Søgning på: matematik eksamen 2009. Resultater: 19861 til 19880 af 61368
-
Flagstang og sikkerhedsafstand, Vejen til Matematik AB1+C , Speciel opgave, Side 249,(Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægI Vejen til Matematik AB1+C er overskriften Udfordrende Matematik 8, Jeg har vedhæftet en fil med opgaveteksten med tilhørende billed af stigen. Der er ingen facit til opgaven. Opgaveteksten Den knækkede flagstang. En 7 meter høj flagstang knækker i en storm, således at de to dele hænger samme... -
point/karekter
ForumindlægEr der nogle der ved, hvordan pointfordelingen til karakterene kommer til at være for den skriftlige HTX-matematik A eksamen? Vil den være ligesom de sidste år? EDIT: hov, jeg mente karakter i titlen -
polynomiers faktiske antal rødder, Opgave 75, side 97, Vejen til matematik B2 (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 75) Angiv for hvert af følgende polynomier det maksimale antal rødder og bestem ved en passende metode de faktiske rødder. Jeg har brugt TI-89 Titanium ( Texas Instrument) til at løse opgave d) og e) d) f(x) = 2X4-X3+X2+1 Solve(2X4-X3+X2+1 = 0,X) Svaret er false Facitlistens svar sid... -
Dumpet/bestået???
ForumindlægJeg har dumpet matematik A. Men bestod sidste år med fine karakter. Har jeg så bestået matematik A? -
Øvelsesopgaver
ForumindlægDet er ikke et lektiespørgsmål; men ville høre om I kendte nogle hjemmesider, hvor man kan downloade øvelsesopgaver til Skriftligt Matematik HHX B eksamen. Jeg ved godt, at Studienet.dk har nogle opgaver, men det er mere vejledende løsninger og ikke hvor man selv skal løse dem. Jeg søger neml... -
Antal STX eksamener hvis man skal afslutte 3.g i sommer 2013?
Forumindlæghej, jeg er vist lidt i tvivl om dette, kan nogen fortælle mig, om det stadig er 11 eksamener (inkl. SRP og AT), man skal komme op i? Jeg har allerede været til to eksamener i slutningen af 2.g (Engelsk B og Tysk fortsætter B-niveau). -
Spørgsmål
ForumindlægJeg har fået 02-02 i årskarakter, og skal til skritflig eksamen, jeg ved jeg får 00. Har jeg så dumpet matematik b? -
haster .. Mat Marts
ForumindlægHej er der nogen der ved hvor jeg kan finde eksamenssættet matematik A STX 15 marts 2009? -
Hjælp
ForumindlægEr der nogle som har Fsa 2009 december matematik har brug fo den det er vigtigt (hjælp mig ) -
Nogen der kan?
ForumindlægEr der nogen herinde der har lavet opgaven FSA - matematik 2009 -golf, som lige kan sende meg facitlisten ? -
aflevering
ForumindlægHej jeg vil høre om der var nogle som havde matematik maj 2009 opgavesættet? Det vil være en stor hjælp, hvis var nogle som vil hjælpe mig? -
Eksamenopgaver !!!! Meget vigtigt
ForumindlægHej ! Det kunne være godt, hvis i kunne ligge opgave besvarelserne til opgavesættet fra 2009, 2008 eller 2007 ??? Til HTX Matematik A-niveau... På forhånd tak :) -
Matematik bestem samtlige rødder i tredjegradspolynomiet g(x) = x^3-10x^2+33x-36=0
ForumindlægHar en opgave der lyder: bestem samtlige rødder i tredjegradspolynomiet g(x) = x^3-10x^2+33x-36=0 Jeg ved at man skal sætte =0 -
er der ikke please nogen der gider at hjælpe? jeg troede det her var danmarks største lektiehjælp, men det eneste jeg får svar på, er i matematik..:(
ForumindlægHej Jeg har tidligere oprettet et spørgsmpl der hedder: dansk essay - er det sådan man gør? i kategorien dansk, men der er ingen der har svaret. Jeg har virkelig brug for hjælp så please er der ikke nogen der kan hjælpe? mange hilsner mig -
2005 december Typeopgave 1 Matematik Niveau B Delprøven uden hjælpemidler Prøvens varighed: 1 time.
ForumindlægNogle der har den liggende: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Hhx/090513_typeopgave1_matB_hhx_2005.ashx jeg har lavet , men da jeg gerne vil have en god karrakter vil jeg lige gennemgå svarene :) -
Matematik hjælp (Bestem, hvor mange danske kroner den svenske årsløn svarer til og bestem forskriften for den stykkevis lineære funktion)
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med denne opgave og kan skære det helt ud i pap for mig? Jens er bosat i København og har fået tilbudt et job i Sverige. Han har fået tilbudt en fast månedsløn på 60000 svenske kroner (SEK). Hvis han siger ja til jobbet, skal han beskattes i Sverige. Han ønsker at samme... -
Løsning til differentialligning, Vejen til Matematik A2, Opgave 302, Side 244, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 302 Undersøg on funktionen f ( x ) = 2e2x - 1 er løsning til differentialligningen y' - 2y = 5 Mit forsøg Jeg mener at man kan anvende følgende: f ( x ) = ekx og f ' ( x ) = kekx ( 2e2x - 1 )' + 2 (2e2x - 1 ) = 5 4e2x -1... -
Gymnasie hjælp
ForumindlægHej folks, jeg undrede mig lige over nogen spørgsmål angående gymnasiet. Jeg ville spørge, om man skal til 3 eksaminer gennem sin tid i gymnasiet eller er det 2 terminsprøver og 1 eksamen? Mange tak :) -
Omsætning af malervarer hos forhandlerkæden Flügger
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder således: Omsætning af malervarer hos forhandlerkæden Flügger kan i perioden 2009-2013 med tilnærmelse beskrives ved modellen f(x) = 125,7x + 1447, h... -
Spg. vedr. areal af trekant bestemt udfra 3D koordinater (Opgave 8B - Matematik A STX - 10 dec 2010)
ForumindlægJeg er i tvivl om jeg har løst opgave b) rigtigt: - Jeg har vedhæftet min besvarelse i .PDF format. Hvis du/i har Maple: http://malerpris.dk/Matematik%20A,%20STX,%20den%2010%20december%202010%20MH.mw Jeg har defineret følgende: og får: T := (1/2)*dotP(AB,AC)=18 Mit problem er at det ri...
