Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 psykologi. Resultater: 19941 til 19960 af 179765
-
HF 2.år om igen
ForumindlægHej alle derude.... Jeg ville lige spørge om der var nogle, der ved noget om, man kunne tag 2. år om i HF, selvom man har været op i alle eksamer, men dumpede. Mvh Hf. -
Kontinuert?
ForumindlægOverskriften giver sig selv... Tidligere idag, blev oplægget https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=1372109 lavet. Oplægget handlede om funktionen f(x) = x / (2x2 - 8 ). Man fandt ud af, at funktionen kun havde en reel rod, nemlig x = 0. og x ≠ ±2... Da nu x ikke kan ... -
hvordan udregner man "6(a+1)(a-2)(a+3)"
ForumindlægHej jeg skal have lidt hjælp til denne opgave "6(a+1)(a-2)(a+3)" hvordan regner man den ud? Har prøvet og er kommet frem til: Udregninger: 6(a+1)(a-2)(a+3) (6a+6)(a-2)(a+3) (6a^2 - 12a + 6a - 12)(a-3) (6a^2 - 6a - 12)(a-3) 6a^3 - 18a^3 - 6a^2 + 18a - 12a + 36 Facit: -12a^3... -
Sker der redoxreaktioner?
ForumindlægHej! Jeg håber meget at der er en der kan hjælpe mig med følgende opgave: Redegør for i hvilke af følgende tilfælde der er tale om redoxreaktioner: 1. Ag+(aq) + Cl- (aq) --> AgCl(s) 2. Cl2(g) + 2 Br- (aq) --> 2 Cl- (aq) + Br2(aq) 3. Mg(s) + 2 H+(aq) --> H2(g) + Mg2+(aq) Tak på forhå... -
differentialkoefficienten
Forumindlægbestem differentialkoefficienten f(x)=5x^2+4 ? - en der gider og hjælpe, forstår ingenting af det. -
reducerer
Forumindlæghej - jeg sidder og bøvler med et nok meget simple reducerer styk håber der er noget som kan og ville hjælpe mig (a+b)(a+b)+b^2 -
Neutral og planlagt fremtid.
ForumindlægHej. :) Er der nogen der vil fortælle mig hvordan jeg danner: 1. Neutral fremtid. 2. Planlagt fremtid. Tak på forhånd. -
geometri
ForumindlægHej, nogle der vil hjælpe med denne opgave? Jeg har selv gjort mig nogle overvejelser: a'eren: Jeg havde tænkt at løse den vha. afstansformlen mellem to punkter, men kunne ikke rigtig finde frem til x-koordinaten til punkt A. Jeg har derefter prøvet at løse opgaven vha. pythagos, da jeg kend... -
mat!
Forumindlægbestem tallet a, så 2 er rod i polynomiet P(x)=x3+ax2-ax+4. nogle der kan hjælpe? være lidt mere hjælpsomme, og meget specifik. :) -
Punkterne på en graf
ForumindlægNår jeg har en graf og skal lave a=y2-y1/x2-x1. Hvordan ved jeg så hvilke punkt på grafen der er 1 og hvilket der er 2? -
Integralet ved substitution
ForumindlægBestem ved substitution integralet ∫ee^2 ln(x)/x dx Er der en der vil hjælpe mig med den opgave -
Hjælp til at læse denne opgave
ForumindlægEn lineær sammenhæng har hældningskoefficienten 12, og grafen går gennem punkterne (2, y2) og (5,32). Bestem y2. -
hjælp til at reducere et udtryk
ForumindlægJeg skal reducére udtykket nedstående, men ved ikke hvordan man reducére det mere, nogle der kan hjælpe? (T^2-R^2)/(T+R) -
isoler x
Forumindlæg-x + 7 = x2 + 1 hvordan isoler jeg? jeg ved det skal give x = -3 ∨ x = 2 -
Homegen funktion
ForumindlægHej. Jeg har følgende funktion: f(x,y) = 3x^2*y + y^3. Jeg skal finde homogenitetsgraden for denne funktion. Kan I hjælpe? -
Værdikæde og værdikædeanalyse
KompendieEn virksomheds værdikæde består af en række aktiviteter, der forløber igennem virksomheden og som i sidste ende skal skabe værdi for den enkelte kunde. Når man som virksomhed udarbejder en værdikædeanalyse, gøres dette, fordi man ønsker at vurdere hvilke aktiviteter i virksomheden, som skaber mes... -
Softwareudvikling og teknologi på ITU
ForumindlægHej alle zusamme. Jeg er en knægt på 27, der bliver færdig med sin bachelor til sommer (forhåbentlig) og er rigtig, rigtig meget interesseret i IT og derfor ønsker at starte på ovennævnte uddannelse. Jeg har ingen uddannelsesmæssig baggrund indenfor IT, udover at det er min hobby. Eksempelvis le... -
Rettelser til Selena Quintanilla oversættelse
ForumindlægDansk version.Ingen forstår, hvorfor Yolanda dræbte Selena. "Hun var min bedste veninde, og jeg bestyrede hendes forretninger", siger Yolanda, som nu sidder i fængsel. "Jeg beundrede hende meget, for hun var så smuk og sang så vidunderligt. Nu er hun død. Jeg har slået hende ihjel.... -
Historie og kildekritik!!
ForumindlægHej! Jeg skal op i AT-eksamen på torsdag, og sidder og prøver at få bedre styr på de forskellige fordele og begrænsninger/ulemper ved de forskellige metoder jeg har anvendt. Mine anvendte fag er dansk og historie. Mit emne er "Hitler og propaganda", hvor min sag er at undersøge på hvi... -
Inddragelse af artikel i Nordbrandt analyse
ForumindlægHej.Har fået til opgave at analysere et digt af H. Nordbrandt(Pak ikke din kuffert ud), hvor jeg skal ligge vægt på rejsen som motiv, alt dette går også fint nok for mig, indtil jeg skal inddrage en artikel af Dan Ringgaard, og det er her det går helt galt for mig. Jeg begriber ikke hvad jeg skal...
