Søgning på: afsætning b eksamen. Resultater: 19861 til 19880 af 114307
-
Opstilling af formel
ForumindlægHej . Er der nogen , der kan hjælpe med følgende opgave: Trykket i atmosfæren, målt i atm, aftager som funktion af højden, målt i km, over jordoverfladen med god tilnærmelse som en eksponentiel uvikling P med en halveringshøjde på 5 km. a) Opskriv et regneudtryk for P, som funktion af højden ... -
reducer
ForumindlægReducér (2a+2b)/(a^2b+ab^2) -
vektorer
Forumindlæghey, Når jeg har kordinatorne til en vektor, og skal finde dem til den anden, hvordan gør jeg det. Jeg kender osse længden af den anden + vinkel fra udgangspunktet som er det samme som den første -
diamater
Forumindlæghej hvis jeg kender siderne på en trekant og gerne vil finde diameteren på den omskrevne cirkel hvordan gør jeg så. -
Ligning
Forumindlæghvordan løser jeg de 2 ligninger? 0,6031=0.887t 15=31+61,4*0.887t -
Differentialligning
ForumindlægHej. Hvordan skal man opstille ligningen for at man kan besvare sidste spørgsmål med koncentration der er mindre end 1,3 gram/m^3? -
HF Enkeltfag
ForumindlægHåber nogen vil hjælpe med disse spørgsmål: 1. Har man retmæssigt ret til at tage et fag om igen på et lavere niveau, når man har gennemført faget på et højere som HF enkeltfagskursist hvis beviset ikke er lukket? Har jeg f.eks. ret til at tage Dansk fra G niveau og næste halve år Dansk FED niv... -
faktorisering
ForumindlægHejsa :-) Jeg er i gang med at forberede mig til min mundtlige eksamen i mat B, men er blevet i tvivl om følgende.. Mit spørgsmål lyder : Gør rede for andenradspolynomiets graf samt for faktoriseringen af andengradspolynomier Jeg har fint styr på dette, men er dog i tviivl om, hvad jeg elle... -
hvor skærer linjen y-aksen?
Forumindlægjeg har en linje, l, som går gennem punktet (6;7) og som jeg har fundet har hældningen -3x. men hvordan finder jeg b - altså skæring på y-aksen? -
Eksponentiel vækst
ForumindlægJeg skal i min rapport om eksponentiel vækst gøre rede for hvordan man bestemmer a og b ud fra to punkter på grafen! Er der nogen som har formlerne og kan forklare? mange hilsner:D -
To funktioner
ForumindlægOpgave: Find eksponentialfunktionen (y= b* ax) der skære linien y=80x-60 for x=1 og x=2 er der nogen der ved hvordan man finder frem til eksponentialfunktionen? -
Krise .. Hjælp!!
Forumindlægmangler en begyndelsesværdi for forskriften: k(x) = 0,972^x jeg ved at det er altid er b, men der er jo ingen? og der er heller ikke flere givende oplysninger. .. -
Forkort brøken
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med at forkorte denne brøk: (a-b)^2/(a^2-b^2) -
Ligninger og vækstmodeller
ForumindlægJeg sidder og skal til eksamen i matematik om ikke så længe og er stået lidt af på de her 2 spørgsmål, nogen som kan hjælpe. Spøgsmål 5. - Gør rede for løsning af andengradsligning. - Forklar hvordan man bestemmer eventuel skæring mellem parabel og linje Spørgsmål 6. - Gør rede for vækstform og... -
Hvordan isoleres a i eksponentiel funktion?
Forumindlægy = b * ax Er så lost i ligninger :( -
Vektorer lille opgave!
ForumindlægVektor a = (2,-3) og om en vektor b oplyses: a*b= 4 og a*^b = -19 Bestem koordinatsæt for b! Hvordan gør man? -
AC,BC,AB?
ForumindlægEr det længden BC den beder mig finde i delopgave b? -
SRP: Strain gauge TEORI?
ForumindlægHej. Jeg mangler lidt hjælpe til følgende underspørgsmål i min problem formulering: b. Redegør for det teoretiske grundlag bag anvendelsen af Strain Gauge til eftervisning af spændinger bøjningspåvirkede bjælker. Jeg har styr på den grundlæggende bjælke-teori, men jeg mangler lidt hjælp til ovens... -
Afgangsprøve i fysik/kemi
ForumindlægHJÆÆÆLP Jeg skal op i mundtlig fysik efter prøveform B i næste uge, men har ingen anelse om hvordan det foregår. Er der nogen der kan hjælpe? I må også meget gerne skrive, hvis i har noter til følgende emner: Syre og baser: Surt, basisk, pH-værdi, H+, ætsning af metaller, stærke/svage syrer o... -
Eksamensudeblivelse på HF
ForumindlægHey folkens ! Er der nogen, der ved, hvordan en eksamensudeblivelse uden lægedokumentation vil blive bedømt på HF, hvis jeg har trukket opgaven / fået opgaven udleveret (24 timer før) - og ikke dukker op til selve eksaminationen - vil karakteren så blive fastsat som IM, -3 elle 00 ? På ...
