Søgning på: SO2 - Studieområde del 2. Resultater: 19961 til 19980 af 198015
  • Eksamens spørgsmål i Religion?

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved hvordan de kan være udformet ? Jeg ved godt det i høj grad afhænger af din lærer, pensum osv. men bare for at se et spørgsmål, og evt. en tekst !!!! Mange taaark og fortsat god weekend, fodbold osv. herfra ..
  • sammenlignende analyse og fortolkning

    Forumindlæg
    hej til dansk mundtlig eksamen, kan man risikere at trække to tekster, man skal sammenligne. I timerne plejer vi bare at have en enkelt tekst, vi snakker om. Så jeg ville høre jer, hvordan i griber en sammenlignende analyse og fortolkning an? Har i hovedvægten på den ene, og når der er noget d...
  • Fysik B, hvor meget skal der til for at bestå?

    Forumindlæg
    Jeg tager kursus lige nu som slutter i december, opgraderer fra c til b. Det fungerer ikke særlig godt for mig, og jeg er bange for at dumpe. Nogen der var oppe i fysik B, og i hvad? Hvordan gik det?
  • Uddannelsesparat

    Forumindlæg
    Hej allesammen, Jeg har ikke nogle problemer med at læse, men når det er de der læseprøver, så går det virkeligt galt... Det ender heletiden med at jeg får 02 eller 4.... I Matematik går det heller ikke så godt, der får jeg 02 for det meste.... Påvirker det, med det der Uddannelsesparat.. Håber ...
  • Grundtvigianisme?

    Forumindlæg
    Hvad går grundtvigianismen i korte træk ud på? Fatter hat af det der står på wiki :-S
  • Nulpunkter og f'(x) (differentialregning)

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er ved at lave en emneopgave omkring differentialregning. En af opgaverne lyder "Lav en funktionsanalyse af følgende funktion ved beregninger". Funktionen er: f(x)=ln(4x-2) Jeg er usikker på, hvordan man finder nulpunkter og f'(x). Nogen som kan hjælpe?
  • magten i danmark?

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der kan forklare mig hvem der har magten i danmark og hvordan de udøver den? Ville hjælpe mig meget hvis nogen ku hjælpe mig :) tak =)
  • spørgsmål til fysik årsprøve (1.g)

    Forumindlæg
    Hejsa, en ven og jeg vil lege censor/lærer for hinanden i en eksamenssituation. Derfor vil jeg høre, om nogen har en liste med spørgsmål, der minder om dem, man kan trække til en mundtlig årsprøve i fysik 1.g. På forhånd tak. PS: jeg undersøgte først i opgaver, derefter i oprettede tråde under...
  • Perspektiveringen!

    Forumindlæg
    Hvor slemt er det, hvis man ikke kan perspektivere til en tekst fra samme religion, men kun til religionen i sig selv?
  • kromosomer

    Forumindlæg
    Hejsa Hvor mange kromatider har vi? Kromatiderne er jo den enkelt strenge i kromosomerne. Har vi så ikke 92? Vi har 46 kromosomer, men er det kromsompar (dvs. to og to)? På forhånd tak
  • valgrets alder?

    Forumindlæg
    valgretsalderen er blevet sænket på følgende måde: 1953: 23 år 1961: 21år 1970: 20år 1978: 18år Hvorfor har der været denne udvikling?
  • Kronologien i Odysseen

    Forumindlæg
    Nogen der meget enkelt kan beskrive kronologien i odysseen? Det er vel den trojanske krig der udløser "hjemrejsen", men hvem er det der i første omgang gør at odysseus hjemrejse ikke bliver så lige til? Er det Zeus eller Poseidon og hvorfor?
  • theogonien, perspektivering til ?

    Forumindlæg
    Hvad kan man perspektivere skabelsesmyten, Theogonien med? Af pensum har vi haft: Odysseen, Bacchanterne(Dionysos, vin guden), Kong kroisos(herodot) og Platon: Staten. Skal op i morgen, så hurtige svar ville være rigtig dejligt, på forhånd tak :)
  • Dumpet fag

    Forumindlæg
    Er det rigtigt at, hvis man er under den nye reform og dumper et XXX fag på fx B-niveau, så er der ikke noget man kan gøre ved det? Udover VUC efter gymnasiet? men vil dumpekarakteren så stadig være der på eksamensbeviset?
  • djævlens tal

    Forumindlæg
    Jeg er nok en af dem der gør alt så besværligt som muligt. -for mig selv- (1-((1-(1/10000))^10000)=58,18 (1-((1-(1/10000))^x)=10 alle mulige og umulige forslag og hjælp tages imod med kyshånd.
  • Windows Vista

    Forumindlæg
    HEj... bare lige et spørgsmål.. er der nogle af jer herinde der har Windows vista? hva sys i om det? overvejer nemlig kraftigt at anskaffe mig det :D
  • Matematik, hjælp hurtigt! :)

    Forumindlæg
    g) bestem alle løsninger for den komplekse ligning (kvadr(3) + i - e^z)*(e^z-1)=0 som alle har en absolutværdi der er mindre end 3*pi. nogen som kan hjælpe? jeg har stortset ingen ide mht. løsningsmåden på opgaven
  • Syre-basetitrering

    Forumindlæg
    Hejsa, håber i kan hjælpe mig med denne opgave! Det er et udsnit af en større opgave, men denne volder mig problemmer..:( Syre-basetitrering I laboratoriet har man ofte brug for at indstille en naOH-opløsning. Hermed menes at man bestemmer naOH-opløsningens præcise koncentration ved en syre-b...
  • minus parantes?

    Forumindlæg
    Skal fortegnet skiftes når der er minus før parantes? eks. 10a-(17a+9b-7)
  • SRP Emne? Engelsk - Historie

    Forumindlæg
    Hej, jeg har besluttet for mig at blande Engelsk og Historie i min SPR opgave.. Jeg har planlagt at skrive om Bob Marley og hans liv, og så bruge nogle af hans tekster som Engelsk.. Er der nogen der kan hjælpe med en god problemformulering? P.F.Tak :-)