Søgning på: dansk stil. Resultater: 19921 til 19940 af 62795
-
Homoseksualitet i AT
ForumindlægHej SP! Jeg har overvejet at skrive om homoseksualitet i den endelige eksamen i AT, hvor overemnet er "grænser". Jeg ville gerne skrive i dansk og samfundsfag, men jeg er i tvivl om, hvordan samfundsfag kommer ind over... Er der nogle teorier, der omhandler homoseksualitet? Kan man sna... -
spansk oversætning!
ForumindlægEn dygtig spansk elev derude et sted? der vil bruge 2 min, på at udfolde sig? Jeg sidder med 6 sætninger der skal oversættes til spansk og afleveres imorgen. Hjælp..! 8 – Er de også fra Madrid 9 – Nej, vi er ikke fra Madrid. Vi er fra Toledo. 10 – Jeg taler dansk og tysk. 12 – Hvor er du fra? 1... -
AT REJSER
ForumindlægSkal skrive en synopsis her i 3.g, og har samme emner som 3.g'erne sidste år.. Er der nogen som har nogen gode emner jeg kan skrive om?! Vil helst skrive i samf og dansk, men i er velkommen til at komme med forslag!? Håber i kan hjælpe sidder fast, og den skal være færdig fredag. -
Spansk grammatik!!
ForumindlægHej :)! Jeg sidder her med dette spørgsmål i spansk: "Oversæt 'Jeg interesserer mig for mobiltelefoner' (brug: interesar) og forklar ud fra verbets konstruktionsmulighed forskellen på dansk og spansk." Jeg har oversat sætningen til dette "Me intereso por el teléfon ... -
Analyse af tekst
ForumindlægHej. Jeg er helt lost i en opgave til i næste uge! Jeg er ved at lave en perspektivering af teksten "vi kan ikke hjelpe alle" (spørg ikke hvorfor vi laver norsk i dansk, har ingen ide). Nogen der har et bud på, hvad jeg kunne perspektivere til? På forhånd, tak :) -
Hjælp til SRP i det gyldne snit og skønhedsidealet
ForumindlægHej alle Jeg skal til at skrive srp i matematik og dansk. Jeg har valgt at beskæftige mig med det gyldne snit og skønhedsidealet. Hvordan kan man koble det gyldne snit til det at være 'smuk'? Jeg har brug for jeres hjælp. Alt fra kilder, meget gerne bøger, hvad der er godt at komme ind... -
Engelsk Grammatik
ForumindlægKan i hjælpe mig med denne?? A. Find fejlene i følgende sætninger og forklar på dansk, hvad der er galt? Der er kun èn fejl i hver sætning. Skriv den korrekte sætning nedenunder. 1. After his wife has told him off, Peter is going to work every day. -
Neviau D
ForumindlægHej Alle. Jeg skal på i neviau D til december, og jeg vil gerne øve mig her i sommerferien. Er der nogle, der kan fortælle mig, hvordan prøverne er opbygget i hhv. Dansk og Engelsk D og måske lidt detaljeret genre mm? En som måske har været op til det? P.S bare til info, men det på AVU(KVUC) Mv... -
Hjælp til Problemformulering - Medier
ForumindlægOverordnet Problemstilling: Hvorfor er medierne en så vigtigt brik i det politikske system? Problemformulering: Vi vil redegøre for mediernes indflydelse i dansk politik Dernæst vil vi diskutere om der er gensidig afhængighed mellem politikker og mediet Afslutningsvis vil vi vurdere mediet ... -
Kejserens nye klæder - genre
ForumindlægJeg sidder og muntre mig med selvlæst dansk aflevering, hvor jeg skriver om H.C. Andersens Kejserens nye Klæder.. Jeg er i gang med perspektiveringen, og har lidt svært med at finde en passende genre. Romantismen er vel den der passer bedst, men jeg synes bare kritikken er lidt for hård og pessim... -
'en anden'´ét ord
ForumindlægJeg har fået fejl for denne opgave DANSK opgaven: Vil De have en kop kaffe mere? SPANSK min besvarelse: ¿Quieres más café? FEJL: orden 'más' Spørgsmål: Hvad kan jeg bruge istedet for? Jeg kan ikke finde et ord, jeg synes bedre om til denne sætning. Mulig løsning: 'otro' er umi... -
Et par spørgsmål til
ForumindlægHvad siger I til følgende? 1. Det er vigtigere, at folk selv kan råde over de penge, de har tjent, end at der er økonomisk lighed i samfundet 2. Det skal kunne betale sig at arbejde, derfor skal alle offentlige overførselsindkomster til arbejdsdygtige danskere være lavere end, hvad man kan tjen... -
AT metoder i historie?
ForumindlægHej, jeg skal skrive hvilket metoder jeg har anvendt i historiefaget i synposen, men er i tvivl. Jeg har læst artikler på nettet, og så har jeg også hentet en del viden i lærebøger. Men artikler fra. f.eks. danske nyhedsaviser og lærebøger er jo ret objektive. Med andre ord, så er det forfatt... -
kærlighed/umulig kærelighed lyrik
ForumindlægJeg har trukket Kærlighed/umulig kærlighed lyrik i dansk. har i nogle idéer til hvilke tekster eller sange jeg kan bruge og evt. en analyse model. min lærer sagde jeg skulle finde en nyere sang, og havde en ældre sang til at referere til. please hjælp... -
Spørgsmål til symboler i den sidste balkjole
ForumindlægHey, jeg er ved at lave min dansk synopsis færdig. Jeg har trukket det moderne gennembrud, og har valgt at analysere ''Den sidste balkjole'' af Herman Bang. Jeg skal finde symboler i teksen, og jeg kan kun komme på balkjolen. Det ville være til en stor hjælp, hvis i kunne give for... -
Eu
ForumindlægHej jeg har nogle spørgsmål om eu jeg håber i gider hjælpe mig med at svarer på? - Angiv tre grunde (både historisk & nutidige) til ønsket om et tættere europæisk samarbejde? - Mange danskere mener at valg til Europaparlementet er uinteressant og kedesomligt. Opstil 3 argumenter for og imod d... -
æstetiske
ForumindlægHej folkens (dansk og samfundsfags opgave) Jeg sidder med en novelle af jan Sonnergaard hvor han udtaler at han har smeltet det æstetiske sammen med det realistiske. Mit problem er så at jeg ikke helt kan forstå hvad han mener med det? Et af problemerne er også at jeg ikke helt kan forstå hvord... -
HJÆLP! DANMARK MIT FÆDRELAND 1850
ForumindlægHEEEEJ ;) jeg er igang med min dansk synopseprøve. og har danmark mit fædreland med h.c andersen, 1850 mit spørgmål er således.. hvorfor er den skrevet i 1850... jeg ved det fordi der var krig men er der nogen der har et super godt svar? :D på forhånd taak :D -
Et enkelt spørgsmål..
Forumindlægjeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan man staver til 'offknappen' er det ikke i et ord, eller med bindestreg? eller staves det bare '0n/off-knappen' For næsten ligemeget hvad jeg skriver på word (er igang med dansk novelle) så siger den at det er forkert, og vil helts ik... -
Rygning
ForumindlægHej derude, så er tiden ved at nærme sig SRP. Jeg har valgt at skrive om rygning i biologi og dansk, begge er A niveau. Jeg har valgt at skrive om rygning, er der nogle som har nogle idéer? Evt. nogle gode rygekampagner(film??) eller nogle gode reklamer?
