Søgning på: matematik fp10 maj 2020. Resultater: 19941 til 19960 af 34067
-
Økonomi (HJÆLP!)
Forumindlægnordbanken udbetaler man renter hvert år d.31.12 samme dag indbetaler Maria 4545 kr. på kontoen. Dato Renter kr. Saldo kr. start 0,00 4545,00 1.termin (1 år) 90,9 ... -
AKUT HJÆLP - FUNKTIONER OPGAVE
ForumindlægFiguren viser grafen for en stykkevis lineær funktion f. Benyt figuren til at besvare nedenstående spørgsmål. a. Bestem forskriften for funktionen f. b. Bestem definitionsmængden for f. c. Bestem værdimængden for f. d. Bestem nulpunkterne for f. e. Løs ligningen f(x)=2. -
Geometri
ForumindlægHej! Jeg har vedhæftet et billede, hvor den der er markeret med sort rude, er den opgave, jeg vil have hjælp til. Kan jeg få noget hjælp? Mvh Ida -
Hjælp til redegørende spørgsmål omkring matematiske metoder indenfor GPS-systemet
ForumindlægJeg er i gang med at skrive omkring GPS og jeg har svært ved at se hvilke matematiske metoder man bruger på GPS generelt. Nogle forslag kan væren en stor hjælp. Nedenunder ligger mit dokument hvis der vil ses nærmere. Vh. Heng -
En Differantialligning
ForumindlægHej, har denne opgave hvor jeg skal finde den fuldstændige løsning kan nogen hjælpe? Mvh Mette -
x+1=0,2x+3
ForumindlægHvordan kan jeg komme frem til x? X+1=0,2x+3 er i tvivl.. -
Arkitekt
ForumindlægHej, har lidt overvejet at gå efter at blive arkitekt. Nogen der ved hvad der er bedst: HHX, STX, HTX eller andet? Og behøver man at kunne tegne for at komme ind på selve arkitekt uddanelsen? Hvilket karakter gennemsnit kræver det for at komme ind på arkitekt uddanelsen? Nogen der kender et g... -
Gymnasiet
ForumindlægHej. Jeg er en dreng der går i niende klasse. Jeg har fået et gennemsnit på ca. 8 - dog har jeg fået 00 i læseprøven i dansk, mens jeg fik 10 og 7 i stil og diktat. Mit spørgsmål lyder så, kan jeg komme på gymnasiet, da min gennemsnit ligger på ca. 8, eller ødelægger karakteren 00 ALT? skal lige ... -
Regneregler
ForumindlægDavs Jeg har brug for, at nogen kan hjælpe mig med at forklare regnereglerne for reducering af en brøk, reducering af et udtryk af potenser, reducering af et udtryk af rødder, isolering af et tal. Jeg er klar over, at nogle af dem lærer man langt før mit niveau, dog gør det ikke noget at repeter... -
Løs ligningsystemet
ForumindlægHvordan løser jeg denne ligning? -x+3y=6 Er det rigtigt, at resultatet bliver 3? -
Tysk hjælp
ForumindlægHej, Er der nogen der ved hvad det personlige stedord er ved denne sætning?: Bald hatte sie____vergessen. -
gennemsnit til tandlæge?!<3
ForumindlægHej ehm jeg har søgt og søgt og søgt og søgt rundt på nettet, men kan ikke finde nogle ordenlige svar, så en eller anden hvis du ved hvad gennemsnittet til, at være tandlæge er, så vær sød og skriv det haha P.S. Jeg går i 8. klasse, Tror mit gennemsnit er 7,8/7,9. De ting, jeg skal forbedre er e... -
Bestemme stamfunktion til f
ForumindlægHvordan er det nu lige jeg gør det? Opgaven er vedhæftet -
Zombie regning
ForumindlægZombi-dræberen Zonja reducerer antallet af zombier med 16% om ugen! I dag er der 10.000 zombier! Hvor mange zombier er der tilbage om 5 måneder, hvisn måned sættes til 4 uger? -
Løs en ligning
Forumindlæg -
problemløsning
Forumindlægjeg ved ikke hvordan jeg skal regne det her ud jeg skal til termisprøve snart har virkelig brug for jeres hjælp -
3-trinsreglen
ForumindlægKan i forklar 3-trinsreglen, altså hvad går de 3 trin ud på? Hvorfor det er rigtigt, at tangentens hældning, også kaldet differentialkvotienten, kan findes på denne måde og hvorfor det er nødvendigt, at funktionen er kontinuert? -
Konkave nyttefunktioner
ForumindlægHej, Prøver at lave vedhæftede opgave og er stort set igennem den. Dog forstår jeg ikke, hvad der menes med det sidste spørgsmål i c. "Kan du med udgangspunkt i eksemplet redegøre for princippet om, at konkave nyttefunktioner gør aktørerne risikoaverse?". Håber at der er nogle, der ... -
Den svære opgave
ForumindlægHej. Jeg har en opgave som min lærer kalder den svære opgave jeg har prøvet at få hjælp af mine venner og søskende de forstår den ikke -
er der noget der kan hjælpe mig med Bilbrancen i danmark? HHX Projekt opgaver
ForumindlægHHX på B-ni. og Bilbtanhcen idanmark
