Søgning på: teknologihistorie eksamen. Resultater: 19861 til 19880 af 34075
-
differentialligning!?!
ForumindlægHej kloge hoveder! Jeg kan simpelthen ikke løse følgende opg. dV/dt=0,1*V^2/3 hvor det oplyses at til t=10 er V=64 Der ønskes: Bestem V som funktion af t! Hvordan gør man? HJÆLP -
Studierapport
ForumindlægJeg skal til AT-årsprøve på fredag. Skal jeg tage min studierapport med til den mundtlige årsprøve? Hvis ja, hvad skal jeg bruge den til? For dem af jer, der har glemt det, så er studierapporten den oversigt over AT-forløber, man har lavet. -
Eksamenssæt fra august-september 2003-8-5
ForumindlægHey Jeg sidder og kigger på delprøven uden hjælpemidler fra 2003, og synes at opgave f) virker lidt kryptisk. Jeg kan desværre ikke skrive opgaven ind her, da der indgår et skema, men jeg håber der er nogen som kan forklare mig hvordna den skal løses. Kræver åbenbart lidt mere matematisk snilde e... -
Simpel opgave!!
ForumindlægTo funktioner f og g er givet ved f(x)=(1/2)x^2 g(x)=2x Graferne for de to funktioner afgrænser en punktmængde, der har et areal. 4 til 0 Hvad er arealet?? 16/3?? På forhånd tak -
Rettelse mod betaling!
ForumindlægJeg søger en der vil rette mine danske og engelske stile mod betaling. Det er self kun når jeg har fået skrevet en der skal afleveres. Jeg er så skid etræt af at mine klassekammerater kan få alverdens mennesker til at rette deres igennem. Jeg mister en hel karakter på mine stil grundet kommafejl!... -
differentialligning
ForumindlægHej allesammen!! Jeg er lidt i tvivl om denne opgave, da jeg ikke er sikker på hvordan man skal gribe opgaven an: Gør rede for, at funktionen f(x)=2+4x+e^2x er løsning til differentialligningen dy/dx =2y-8x Hvordan skal dette gøres.. På forhånd tak -
hvordan består man matematik?
ForumindlægHej til alle. Jeg tager matematik på VUC og skal afslutte matematik. Hvordan består man dette? Tager man gennemsnittet af den skriftlige om den mundtlige karakter(Som så skal være over 2), eller skal man have minimun 2 både mundtligt og skriftligt? Håber der er nogen som kan hjælpe mig. Glædelig ... -
HLÆLP...!
ForumindlægHej allesammen. Har brug for lidt hjælp ang. karaktergennemsnit. Nu er det sådan at jeg ønsker at læse psykologi, hvis laveste gennemsnit man kan komme ind på i DK (Ålborg) lige pt ligger på 9,4. Jeg bliver student om en måned med et forventet gennemsnit på omkring 9,2-9,4, så har måske en chan... -
Hjælp til eftervisning af Coulombs lov.
ForumindlægHejsa er der et sted på nettet, hvor man kan finde Coulombs lov? Jeg vil gerne se hvordan man efterviser den, da jeg gerne vil øve mig mundtligt. Hvis der ikke er en eftervisning af Coulombs lov på nettet, er der så evt. nogle søde mennesker som har lyst til at forklare mig det? :) - Jeg har sø... -
forklaring til ligning!
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at løse den og give en forklaring på hvordan den løses? 2x^2 -6x + 4 = 0? -
syrebase
Forumindlæger der nogen der kan give mig syre og base eksempler om jeg vil løse skal være sikre på at jeg har styre på den hvordan kan man se forskel på om det er syre eller base -
Skrive en klage!??!?
ForumindlægHvordan skal man skrive en klage? Hvor skal man gør det henne? Skal det være en håndskrevet klage? Hvad skal den indeholde? Kan jeg få et pr gode ideer Det er nemlig min tyske mundtlige karakter- jeg gerne vil klage over! I mine forgående indlægs- er der uddybende grunde til- hvorfor, jeg har ... -
pot, kit og termisk
ForumindlægNogle der er gode til energiomdannelse? -
Engelsk oversættelse - Corn power put to the test
ForumindlægJa, så gik det som det før er gået.. Kommer sent om aftenen i tanke om lektier, så jeg bliver nød til at lave det og tit kommer til at lave noget "juks". Så kom jeg i tanke om jer! og tænke at i måske har lyst til at læse det igennem og gennemskue nogle af mine åndsvage fejl.. På forh... -
årsprøve engelsk!
ForumindlægSkal op til årsprøve imorgen i skriftlig engelsk b- niveau. Er der evt. nogen der har været oppe, og som ved hvilke emner man kan vælge imellem? Vil nemlig gerne lige være lidt forberedt da jeg skal forsvare et 12 tal overfor min lærer..:( tak på forhånd samt held og lykke ved det grønne bord ... -
Eksponentiel udvikling bevis for b
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik, og skal under eksponentielle funktioner f(x) = b*a^x bevise, at b findes ved y1/x^x1. Beviset står ikke i min bog. Nogle der kan hjælpe?? -
vand
ForumindlægVand er: kovalent polær, da der er forskel i elektronegativitet (0,5 - 1,5) kan det passe? - Hvis noget har en større massefylde end vand, bliver det 'mixed' godt ind? - Men når noget har en mindre massefylde end vand, og man blander det - så bliver det ved vand overfladen? - Er kovale... -
Symposion!!!!
ForumindlægHej allesammen!! Jeg skal op i oldtidskunstskab i morgen. I opgivelserne er der en overordentlige stor djævle, der hedder Symposion, skrevet af Platon. Jeg forstår udmærket teksten, men jeg finder det meget svært at skulle behandle til eksaminationen. Jeg ved rent ud sagt ikke hvordan jeg skal gr... -
Noteteknik
ForumindlægHej alle.. Jeg sidder som mange andre og læser til studentereksamen, og er færdig om 2 uger. Men jeg ønsker at høre jer: Hvordan er jeres noteteknik? For når jeg skriver noter, så kommer jeg meget til at skrive af, fordi jeg ikke lige kan finde den bedste formulering... -
tilmelding til undervisning på Århus Universitet
ForumindlægBliver man ikke bare automatisk tilmeldt undervisning på 2.semester på AU? Jeg har fuldstændig glemt fristerne, da der har været lidt stress på og har derfor ikke fået mig selv tilmeldt. Ser ud som om på Stads, at jeg er blevet automatisk tilmeldt fagene på 2 semester. Kan det passe, at man bar...
