Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 19881 til 19900 af 24088
-
HJÆLP!
ForumindlægHej allesammen.. Jeg har en dansk opgave for til lige efter ferien, og jeg kan virkelig ikke gå i gang med den.. Jeg har læst et folkeeventyr; De tre Gaver, og skal forholde mig til nogle spørgsmål, og skrive en sammenhængende opgave, dvs at jeg ikk skal dele mine 'svar' op.. Et af spør... -
Læse min synopsis?
ForumindlægHej, jeg har forsøgt at lave min synopsis færdig. Den skal også afleveres på mandag. Den handler om velfærdssamfundets fremtid. Ville være rigtig godt hvis nogle gad at læse den igennem inden i morgen? Svar hurtig på dette... Please.. -
Fagenes fakultet
ForumindlægHej Jeg kan se at der er en del problemer omkring placering af de forskellige fags fakulteter til AT. Her er en kort gennemgang. Skriv endelig for svar eller uddybninger. Billedkunst:</o:p> - Humaniora</o:p> Biologi:</o:p> - Naturvidenskab</o:p>... -
Engelsk B, eksamenssæt fra 2009?
ForumindlægHEj :) ër der nogle som tilfældigvis ligger inde med eksamenssættet fra engelsk STX B nivaeu fra 2009 ? eller er der nogle som kan huske hvad den omhandlede ? ( grammatik delen) på forhånd tak :) -
Fortolkning af "Tre på en motorcykel"
ForumindlægHej Vil høre om nogen har set kortfilmen: "Tre på en motorcykel" og som kan hjælp med en fortolkning af titlen? På forhånd tak. -
op al den ting, som gud har gjort
ForumindlægNogen der har skrevet en stil til salmen "op al den ting, som gud har gjort" ? Det ville virkeligt være fedt at få noget inspiration. Tak !! -
Regler for filmvisning i 10ende klasse
ForumindlægJeg står midt i et engelsk praktikforløb med en 10'endeklasse hvor vi har om emnet "bullying". Dertil kunne jeg godt tænke mig at vise kortfilmen "Ronan's Escape". Der er en smule fysisk mobning, men aldrig noget blod eller noget. Til gengæld slutter filmen med at ma... -
AT, Metoder i Samf. og Dansk
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal snart op til AT-eksamen i dansk og samfundsfag ligesom mange andre, så jeg tænker om I ville være søde at smække alle de danskfaglige -og samfundsfaglige metoder op I kan i dette indlæg.. Hvis I kan så kom også gerne med små forklaringer el. eksempler. På forhånd tak!! -
Skriftlig Tysk
ForumindlægHej, er der måske en der har lyst til at læse min eksamens opgave igennem, og evt. give den en karakter? Jeg har tysk på A niveau.. -
Eksamen!!!
ForumindlægHej søde mennesker Jeg har min aller første eksamen om under en måned.. Mit overemne er kontraster men ved virkelig ikke hvad jeg skal vælge at fremlægge om og det haster virkeligt! Hvis der er nogle som har en ide så skriv endelig! Gerne et emne som kan forklares med en med en masse produkte... -
Guds eksistens? - Akut hjælp bedes!
ForumindlægJeg skal gå ud fra den betragtning, at jeg er en teologiprofessor og på baggrund af denne tankegang holde en tale, hvori jeg argumentere for guds eksistens. Og jeg SKAL gå ud fra den antagelse, at gud EKSISTERE. Men hvordan gøre jeg lige det? Hvordan kan jeg argumentere for guds eksistens? Jeg fi... -
idealisme, realisme
Forumindlæget måske simpelt spørgsmål, men alligevel svær at besvare (synes jeg).. In case en censor/eksaminator spørger om, hvad man kan bruge realisme og idealisme til... hvad kan man så svare? -
De sidste tvivlsspørgsmål inden den mundtlige eksamen
ForumindlægJa, jeg skal op på mandag og føler mig nu forholdvis klar og rolig ved situationen. Jeg har dog lige nogle få spørgsmål tilbage, som jeg håber nogle har tid til at læse og hjælpe med:) 1. Behøver jeg redegøre for hele min problemformulering? Jeg har et overordnet spørgsmål og 7 underspørgsmål,... -
Fiktion elller?
ForumindlægEr en selvbiografi egentlig fiction eller non-fiction? Selvbiografien tager udgangspunkt i forfatterens væsentligste oplevelser gennem livet. Alt det historiske er korrekt. -
Hvordan er det gået?
ForumindlægHej alle i skønne 3.g'ere. Nu har størstedelen vist været oppe til AT efterhånden, og jeg er da lidt nygerrig efter hvordan det er gået. Hvad har i fået? Forløb eksamen som forventet? Har i overhovedet fået noget ud af faget AT? Skal personligt først op på i morgen, og er lidt bange. AT er f... -
Mundtlig eksamen - Scor 12 ;)
ForumindlægHey alle!! Nu er det ikke fordi jeg forventer at kunne få 12 til min engelsk eksamen på A-niveau. Men tænkte dette indlæg kunne bruges til at hjælpe hinanden lidt med nogle gode vendinger, ord og andre fifs så censor falder ned af stolen ;) Jeg kunne godt tænkte mig at høre, hvordan i indlede... -
Dårligt til dansk .. ævævæv
Forumindlæg(stavefejlen er med vilje i overskriften xD) Ja, er ikke meget for at indrømme det, men jeg altså dårlig til faget dansk. Det er primært formuleringer, disponeringen, ordforåd, lidt gramatik og sådan. Stort set næsten alt. Men hvad kan jeg gøre? Min dansklærer siger jo bare arbejd med din disp... -
Mit hjertes indvandrer
ForumindlægEr der nogen der har nogle interessante tanker om Benny Andersens digt: "Mit hjertes indvandrer". Hvis der er ville jeg meget gerne have nogle input's...! Jeg skal aflevere i morgen.. -
Er 16 år, søger job, HJÆLP
ForumindlægHvilke jobmuligheder har jeg ? Nogle der kan give mig gode råd om hvilke jobs der er til en 16-årig :D -
Økonomi problem!!!!!!!!!!
Forumindlægopgaven går ud på jeg skal forklar hvorfor man gør som man gør indenfor økonomi. syntes det er et vidt begreb , måske kunne i hjælpe mig med hvordan jeg skal gribe den an. redegørelse indenfor nogle økonomiske funktioner eller formler :S
