Fysik

Afgangsprøve i fysik/kemi

04. juni 2014 af PMS002 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

HJÆÆÆLP

Jeg skal op i mundtlig fysik efter prøveform B i næste uge, men har ingen anelse om hvordan det foregår. 

Er der nogen der kan hjælpe? I må også meget gerne skrive, hvis i har noter til følgende emner:

Syre og baser: Surt, basisk, pH-værdi, H+, ætsning af metaller, stærke/svage syrer og baser, neutralisering, fortynding 

Salte og ioner: Oktetreglen, kovalente bindinger, ionforbindelser, syrerest fra syre, metal fra base, ladning, iongitter, gødning, iltsvind

Radioaktivitet (partikler med fart): Atomkerner, ustabile kerner, isotoper, alfa, beta, gamma, baggrundsstråling, henfald, anvendelse i hverdagen

Når felter forandres: Magnetisme, magnetfelt, Jordens magnetfelt, elektromagnetisme, el-magnetens styrke, strøm, induktion, transformation, Ampere, jævnstrøm, vekselstrøm 


Brugbart svar (1)

Svar #1
04. juni 2014 af Alathea (Slettet)

Oversigt over prøveformer (PDF):

http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCYQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.uvm.dk%2FUddannelser-og-dagtilbud%2FFolkeskolen%2FAfsluttende-proever%2FOm-afsluttende-proever%2F~%2Fmedia%2FUVM%2FFiler%2FUdd%2FFolke%2FPDF12%2F120125%2520Fysikkemi%2520Proevevejledning%2520Godkendt%2520110112.ashx&ei=64WPU8ioEeGKyQP6pIGoBA&usg=AFQjCNFM8MXhMoCPqGeyPUA3py06PBQZZw&sig2=yKh7YJc0d2W6K1pPvpto5w&bvm=bv.68235269,d.bGQ

Hvad angår notater, burde det være muligt at finde nogen her på siden, hvis du ikke selv har nogen.


Brugbart svar (1)

Svar #2
05. juni 2014 af Maaaay (Slettet)

Du komme in, du trække emne, du lave disbosoision, du snake, du forsøger lave, du snake mer, du rodder ob, du gå ud, du komme in, du får 02


Svar #3
08. juni 2014 af PMS002 (Slettet)

Mange tak #1 :))


Svar #4
08. juni 2014 af PMS002 (Slettet)

Ej #2, du gør mig jo nervøs når du siger det på den måde. Men tak for svar alligevel :(


Brugbart svar (0)

Svar #5
09. juni 2014 af Maaaay (Slettet)

Hahah, det var bare en "for-sjov'er". Min veninde og jeg lavede bare lidt sjovt. 

Men det er overhovedet ikke særlig farligt - faktisk utroligt afslappet at være til eksamen på den måde! Så jeg synes overhovedet ikke, at du skal være nervøs. 


Svar #6
09. juni 2014 af PMS002 (Slettet)

Haha, det kunne jeg godt fornemme. Det hjalp da lidt med de beroligende ord!


Skriv et svar til: Afgangsprøve i fysik/kemi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.