Søgning på: matematik fp9 2023 December. Resultater: 19921 til 19940 af 32822
-
vækstrate i eksponentiel
Forumindlæghej jeg er en pige, der går på 1. hf og har matematik på c niveau.. emnet er eksponentiel vækst og mit spørgsmål er : hvad er vækstraten mår x øges med en og vækstraten når x øges vilkårligt ??? -
Gået i stå med matematikaflevering :s
ForumindlægHej alle, Jeg har lavet STX matematik B august 2008, men er kørt fast i 3 opgaver. Nogen der kan hjælpe mig med opgave 8, opgave 10 og reduceringsopgave 1? Mvh Helena. -
Andengradsligning
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg er ikke den bedste til matematik, og er lidt usikker på denne opgave: Bestem tallet k i følgende andengradsligning således at ligningen mindst har en løsning (k - 3)x^2 + kx - 1 = 0 Hvis i ville hjælpe, kunne i så ikke forklare det meget pædagoisk? /Frederik -
Diagrammer.
ForumindlægHej! Jeg skal redegøre for, hvordan/hvornår man bruger pindediagrammer, søjlediagrammer, trappediagrammer og sumkurve. Vil sætte pris på en semi-dyb forklaring og svar inden torsdag kl. 20. d. 2 oktober 2008. Mvh. Jonathan (Elev der kæmper med matematik!) -
Gartneri
ForumindlægHej, jeg mangler et retteark til en matematik opgave om gartneri (problemløsningsdel). Har lavet det meste men vil meget gerne kunne rette det igennem da jeg virkelig mangler en ordenlig karekter i denne. ville være en stor hjælp vis nogle kunne give mit et retteark. mange tak. skal helst gå riml... -
HJÆLP! :(
ForumindlægHej sidder med to matematik opgaver som jeg ikke kan løse. Her er opgavesættet http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/081212_opgave_2HF083_MAC.ashx Der er tale om opg 1 b og hele opg 2. På forhånd taK! -
Deskriptiv Statistik
ForumindlægHejsa, jeg har på en emneopgave for i Matematik om Deskriptiv Statistik, og har virkelig brug for hjælp til min opg 2, så hvis du er god til Deskriptiv Statistik kontakt mig, og så sender jeg lidt penge hvis du laver den, ps sender opgaven privat over Facebook -
LaTeX-kode her på studieportalen
ForumindlægEr der nogen der ved om man kan benytte sin LaTeX-kode til at skrive matematik her på Studieportalen? Ligesom man fx kan på wikipedia med fx <math> \int_0^1 \varphi(u), \, du </math> -
Interval af 10 cm.
ForumindlægHej, jeg sidder her og laver matematik og er stødt på et problem. Jeg kan ikke forstå opgaven, hvis i gider at hjælpe er det super. Hilsen Martin Ps jeg har vedhæftet det som et word dokument -
Interval af 10 cm.
ForumindlægHej, jeg sidder her og laver matematik og er stødt på et problem. Jeg kan ikke forstå opgaven, hvis i gider at hjælpe er det super. Hilsen Martin Ps jeg har vedhæftet det som et word dokument -
inspriration !
ForumindlægHEJ :) JEG SKAL TIL AT FINDE EMNE TIL MIT STUDIERETNINGSPROJEKT. -MEN JEG MANGLER DESPERAT ET EMNE. DET ER MED BIOLOGI SOM HOVEDFAG OG DERTIL HISTORIE, DANSK, MATEMATIK ELLER KEMI. HÅBER DER ER NOGEN DER KAN INSPIRERE MIG ! HA' EN FORTSAT GOD DAG ! -
Interval af 10 cm.
ForumindlægHej, jeg sidder her og laver matematik og er stødt på et problem. Jeg kan ikke forstå opgaven, hvis i gider at hjælpe er det super. Hilsen Martin Ps jeg har vedhæftet det som et word dokument -
Optimering!!
ForumindlægHej folkens. Jeg skal snart op i matematik skriftlig eksamen.. Men jeg har problemer med optimerings opgaver. F.eks. bestem rumfang eller omkreds så stort som muligt. Er der nogen her, der kan hjælpe mig? Det ville være allertiders. På forhånd tak. -
Hjælpelærer søges!!!
ForumindlægHej derude, jeg mangler en hjælpelærer til en Matematik A mundtlig eksamen her i juni måned. Er der nogen der har lyst til at give en hjælpene hånd til noget eksamens forberedelse? Det håber jeg virkelig... for jeg er ret screwed! :( -
ASAP ASAP - Kurtosis og Skævhed
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp til en matematik aflevering som skal afleveres imorgen, har lavet næsten det hele, blot mangler jeg at finde kurtosis og skævhed, og er helt ude af sporet når vi snakker om sådanne nogle diskriptorere, så hjææælp -
Værdimængde
ForumindlægHej. Er fanget i mit matematik ... ... hvordan skal jeg finde værdimængden i følgende funktion? f(x)=-√16-x^2 (Kvadratroden af 16 minus x i anden) Og, kan det godt passe definitionsmængden bliver [-4;4]? - På forhånd tak, Thomas1408 (; -
Mat A, diff. Isolere X
ForumindlægHej! Nogle venlige mennesker herinde der kan det her: Opgave 13 (i matematik A august 2008) f``(x)= 2/ kvadratrod X - X=0 isolere x det er for at bestemme monotoniforhoden.. På forhånd tak ;) -
Hjælp skal op tirsdag
ForumindlægHar matematik på b-niv men jeg forstår ikke spg , håber virkelig der nogen der gider at hjælpe mig :) 7. Differentialregning Redegør for sammenhængen mellem differentialkvotienten og en funktions monotoniforhold og ekstremumspunkter. Redegør for hvordan dette kan benyttes indenfor optimering og k... -
Heej
ForumindlægHeej, jeg er ny her og jeg vil gerne have lidt hjælp til matematik især til ligninger! når men, mit lille spørgersmål er : -5x+7+3=3(-2x+5) Pleaz svar miig. sig også hvordan du gør., skriv hele resultatet ned :D -
"Gør rede for..."
ForumindlægJeg skal op til mundtlig matematik i næste uge, og på mange af de spørgsmål jeg har fået står der "gør rede for...". Hvad menes helt præcist med dette? Skal jeg komme med beviser hvis det er muligt? Der er også spørgsmål hvor der direkte står, at jeg skal bevise noget.
