Søgning på: matematik fp9 2024 december. Resultater: 19861 til 19880 af 32900
-
Uddannesesparathed
ForumindlægI dag har jeg snakket med matematik lærer angående matematik. Hun siger, at jeg ikke er uddannelsesparat, fordi jeg ikke mødte op til terminsprøven i går. Hun vil give mig 02. Hun mener også, at jeg ikke har lavet mine lektier i matematik, hvilket ikke er rigtigt. Hun har heller ikke fået beske... -
Integralregning: redegør for arealfunktionen A(x)
ForumindlægHejsa. Jeg er ved at forberede mig til mundtlig matematik. Blands andet skal jeg gøre rede for arealfunktionen A(x) for en kontinert og ikke negativ funktion f(x) Nogen ideer til hvad der menes med det? -
optimering
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med en opgave i matematik, som jeg er gået lidt fast i. En åben kasse skal have rumfanget 4000cm3. bestem siden i bunden og kassens højde så overfladen bliver mindst mulig. anyone? -
Terminsprøve-opgaver-UH
ForumindlægJeg kunne godt bruge hjælp til dette opgavesæt - jeg er pænt fucked up til matematik: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer07/syge07/2007-8-8_Ud.pdf Jeg kan stort set ikke finde ud af opgave 5 - og nedefter! Kunne godt bruge nogle HINTS! På forhånd mange tak, Freud -
Prøveeksamen
ForumindlægJeg vil gerne holde en prøveeksamen, da jeg skal have terminsprøve i morgen (matematik-B, 2.g). Er der nogen, der ved om der er offentliggjort nogle tidligere eksamen, så jeg ligesom kan teste mig selv? - Evt. med fascit? På forhånd MANGE tak! -
Rumfanget af en kugle
ForumindlægHej allesammen. Jeg går i 7. klasse og har brug for noget hjælp med mine matematik lektier. Og jeg ved desværre ikke rigtigt hvordan man finder rumfanget af en kugle. Så kan en eller anden ikke lige forklare mig formlen og hvordan man finder rumfanget af en kugle med en radius på f.x 9 :)? -
Optimeringsopgaver - HJÆLP!!
ForumindlægHej folkens .. Jeg skal lave et matematik projekt om optimeringsopgaver, og har virkelig brug for hjælp. De opgaver det drejer sig om er opgave B og C.. Håber der er nogen som vil hjælpe mig!! :-) - Tak på forhånd.. (dokumentet med opgaver er vedhæftet) Hilsen Stine -
Har brug for lidt hjælp :)
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har fået en alternativ matematik aflevering for, lidt a la eksamens-spørgsmål. Et af dem lyder: Sammenlign kapitalfremskrivningsformlen (renteformlen) med en eksponentiel sammenhæng. - er der nogen der kan hjælpe mig lidt her? Hilsen katrine. -
Opgaver - produktreglen
ForumindlægJeg laver en matematik opgave hvor jeg skal bevise produktreglen. Det har jeg gjort, men efterfølgende skal jeg løse følgende opgaver ved hjælp af produktreglen, og kan ikke finde ud af hvordan jeg skal bruge den.. -Nogle som ville hjælpe mig med at løse dem? Tak på forhånd :-) ... -
Løsning af ligning
ForumindlægHej. Jeg har en matematik opgave, som jeg ikke kan huske hvordan man løser. "Gør rede for, at x=2 er en løsning til ligningen (x-1)*(4x-8)=0" Nogen der kan hjælpe? -
Potensfunktioner.
ForumindlægÅh hvor jeg dog ikke fatter en meter af matematik. 1) Angiv hvad konstanterne a og b er, og hvad de fortæller om sammenhængen mellem puls og vægt. 2) Beregn pulsen for en mus der vejer 400 gram (hvordan er det nu formlen for det ser ud?) -
HJÆLP..
ForumindlægHej, sidder her og laver en matematik aflevering, som jeg volder store problemer med. Kan ikke omformulere de stillede spørgsmål i afleveringen, derfor har jeg valgt at tage et billede af dem - og håbe en eller flere personer kan fortælle mig hvordan de skal regnes ud. Mvh. Jannie -
HJÆLP!!!
ForumindlægHej jeg er en pige der går i 8. klasse og skal have lidt hjælp til matematik.. Lige nu er vi igang med areal bereninger og sådan noget. Også skulle jeg spørge om der var nogle der vidste hvor man KONSTRUKTEREDE EN OVAL!!!?? ps: Tak for hjælpen -
Metoder i AT
ForumindlægHej Jeg sidder lige nu, igang med en gruppeopgave i AT. Fagene er dansk og matematik. Det er første gang, og vi har ingen ide om, hvilke matematiske metoder der findes. Håber der er nogen der kan hjælpe. -
ligning!!
Forumindlæghej, Er igang med en matematik opgave, og er kommet til en opgave, hvor jeg er gået i stå. håber i vil hjælpe;) - vi har at: y= 0,5x^2-6x+19 => x^2-12x+38-2y = 0 opfat her y, som en konstant og løs andengradsligningen med hensyn til x? -
Opgaver til printning
ForumindlægHej, jeg skal om et par dage op til terminsprøve i matematik, så jeg tænkte på om nogen kendte nogle hjemmesider hvor jeg kan printe opgaver ud. Jeg går i 8. klasse. Jeg kender allerede Matematikbogen - På forhånd tak -
ALT
Forumindlæghvis nogen laver min matematik aflevering, er jeg frisk på at lave deres spansk stil/opgave/alt der har noget med spansk at gør. yo soy espanol, por eso lo hablo perfekto :) -
Ekstra matematiktimer på B-nivuau (STX) søges!
ForumindlægHej med dig, der en god til matematik Vi er to piger, der går på Gladsaxe Gymnasium i 2g og har valgt matematik på B-niveau. Til sommer skal vi op til den afsluttende eksamen, så her til sidst ville vi gerne give den lidt ekstra (vores matematiske evner er nemlig lidt begrænsede, men vi har vilj... -
Lineære funktioner.
ForumindlægHej. Jeg har en opgave for i matematik, og jeg føler mig ret blank omkring følgende emne, da det er Lineære Funktioner. Hvis der nu var en sød sjæl der kunne hjælpe mig. Den er til på fredag d. 27/10-17. Håber på tilbagevendinger, da jeg er virkelig desperat efter at få den lavet. :) -
Løse Ligninger
ForumindlægHej! Kunne virkelig godt bruge noget hjælp med matematik. Er er der nogle, som kan løse denne her ligning for mig: 5 * 76 = - 7 + 8 ps. er der nogle der har nogle gode råd/måder, som gør det lettere at løse en ligning uden hjælpemiddler? :)
