16=83444,73 -
Fravær inden man bliver smidt ud
ForumindlægHvor meget fravær skal man have på et gymnasium indtil man bliver smidt ud ? -
Skema?
ForumindlægHej :) Jeg skal færdiggøre følgende skema. Jeg fik opgivet tallene med understregningerne. [H3O+] [OH-] pH sur/ basisk Opløsning 1 0.0003981071706 2.511886431* 10-11... -
En plades massetæthed og massemidtpunkt
ForumindlægHar brug for hjælp til denne opgave: En tynd plade dækker netop området R = {(x,y) E R^2 : 1 < x^2 + y^2 < 4, x > 0) <- her gælder at "<" mindre eller lig med. da jeg ikke kunne lave det fulde tegn. i xy-planen. Pladen har en massetæthed (densitet) p(x,y) = x a) ... -
Ingen årsprøve?
ForumindlægJeg går i 2g med studieretningen mat A, fys/kemi B. Til næste år skal jeg have fys A. Skal jeg så ikke op i skri. årsprøve i år i fysik? Det samme "problem" for en af mine venner, der har eng A, mat/samf B, han har så valgt mat. Skal han heller ikke op i skri. årsprøve i mat? Ellers d... -
karakter
ForumindlægEr det rigtigt at musik, billedkunst og idræt tæller halvt? -
(e^x)`= e^x
ForumindlægHej, ville lige høre mig om der er nogen der kan hjælpe mig med at forstå dette bevis for at e^x er sin egen afledede. (Vores lærer bruger dette bevis i stedet for det der fremgår af vores lærerbøger). -------------------------------------------------------- Først antages det at: 1) ln`(x) = 1/... -
ligning
ForumindlægHvordan bestemmer jeg en ligning der går igennem punkterne P(2,3) og Q(4,8) ? -
Roman problem
Forumindlægved ikke hvordan man kan se hvordan en novelle er f.eks fra 1993, hvordan finder man ud af det? Hope some one can help me.. -billal -
Prærieindianernes religion
ForumindlægJeg skal op i religion, men har været en del fraværende i en periode her i 3.g.. Det har resulteret i, at jeg næsten ingen notater har fra da vi gennengik Prærieindianerne. Er der nogen der ligger inde med nogen gode notater, vil jeg meget gerne se dem! På forhånd tak og held og lykke til alle.. -
Årskarakter klage!
ForumindlægJeg har netop fået årskarakterer (3.g - gymnasium) og er meget utilfreds med en enkelt, som jeg synes er helt urimelig! Kan jeg klage over en årskarakter, og hvordan gør jeg? - og, hvis ja, hvad sker der efterfølgende? -
cos
Forumindlæghej hvis jeg har mellem A og B 17 cm og vikel A er 38 grader skal jeg så bruge cosinus -
cos el sin
Forumindlæghej er denne retvinklede trekant cos c er 17 A 38 grader C 30 grader cos A = b/c cos(38) * 17= 13,40 cm b= 13,40 -
Er nervøs og ked af det
ForumindlægHej Jeg har lige været op i skriftlig dansk og er bange for at ikke bestå. Er der ikke nok nogen der vil kikke min stil igennem og komme med en karakter? -
Analysering af en sang?
ForumindlægHej Der skulle vel ikke være en der har en gennemgang, trin for trin, om hvordan man analysere en sang? Fx når man skal lave en digt analyse. Og så en forklaring til de forskellige begreber. Samt hvilke begreber der er smarte og blæret at sige når man skal op. Vil jeg sætte utrolig meget pri...
