Dansk

Billedanalyse, komposition (billede fra dmg).

07. juni 2015 af Sarahemilieeee (Slettet) - Niveau: 9. klasse
Hej!

- jeg er pt. I gang med min forberedelse til folkeskolens afsluttende mundtlige prøve i dansk.
Jeg har trukket "det moderne gennembrud", og har i forbindelse med det valgt at lave en billedanalyse af billedet "Aften. Den gamle kone og døden".
Jeg er gået i stå ved komposition. Er der nogle der evt. Kan fortælle mig noget om billedets komposition? Evt. Hvad Forsvindingspunktet er i det, hvad perspektiv det er malet i m.m. Det vil være til stor hjælp, da det vil kunne hjælpe mig videre igen!!
Tusind tak på forhånd!

Selv det mindste vil kunne hjælpe..

Brugbart svar (1)

Svar #1
08. juni 2015 af milia12

Åhhhh jeg elsker det billede!!

For at svare på ét af dine spørgsmål, så ville jeg uden tvivl sige at forsvindingspunktet er dér hvor vejen ligesom "forsvinder"ud i horisonten - det er ude i højre side, lidt under midten.

Jeg vil MEGET gerne se det, som du har skrevet indtil videre! Så er det også lidt nemmere for mig at hjælpe dig :)


Svar #2
08. juni 2015 af Sarahemilieeee (Slettet)

Hej! Tusind tak for dit svar og din tid!!
- jeg kan sagtens sende det til dig, hvis det er. Skal jeg bare sende det til din indbakke herinde? :)
Jeg har lavet resten af analysen - jeg mangler nemlig bare komposition ;)
Igen, tusind tak! Er rigtig glad for, at du gider bruge din tid på at hjælpe en fremmed som mig!!

Brugbart svar (1)

Svar #3
08. juni 2015 af milia12

Ja enten det, eller så kan du vedhæfte det som en fil herinde under dit opslag! 

Vil hellere end gerne hjælpe :)


Brugbart svar (1)

Svar #4
08. juni 2015 af milia12

Hvornår skal analysen være færdig? :)


Svar #5
08. juni 2015 af Sarahemilieeee (Slettet)

Okay, super! Det gør jeg lige så! :)

Mange, mange tak!

Jeg skal til eksamen med den på fredag ;)

Svar #6
08. juni 2015 af Sarahemilieeee (Slettet)

Værsgo, her er det jeg har lavet indtil videre vedlagt ;)

- Jeg har markeret det, som jeg er i tvivl om ved kompositionen umiddelbart! :) 

Tusind tak igen! Dejligt der findes så hjælpsomme personer som dig her i verden!!


Skriv et svar til: Billedanalyse, komposition (billede fra dmg).

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.