Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19921 til 19940 af 24857
-
Hoved/bi-fag (SRO)
ForumindlægSå vidt jeg har forstået det, så skal hovedfaget i SRO'en være studieretningsfaget (mindst B-niveau). Eksempel: Jeg har en studiretning med engA, samfB og psyC. Jeg vælger så at skrive SRO i engA og dansk. Derved skal eng være mit hovedfag og dansk er så mit bifag. Ja/nej? Eller må jeg ger... -
Fysikopgave hjælp
ForumindlægHej, jeg skal bruge lidt hjælp til en lille fyskopgave. Spørgsmålet lyder: En galakse med rødforskydningstallet 0,20 ligger i afstanden 4 milliarder lysår. Hvor langt har galaksen fjernet sig fra os, mens lyset har været undervejs? Jeg søger ikke svaret, bare hjælp til udregningen. -
Eksistentielt tema
ForumindlægHej. Hvad er det eksistentielt tema helt præcist ? På forhånd tak. -
Beregning af isotonisk opløsning.
ForumindlægLægen anlægger et drop og beder dig hente 1 liter isotonisk glukose. Da du skal hente infusionsvæsken ser du på etiketten, at der står at den indeholder 50mg/ml, du bliver du i tvivl om det er en rigtige opløsning? Jeg er ved at foreberede til eksame imorgen er groet fast ved dette spørgs... -
energi- hvis man kaster en sten op
ForumindlægEn sten kastes lodret i vejret med 2,5m/s. Hvor højt kommer den op? hjælp, i må gerne skrive hvordan i fandt frem til det. på forhånd tak. -
Kombinatorik og sandsynlighed
ForumindlægEn kattefigur kan lande på fem forskellige måder: på benene, på venstre side, på højre side, på ryggen og på snuden. Eleverne i 10. A kaster et stort antal gange med en kattefigur og noterer for hvert kast, i hvilken stilling den lander. På baggrund af deres observationer opstiller de tabelle... -
statistik-opg
ForumindlægNogen der kan løse opg. 102, 103 og 104 ? På forhånd tak! -
STUDIETUR
ForumindlægHej Studi! Vi skal på studietur næste år, og jeg vil derfor spørge, om der er nogen, der kender nogle spændende, billige rejsemål? I må meget gerne komme med nogle henvisende links! Mange hilsner Tissi PS. Vi vil ikke til Berlin! -
AT eksamen - designerbørn
ForumindlægHej. Jeg skal op på mandag til AT eksamen, men synes det er yderst forvirrende. Jeg har tænkt mig at gøre følgende: starte med en præsentation af emnet og min problemformulering, og derefter komme ind på mine delkonklusioner fra mine delspørgsmål, og så derefter ind på, hvad jeg har fundet ud af... -
Trigonometriske funktioner?
ForumindlægHalløjsa derude Ved nogen noget om trigonometriske funktioner? Jeg er interesseret i det hele, blot ikke delen med at definere radianerne og enhedscirklen. Jeg ved, at funktionerne er bølger, at tangensfunktionen er asymptote til 2. aksen, men ellers ved jeg faktisk ikke så meget. Hvorfor vil ... -
snaaaaaaaaaart eksame[noooo waaaay]
Forumindlæghej allesammen, der er snart eksame og ved i hvordan jeg kan forbedre mig, så jeg får høje gode karakter? taaak for hælpen dejlige mennsker!:) -
Der er givet funtkionen f(x)=e^x+10x
ForumindlægDer er givet funtkionen f(x)=e^x+10x Funtionen F(x) er en stanfunktion til f(x). Grafen for F(x) går gennem punktet (0,2) a) Bestem F(x) hvad gør jeg? -
Hvad er transformation?
ForumindlægHej, skal til eksamen om et par dage, men har aldrig rigtig fundet ud af hvad transformation er ? Nogen som kan hjælpe ? På forhånd tak :) -
Hjælp til aflevering!
ForumindlægHej, 100,- til ham der kan lave hele skidtet. Eller 25,- pr. opgave hvis ikke man kan lave allesammen. Opgave 1: Lyset fra stjernerne Kigger i på stjernehimlen en skyfri vinteraften, kan i se rigtig mange stjerner. Ser i godt efter, lyser nogle stjerne rødligt, mens andre har et gulligt e... -
BEVIS for potentiel energi??
ForumindlægHvordan laver man et BEVIS for potentiel energi?? og Evt for kinetisk energi?? ANYONE!?!?! help me :) -
hjælp til formel
ForumindlægDu står oppe på Rådhuset og lader en bog med massen 200 g falde lodret ned fra 40 meters højde. Rådhuset er 38 m højt. Se bort fra luftmodstanden. a) Hvor lang tid tager det bogen at falde ned? b) Hvad er bogens hastighed ved 12 meters højde over jordoverfladen? Nogen der ved hvilke formler... -
Hvornår kan jeg besøge de enkelte uddannelses institutioner?
ForumindlægHej, Jeg er stadig i tvivl om hvilken uddannelse det er, jeg skal vælge efter mit sidste år på gymnasiet, så jeg tænkte på, om der var bestemte tidspunkter, hvor man kunne tage ind og se hvordan en ganske alm dag foregår for fx. en jura studerende osv. Eller kan man bare tage derud, når man vil?... -
Er I kommet ind?
ForumindlægHej Jer derude Er I kommet ind på jeres drømmestudie? -
Hvad skal du studere efter gymnasiet?
ForumindlægJa overskriften siger det hele. Skal selv læse statskundskab. -
Optagelsesprøven :(
ForumindlægNogen der har været til optageselsprøven og som kan fortal at hvordan det er ?? Jeg er virkelig meget bekymret og nervøs, er virkelig bang for hvis det er svært og jeg ikke kan klarer det
