Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 19921 til 19940 af 29670
-
Familien. Eksamen i morgen tidlig
Forumindlæghej :) Hvilke teorier kan man anvende på den moderne familie? Håber en eller anden kan hjælpe mig. Min hjerne er gået på ferie .... På forhånd tak :) -
Gode råd søges..
ForumindlægJeg skal op i historie på tirsdag d. 16. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal forberede mig.. nogle der har nogle gode råd? Håber virkelig der er nogle der har nogle gode råd. (: -
Optagelse på Medicin studie
ForumindlægJeg er en dreng på 20 år og blev student i 2009. Har brugt mit første sabbatår på at rejse og arbejde. Jeg er i øjeblikket er igang med at supplere matematik turbokursus fra B-A niveau. Mit mål er, at blive optaget på medicin, faktisk er det ret ligegyldigt om det bliver Århus, Odense eller Køben... -
Færdiggøre HTX eller skifte til HHX
ForumindlægHEJ Folkens :) Jeg er stødt på et problem :/ jeg går nu på HTX i 1.g og afslutter snart 1.g her til sommer, Men jeg er nu blevet mere interresseret i innovation og virksomhedsdrivning :/ Så jeg ville spørge, hvad i synes er bedst. Jeg synes ikke HTX passer til mig. Ville det være spildt ... -
Mundtlig historie - 9. klasse
ForumindlægI dag fik jeg at vide at jeg skal op i mundtlig historie (prøveform A, 9. klasse). Vi har haft om: Danskhed Kvindefrigørelsen 2. verdenskrig - holocaust (ved ikke om de to emner hører ind under hinanden) Danmark og verden efter 1945 og så tror jeg vi har haft noget der hedder "... -
Optagelseskrav -
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og studser lidt over, om det er de samme optagelseskrav til HF- forhold til de andre, som vare i 3 år. På forhånd tak! -
Dansk eksamen skriftlig 2013
ForumindlægHej Den skriftlige dansk eksamen er en realitet (for mit vedkommende).Derfor ville jeg høre om, det ville være en god ide at låne en symbolikordbog og/el. leksikon? Har i noget der kan anbefales ? Btw, til dem har været oppe; Har i nogen gode råd/tips at give? - Peter -
Identitets spørgsmål
ForumindlægHej, hvis i hjælper med de her spg er i søde... Hvordan bliver vores identitet dannet? Hvilke faktorer er medvirkende- venekreds- familie hvårnår fandt man ud af at folk havde en identitet (hvem, hvordan, hvorfor?) Homoseksuelles identitet----> forløbet ------>Deres identi... -
Valg af studieretning? Matematik A?
ForumindlægHej alle. Jeg kom i sommer ind på stx, og kom i en klasse, som var langt fra mit ønskede. Jeg ønskede Samf. A - Engelsk A - Mat B, men kom på Mat-Fys-Kemi. Det er virkeligt en god klasse, men jeg har besluttet mig at skifte klasse efter grundforløbets afslutning (altså om 2 uger). Jeg har va... -
Studieretning
ForumindlægNår man vælger studieretning, gør man det så ud fra hvad man gerne vil bliver og uddannet sig som efter gymnasiet? -
Historie
ForumindlægHej, jeg har nogle spørgsmål, jeg ikke selv kan svare på. Jeg har læst på nettet, men kan stadig ikke forstår det. Håber nogen kan hjælpe. Tak på forhånd. 1. Hvad skete der ved systemskiftet? 2. Hvad er par... -
Psykologi - hjælp
ForumindlægHej. Jeg er på vej til 9. klasse, hvor det gælder. Indtil videre har jeg ingen problemer, og jeg klarer mig godt i skolen. Jeg er en af dem, der får topkarakterer. Jeg vil rigtig gerne være psykolog, men hvis jeg kom på gymnasiet, hvilken linje skal ... -
HTX Valgfag
ForumindlægHejsa:D Jeg vil bare spørge jer, om der er noget der hedder Innovation B i stedet for C? Eller noget der ligner det. Samme spørgsmål til et andet fag nemlig om man kan tage Mediefag B i stedet for C. De her spørgsmål drejer sig om HTX Sukkertoppen/... -
Jura forbederelse
ForumindlægHej alle, Er lige blevet færdig med gymnasiet, og jeg har i lidt tid overvejet at læse jura, dog først med opstart om 1 år. Jeg tænkte på, om der er nogen bøger jeg kunne læse i den periode som kunne forberede mig lidt eller bare vise om jura er den rigtige vej. Jeg har kun haft Samf C på ... -
JURA DELTID
ForumindlægHej alle sammen. Jeg står med et problem. Jeg er blevet optaget på jura på deltid på SDU eftersom jeg ikke havde snit til at komme ind på de andre universiteter. Der gives dog INGEN form for ydelse, altså ingen SU, ungdomskort. Uddannelsen i sig selv er meget dyr, men transporten bliver med et ... -
Kollegier
Forumindlæghej alle sammen Jeg skal til at finde et kollegieværelse til både mig selv og min veninde. Nu skal jeg selv søge et tæt på Århus Universitet og min veninde søger et tæt på Odense og Aalborg Universitet. Hun søger begge steder, fordi hun ved ikke hvor hun bliver optaget henne. Hverken jeg eller ... -
HF eller VUC?
ForumindlægHej, har nogle spørgsmål angående forskellen mellem VUC og HF ... hvad er den præcise forskel? Jeg kan forstå, at man netop skal til at betale i dyre domme for at gå på VUC, men hvorfor så ikke bare tage HF? - og hvad er kravene for at kunne tage et fuldt hf-forløb "gratis" fremfor at ... -
Demokratisering
Forumindlægjeg er i gang med en projektopgave, og har virkelig brug for hjælp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hvad kræver der for at et land kan få demokrati? Tak på forhånd!:) -
SRP hooligan diskussion
ForumindlægHej alle, Jeg mangler blot min diskussion for at være ved vejs ende med min SRP (og konklusion ofc), men jeg er fandme i tvivl om hvordan jeg skal bære mig ad. Mit diskuterende lyder således: Diskuter, hvilke karakteristika ved det senmoderne samfund der fremmer hooliganisme, og hvorfor det ik... -
Socialistisk syn på økonomisk ulighed?
ForumindlægHvis nu en Liberalist siger at økonomisk ulighed i Danmark er godt eftersom det skaber mere vækst og eftersom de rige får flere penge skaber de flere jobs hvordan skal man så argumentere imod det fra en socialistisk synsvinkel? Desuden Indkomstforskellene i Danmark har vokset, dvs at de rige tj...
