Søgning på: oldtidskundskab eksamen. Resultater: 19921 til 19940 af 34269
-
Billedanalyse, komposition (billede fra dmg).
ForumindlægHej! - jeg er pt. I gang med min forberedelse til folkeskolens afsluttende mundtlige prøve i dansk. Jeg har trukket "det moderne gennembrud", og har i forbindelse med det valgt at lave en billedanalyse af billedet "Aften. Den gamle kone og døden". Jeg er gået i stå ved komp... -
Termodynamik
ForumindlægNogle der ved hvilke entalphi beregninger vi er ude i her? Kolben hvor NaOH(s) dissocieres bliver brandvarm. Vis, ved en termodynamisk beregning, hvordan dette kan forklares. -
bio om blod - Haster!
ForumindlægHej.Jeg er startet i 2.g efter ferien og har fået min første skriftlige bioaflevering. Jeg aner ikke hvordan jeg skal tackle opgaven, denne er fra studentereksamen i sommer og lyder således:"Transfusion:Blod, der skal anvendes til transfusion, tappes i en pose, der indeholder citratopløsning... -
eng. eksamenssæt sommer 08??
ForumindlægHej alle sammen jeg vil høre om der er nogen herinde, som ligger inde med engelsk eksamenssættet fra 08 ? -
haster
Forumindlægsynopse om racism ?? skal kunne snakke i ca 7 min.. nogen hjælp stor tak på forhånd. -
eksempler på eksamensspørgsmål til mundtlig mat b
Forumindlægjeg læser matematik b som selvstuderende og kunne godt tænke mig nogle eksempler på, hvilke opgaver jeg kan risikere at få til den mundtlige eksamenpå forhånd takmio8230 -
Karaktergennemsnit i faget matematik - Årskaraker el. eksamenskarakter?
ForumindlægHej venner! Jeg er ved at blive gal af at sidde og prøve på at finde ud af hvordan jeg regner mit gennemsnit i faget matematik. Mit spørgsmål lyder simpelthen: Jeg har fået 4 i mundtlig matematik til årskarakter, og 7 i skriftlig matematik til årskarakter. Dog scorede jeg et 10-tal til den skr... -
din mening om 9/11
ForumindlægHej. Vil gerne høre din mening om 9/11 -
hjælp til eksamensprojekt
ForumindlægHej på Studieportalen. Jeg har malet dette billede som mit eksamensprojekt i billedkunst, men jeg ved ikke hvad jeg skal sige om det. Emnet var naturen. Jeg kan godt sige noget om idéen bag det osv. Men jeg ved ikke hvilke faglige begreber jeg kan sige omkring mit billede? Er der nogle som er ska... -
Fysik og Kemi
ForumindlægHej jeg skal op til fysik og Kemi på Onsdag og jeg er virkelig nervøs for at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre. jeg vil bare lige høre om der er nogle der kan hjælpe mig med hvad man skal gøre, og hvad skal man lige sige når lære og censor kommer. -
Tdc - økonomisk kredsløb
ForumindlægJeg sidder her med en prøve case-opgave og har problemer med de første opgaver som lyder: Forklar hvordan det økonomiske kredsløb ser ud og hvordan det hænger sammen Vis og forklar tdc position i det økonomiske kredsløb staten arbejder med en stram og lempelig finanspolitik, hvordan vil det påvir... -
Udvidet Euler
ForumindlægHej\n\nNogle der kan finde ud af udvidet Euler?\nJeg kan godt forstå den alm. Euler, men mister overblikket over den udvidet - jeg har søgt på nettet, efter en anden forklaring end den i vores mat. bog.\nJeg har står på, hvorfor den udvidet Euler er bedre en alm. Euler, men ja kan bare ikke genn... -
Kemiopgave om lattergas.
ForumindlægNogle der kan hjælpe med følgende opgave om lattergas? -
Boganmeldelse af - Når snerlen blomstrer ???
ForumindlægHeeey ?? øhmm har glemt at vi skulle have lavet en boganmeldelse af en bog, som hedder- Når snerlen blomstrer !! Og vi får årskarakter her snart om en uges tid,, såå den er meget vigtig !! Please er der nogen, som kan låne mig deres boganmeldelse af bogen eller ?!!!!!! Har seriøst meeeeeegt brug ... -
Hjælp! Funktioner
ForumindlægHej derude:) har siddet med to hammer trælse opgaver siden igår men jeg forstår det stadigt ikke!! Håber nogen lige kan hjælpe mig her. https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=664945 -
Indenlandsk udbudskurve
ForumindlægJeg har til forgæves prøvet at løse følgende opgave. Det der særligt forvirrer mig er hvordan den indenlandske udbudskurve findes. Jeg skriver lige hele teksten som den er præsenteret på opgaven: Antag, at markedet for æg i Danmark er kendetegnet ved fuldkommen konkurrence - og at æg sælges... -
SSO - Størrelse
ForumindlægHej,\n\nJeg har to spørgsmål, hvoraf det ene måske burde ha ligget under 'generelt', men her er det alligevel:\n\n1. Gælder formler, udregninger osv. med i de maks. 15 sider?\n\n2. Hvad er én side i ord, anslag eller hvad den nu er givet i?\n\nTak på forhånd.. -
Noter
ForumindlægHey alle jer derude...\n\nJeg sidder her og prøver at få orden i mine noter, og hvis jeg skal være ærlig, gør det mig lidt stresset :S\n\nJeg er 1.g'er og kunne godt tænke mig at høre om jeres erfaringer (og gode råd) om organiseringen af noter (ogaver m.m).\n\n;) -
Differentiering i Excel
ForumindlægHejsa!\nEr der nogen der ved om man kan differentiere i Excel - og hvordan? -
Niveau til Fysik OL
ForumindlægJeg tænkte på, hvordan niveauet til Fysik OL plejer at være. Hvor mange går videre? Hvor mange stiller op? Hvor mange opgaver plejer skal man at skulle løse for at komme med? Nogen der har været med før, der ved noget om det?
