Søgning på: oldtidskundskab eksamen. Resultater: 19861 til 19880 af 34269
-
Det danske skriftssprog. Debat
ForumindlægHej. Jeg vil gerne starte en debat om det danske skriftssprog. Er der flere, der har oplevet, når de retter en dansk stil igennem, at deres sprog er blevet sjusket. Altså mere sjusket i forhold til tidligere. Nogle der har oplevet dette, og hvad tror I det skyldes? Msn m.m? -
kort spørgsmål :)
ForumindlægHej jeg skal op til terminsprøve, i engelsk, har valgt at at skrive på pc. Ville høre jer om det er bedst at skriver i hånden eller bedst på pc ??? fordele og ulemper.? Fordi jeg er virkelig i tvivl om det er bedst jeg har valgt at skrive på pc, har nemlig hørt mange ulemper for det. F.eks: skal ... -
Lost
ForumindlægHej alle :-) Jeg går i 9'ende klasse, og har naturligvis haft fysik/kemi siden 7'ende klasse. Jeg har bare desværre lært absolut intet! Dette skyldes delvis mine horrible evner i dette fag, men også dårlig undervisning. Jeg skyder ikke skylden på nogen, jeg siger blot at vores undervisn... -
Praktiske spørgsmål omkring sso...
ForumindlægJeg har lige et par spørgsmål omkring det praktiske...1. Har jeg ret i, at de sider man benytter på nettet ikke blot skal angives men også vedlægges som bilag?2. Hvis det er rigtigt, skal man så også gøre det i "kopi"-opgaven (altså den som skal markeres som kopi)?3. Afstanden på 3 cm, ... -
Historie
ForumindlægHej!!ER der nogen som har nogle gode ideer til hvad man kan skrive som historieopgave?? -
HJÆLP mat problem
ForumindlægOpgave 4 ÷ hjælpemidler En retvinklet trekant ABC, hvor C er den rette vinkel, har b = 6 og c = 10. a) Bestem længden af siden a og bestem areal af trekant ABC. For at finde siden a: a2 +b2 = c2 ↔ I dette tilfælde bruger vi b2 +c2 = a2 62 + 102 = 136 ↔ √(100-36)= 8... -
Varmefylde
ForumindlægJeg skal finde en væskens varmefylde. Væskens masse er 0,65 kg. Væsken er hældt i en termokande og opvarmes med en dyppekoger. Der er målt sammenhørende værdier af temperaturstigningen og den tilførte energi: 1. opmåling: tilført energi: 16 kj temperaturstigning: 10 grader C 2. opmåling: tilført ... -
Matematik
ForumindlægHejJeg står og skal til at tage et par fag på Odense teknikum. For at kunne komme ind på radiografudd. Det drejer sig om fysik og matematik på b-niveau. Det er matematikken jeg gruer for. Jeg har ikke haft matematik i årevis og kan huske, at jeg ikke havde nemt ved det. Jeg prøvede kræfter med de... -
Russikse rev. spørgsmål
ForumindlægHar lidt om den Russiske rev. Har ikke forstået så meget vidst. Men det jeg gerne vil have i hjalp mig med var, hvis I kunne forklare mig forskellene på befolkningerne.Der er bolsjeviker. Mensjeviker Sovietter. Og vidst flere endnu. HVad er forskellen? Hvor de er fra eller deres holdning. Og hvis... -
hvad er en synopsis?
ForumindlægJeg mangler hjælp til at finde udaf hvad en synopsis er! og vil hører om i kender et sted man kan finde eksempler o.lign....måske i selv ligger inde med en jeg må se? -
STUDIERAPPORT
ForumindlægHej. Nu har jeg søgt rundt i 100 år, og kan bare ikke finde der hvor man kan udfylde sin studierapport :-O Er der ikke lige en som kan fortælle mig hvor man gør det? Har prøvet at kigge efter det både på emu.dk og lectio.dk Vh Mie -
hjælp til samfundsfagsrapport
ForumindlægJeg har altid problemer med at skrive samfundsfagsrapporter, hvilket irriterer mig voldsomt. Derfor ville det være dejligt hvis jeg kunne få en person der gad respon på en til 2 fremtidige rapporter, mit niveau ligger på 8 -
Beviser i folkeskolen
ForumindlægHvorfor laver man beviser i matematik? I mange andre fag benytter man sig jo ikke af beviser for en påstand. Hvordan kan man evaluere om eleverne har forstået et bevis? Jeg blev spurgt om disse spørgsmål og kunne ikke komme med noget fornuftigt svar. Håber I har nogen gode foreslag, tak :). -
Erhvervscase - Hjem is
ForumindlægEy, er der ikke en der kan komme med nogle hint til nogle symptomer eller problemer til denne case?Mvh Dennis -
Reaktion mellem CO2 og atmosfærisk luft
ForumindlægHej... Har søgt vidt og bredt men har ikke kunne finde noget om følgende, så derfor håber jeg i kan hjælpe... :DHvordan reagerer CO2 med luften når en sodavand afbruser?? Med venlig hilsenAnders -
bestemmelse af monotoniforhold
ForumindlægOpgaven lyder:bestem montoniforhold for f.f(x) = 3 - ((1)/(x+2))Problemet er at når jeg sætter f'(x) lig med 0, har ligningen ingen løsninger.Hvad gør jeg?? -
er der nogen som gider og udybe det for mig?
Forumindlægen harmonisk svingning f givet ved: f(x) = 4sin(2x+1)-2 bestem f¨(x) og løs ligningen f¨(x)=0,x ∈ l0;πl jeg har bestemt f'(x)=8sin(2x+1) så nu er jeg gået i stå har ingen anelse om hvordan jeg kan løse den -
Om særlige vilkår
ForumindlægJeg har prøvet at finde noget om særlige vilkår på nettet..men har ikke kunnet finde noget egentligt svar..(kunne selvfølgelig bare spørge en lærer..men jeg tror at det ville være et dumt træt af mig. Så i stedet vil jeg spørge jer:Ved I om der er en "frist" på hvornår man skal have at ... -
At skaffe de sidste point ved hjælp af forklaringer/tekst
ForumindlægNu nærmere tiden sig hvor man skal op til skriftlig mat. eksame.Selvfølgelig vil man gerne havde den bedste karakter, og til dem som har lige som jeg en stregn lærer eller censor der ligger meget vægt på forklaringerne, ved man at det er det der skal til for at hente de sidste top-point hjem...Me... -
cos(x)
ForumindlægHej..Er der en der kan hjælpe med denne opg. vil det være dejligt.Kan simpelthen bare ikke huske hvordan man regner den.Cos(x)=0, og x(tilhører)[0;2pi]
