Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 19941 til 19960 af 75430
-
Samfundsfag velfærd
ForumindlægHeej :) jeg skal til samfundsfags eksamen her om en uge. Jeg sidder og læser noter igennem og kom til at tænke på, hvordan kan man egentlig forklare velfærden i Danmark? udover at bruge velfærdsmodeller og ideologier. og hvordan kan man forklare den danske politik meget kort ? Jeg håber i vil hjæ... -
lidt i tvivl
ForumindlægFor at bliver optaget på uddannelsen skal du dels have en adgangsgivende eksamen og dels have følgende fag og niveauer, som skal være bestået med min. 2,0 på 7-trins-skalaen (medmindre andet og højere er angivet i skemaet). Det vil sige at man skal have bestået faget ik??? Jeg har bestået dans... -
Spørgsmål til en linje på CBS
ForumindlægHej alle. Jeg står i den situation at skulle sige ja tak eller nej tak til studieplads. Jeg er optaget på Bsc in business administration and servicemanagement. Jeg ved hele uddannelsen foregår på engelsk, men jeg ved ikke hvordan det er med de skriftlige opgaver! Er der nogen der ved... -
Klimaændring?
ForumindlægJeg synes ikke jeg kan finde rigtig noget om det på nettet, jeg er i gang med at skrive et projekt om klimaændring . Og kan ikke finde noget om 9;9; Hvad vil danske politikere gøre for at hjælpe de ulande, hvor klimaændringerne er størst9;9; ? Kender i gode hjemmesider i kan anbefal... -
Ede og et - forklaring på hvonår man bruger dem
ForumindlægHej! Mit navn er dwag. Jeg har brug for hjælp med noget dansk. Som overskriften siger det, hvornår bruger man egentlig ede og et? Fleretal=EDE Ental=ET Jeg hentet cyklen Vi hentede cyklen Jeg interesseret mig for cyklen Vi interesseret os for cyklen. Eller jeg blank? -
indvandrerdebatten
ForumindlægHey, ville lige høre om der er nogen der har nogle ideer til det her skal give argumenter for og imod dette citat "Vi har en anderledes holdning til intergration end socialdemokratiet og regeringen der mener at hvis indvandrere får uddanelse og kommer i arbejde skal det nok gå. vi står fa... -
Næsten samtlige bøger til 1. år på jura sælges.
ForumindlægHej Jeg sælger hermed en næsten komplet pakke med bøger til 1. år på den juridiske bacheloruddannelse på KU. Bøgerne er alle de nyeste udgaver og i rigtig god stand. De er alle købt som nye i perioden 1. september - 15. december 2010. Titel Køb Dansk indenlandsk købsret Grundlæggende afta... -
Nationalromantikken
ForumindlægKan i svare på følgende: Emnet nationalromantik i litteraturen og kulturen; hvordan var opfattelsen af det nationale i romantikken? Er det naturen, der skaber folkekarakteren? Hvilke andre faktorer kunne tænkes at spille ind? Kan man overhovedet tale om en sær... -
Harry Potter and the Philosopher9;s Stone
ForumindlægHej! Jeg skal i morgen fremlægge Harry Potter1 på engelsk.. Jeg skulle havde læst den til i morgen, men da jeg har været syg har jeg ikke haft overskud.. Jeg har læst den et par gange på dansk, så skulle da nok kunne fremlægge den alligevel, men vil bare høre om nogle har fremlagt den på engelsk ... -
Hjælpp til oversættelse
ForumindlægEr det her rigtigt?????Herzogtümer Schleswig und Holstein (n), wo die meisten Einwohnern (pl/m) deutsch sprachen, waren unter der dänischen Krone (f) gestellt.Hertugdømmerne Slesvig og Holsten, hvor de fleste indbyggere talte tysk, var underlagt den danske krone. -
double-endcapped
ForumindlægHej, jeg sidder med en oversættelse, der handler om kompressorolier til Klimaanlæg. Olierne kan være enten "double-endcapped" på tysk: doppelt-endverschlossen eller "einfach endverschlossen". Det betyder, at den kemiske struktur er hermetisk lukket og ikke reagerer f.eks. med... -
Sophus Claussen - Il Letto
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og er ved at læse op til mundtlig dansk, og lige nu er jeg kommet til symbolismen, hvor jeg er ved at læse Sophus Claussens "Il Letto". Jeg har dog et lille problem: Hvordan hænger teksten sammen med den litterære retning symbolisme? På forhånd tak! -
Sundheds Statistiker
ForumindlægHej jeg laver opgave om det amerikanske sundhedssytem og har svært ved at finde nogle statistikker og fakta om deres system. Nogle der kan hjælpe? vil meget gerne havde fat i en tabel over verdens rangering af sundhedssystemer og andre statistikker og data, gerne i forhold til det danske sundhed... -
Hjælp! :/ hvordan finder man overskud?
ForumindlægHvordan finder jeg overskud, underskud på den regnskab jeg har her: http://www.danskebank.com/da-dk/ir/Documents/2009/Q4/Aarsrapport-2009.pdf Jeg har om Danske Bank i VØ og jeg ved simplehnet ikke hvordan man finder underskud, overskud og omsætningen? det total forvirrende :s er der nogen der... -
H.C Andersens land
ForumindlægHer er der et uddrag af digtet h.c andersens land. Jeg er lidt i tvivl om hvad det betyder, om han refererer til janteloven i forhald til danskere eller om det handler om højtudandede indvandrere der ende med at komme til danmark og blive taxachauførerer (ingen had til taxachaufører) Her er det ... -
arealet bestemmelse vha. integralregning.
ForumindlægHej SP Håber i kan vejlede mig med følgende opgave En funktion f er bestemt ved f (x)=x−2⋅√x , x≥0 . I fjerde kvadrant afgrænser grafen for f sammen med førsteaksen en punktmængden M, der har et areal. jeg ved ikke hvad er min integrationsgrænserne.??a) Bestem arealet af M... -
Omskriv ligning til ellipse.
ForumindlægHej. Jeg skal omskrive følge ligning til en ellipse. 4x2-16x+9y2-54y-61=0 Kan komme til at få den ændret til: 4(x2+4x)+9(y2-6y)=61 Og går herefter i stå, nogen der kan give et hint til hvordan jeg kommer videre?? -
matematik
ForumindlægHar brug for hjælp til denne opgave 6) Peter valgte et tal. Han multiplicerede det med tre. Derefter multiplicerede han det tal, han valgte, med seks. De to svar han fik, lagde han sammen og dividerede med 4 og fik 9. Find tallet kan i måske sætte en ligning op og finde ud hvad x er? -
Betydning- koefficient
ForumindlægEr der nogen, som på et VIRKELIG! Let forståeligt dansk, kan forklare mig, hvad i alverden der forstås med koefficienter, det jeg har fundet på nettet er simpelthen for kryptisk, for min absolut IKKE matematik-mindede hjerne... På forhånd mange tusinde tak for din hjælp... -
Hjælp - supplement.
ForumindlægKære brugere. - Jeg håber du/I kan hjælpe! Angående AT eksame i gymnasiet. Hovedområde: Danskernes udvandring fra Danmark til Amerika. Fag: Dansk (humaniora), Historie (samfundsfaglige). Jeg har kort lavet en "metode". Den lyder således: Inde for det samfundsfaglige (historie) fakultet...
