Søgning på: matematik 1g. Resultater: 19901 til 19920 af 32350
-
Andengradspolynomier
ForumindlægHej alle. Jeg har fået en årsprøve for i matematik, men jeg kan ikke knække koden til hvordan jeg skal lave delspørgsmålet i den. Derfor håber jeg der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig lidt. Opgaven er vedhæftet som en PDF fil I må have en fantastisk Søndag :) -
Frivilligt hjælp
ForumindlægHej :) Jeg er en elev på VUC , Jeg har meget brug for hjælp til en matematik aflevering. Er der nogen som kan hjælpe mig med det face to face. Det vil være et stort hjælp for mig. Hvis du vil gerne hjælpe så send en besked til mig her i studiportalen så kan vi aftaler ..... please det er meget v... -
funktion, digetværsnit og monotoniforhold
ForumindlægHej alle. Jeg har fået 3 matematik opgaver for, som jeg håber i har lyst til at hjælpe mig med :-). venligst send mig en besked herinde, hvis i har lyst, jeg vil være online og tjekke indbakken hele tiden!! -
Privatlærer
ForumindlægHej :) Jeg er en elev på VUC , Jeg har meget brug for hjælp til en matematik aflevering. Er der nogen som kan hjælpe mig med det face to face. Det vil være et stort hjælp for mig. Hvis du kan hjælpe så send veligst en besked til mig her i studiportalen så kan vi aftaler ..... please det er meget... -
funktion, digetværsnit og monotoniforhold (opgave vedhæftet)
ForumindlægHej alle. Jeg har fået 3 matematik opgaver for, som jeg håber i har lyst til at hjælpe mig med :-). venligst send mig en besked herinde, hvis i har lyst, jeg vil være online og tjekke indbakken hele tiden!! Opgaven er vedhæftet -
vektorfunktioner
ForumindlægHej i matematik har jeg om vektorfunktioner, men er lidt itvivl om disse punkter - hastighed - acceleration og tangenter for vektorfunktioner Håber der er nogle som måske kan give en forklaringen eller evt give nogle links hvor jeg kan læse om det. På forhånd tak -
Bevis for hastighedsvektor
ForumindlægHej - jeg skal lave et mundtlig matematik eksamens oplæg, hvori jeg skal inddrage beviset for en partikels hastighed. Emnet er altså vektorfunktioner og parameterkurver. Problemet er dog, at jeg ikke helt forstår beviset. Er der nogle der evt har en video hvor det forklares, eller kan forklare de... -
hvad er forklaringen på at der ikke findes primtals trillinger ud over 3,5,7
ForumindlægHej folkens :-D Jeg sidder med en matematik bevisteknik rapport. Og er yderst interreseret i om der findes primtalstrillinger ud over 3,5,7. Hvis svaret er nej - hvad ville forklaringen så være for det? Hilsen gymnasieeleven i nød Svar ubedes HURTIGT -
Moms regning
ForumindlægHej, jeg er stødt på en opgave i en matematik aflevering, som jeg simpelthen ikke aner hvordan jeg skal løse. Opgaven lyder sådan: En vare koster 62 kroner med moms – hvad er prisen før moms Hvis nogen kunne komme med lidt, hjælp ville det være rart, tak på forhånd. -
-- og andre opgaver
ForumindlægHej, sidder i en matematik aflevering, og har problemer med denne opgave: a) 5-3*(-2) b) 2*(8-3)-6:(-3) c) 7-(-2) -1 d) -12*(-5) Hvis nogen kunne hjælpe ville det være dejligt, på forhånd, tak! -
Råd!!
ForumindlægHej Allesammen Jeg skal til matematik eksamen uden og med hjælpemidler og jeg ville høre, om nogen af jer har nogle gode råd, tips og tricks eller noget i kunne have lyst til at dele. Mvh en meget nervøs pige -
Opskriv en regneskrift for lineære funktiin hjælp:)
ForumindlægHej allesammen.. Har en matematik opgave jeg ikke forstår som lyder således Opskriv en regneskrift for lineære funktion, hvis graf går igennem A) (2,3) og (-1.9).. Med en forklaring tak:) så jeg kan fatte opgaven -
Hjælp!!!!
ForumindlægHeiii har virkelig brug for hjæp :/ Det er matematik jeg kan ikke rigtig finde ud af dette styk :( a) 1/ 3 x= b) 4-(2+x) = 0 c) 2(-3+x) = 4 d) 3(2x-4) = -8 -
Matematikhjælp
ForumindlægHej. jeg er igang med en matematik aflevering, og har lidt svært ved denne opgave Et andengradspolynomium f er givet ved f(x)=2x^2 -4x+5 Det oplyses at grafen for f er en parabel a) bestem koordinatsættet til punktet for parablen -
Vækstmodeller - eksponentiel
ForumindlægOpgave i matematik.. Jeg ved ikke lige hvad det er der bliver søgt efter her og hvordan det bør besvares? "Gør rede for karakteristiske træk ved eksponentiel vækst og herunder belyse anvendelse af eksponentielle modeller til beskrivelse af fænomener og løsning af problemer?" -
Eksponentiel
ForumindlægOpgave i matematik.. Jeg ved ikke lige hvad det er der bliver søgt efter her og hvordan det bør besvares? "Gør rede for karakteristiske træk ved eksponentiel vækst og herunder belyse anvendelse af eksponentielle modeller til beskrivelse af fænomener og løsning af problemer?" -
Årsprøve 7.klasse
Forumindlæg- Jeg kunne godt bruge noget hjælp, jeg skal meget snart have en færdighedsprøve/årsprøve. (7. Klasse): Kan I godt give nogle forskellige tips på, hvordan jeg kan forberede mig til testen. ! Testen er på matematik tjek ! (Jeg har 72 - 80 timer) -
Sammenhæng mellem trekant og kvadrat
ForumindlægHej! Sidder og laver matematik, hvor der er en opgave der lyder: Betragt et figurpar bestående af en ligesidet trekant og et kvadrat. opskriv en sammenhæng mellem trekantens og kvadratets sider, når summen af trekantens omkreds og kvadratets omkreds skal være 30 cm. Nogle forslag til, hvord... -
Areal af Trekant
ForumindlægMatematik b niveau... I en retvinklet trekant er C=90 grader, siden c er 41cm, siden a+b er 49cm. Hvordan beregnes arealet af trekanten, og siden a og b... Tak -
Argumenter for betydningen af a for eksponentialfunktioners monotoniforhold.
ForumindlægHej! Jeg skal op i mundtlig matematik, og har brug for hjælp til dette spørgsmål: "Argumenter for betydningen af for eksponentialfunktioners monotoniforhold". Jeg er ikke helt sikker på hvad der menes med "argumenter" og hvordan jeg gør det for netop a :) God dag!
