Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 19961 til 19980 af 33566
-
2 gradsligninger og polynomier.
ForumindlægHej alle. Jeg skal have lavet 1 notatark til en prøve imorgen, den må fylde 1 side, og den skal handle om Polynomier og andengradsligninger ! Det er til en matematik prøve imorgen, så primært til vores egen hjælp, men vi skal også aflevere den. Nogen der kan give noget hjælp til nogen udregningsm... -
SIR-modellen
ForumindlægHej allesammen Skal lave en SRP i fagene biologi og matematik. emnet er epidemi/epidemimodeller og her skal jeg bruge SIR-modellen. Er der nogen der kender gode bøger, hvor der står noget om SIR-modellen. Det ville være en god hjælp :D Tak på forhånd. -
katastrofen!!
Forumindlæghej med jer(dig) som i nok ved er vores store emne katastrofe. så tænker jeg om Wall Street i 30'erne. mine fag er dansk og matematik. kender i gode kilder til analyser tekster om Wall Street? på forhånd tak. -
SSO- konklusion
ForumindlægEr der nogle faste rammer for hvad en konklusion i en matematik opgave skal indeholde? Tommelfingerreglen siger, at det netop er heri man besvarer spørgsmål fra indledningen. Men hvis indledning består i at man fortæller hvad man i opgave vil komme ind på, og arbejde med, hvordan håndterer man så... -
bestem monotoniforholdene og ekstrema
Forumindlægsidder med en matematik opgave som jeg har brug for hjælp med opgaven lyder således: en funktion er givet ved g(x)=x^4-8x^3+24x^2-32x+12 hvordan kommer jeg videre med dette, -
kreative ideer?
ForumindlægHej alle. Jeg skal til at hjælpe en dreng fra 2. klasse med noget matematik, hvilket han har svært ved. Hans forældre vil gerne, at det er i form af lærerige tal lege. Er der nogle der har nogle sjove og gode ideer? Håber på svar :) -
opgaver på internettet
Forumindlægnu er jeg så uheldig at have smidt mit opgavehæfte i matematik væk, det hedder eksamensopgaver og er til A-niveau. skal lave opgaverne i aften og ville derfor spørge om der er nogen der ved om man kan finde de opgaver på internettet? -
Opgave i mat - vækst.
ForumindlægJeg er gået i stå ved en matematik opgave omkring vækst. En funktion er givet ved f(x) = x^a, bestem a, når det oplyses, at f(x) vokser med 15%? tak på forhånd. -
Privatlærer søges
ForumindlægHej. Er en dreng på 18 år, fra Helsinge i Nordsjælland, der søger en privatlære. Jeg går på 2. år på HHX og har Matematik B. Mine karakterer ligger ikke det rigtige sted, på skalaen og har brug for at få dem højere op. Venlig Hilsen Philip -
Fibonaccitallene
ForumindlægHej alle matematik-interesserede...Skal til at skrive SSO om Fibonaccitallene, og er lidt på bar bund med hensyn til materiale.. Foreløbig har jeg kun én bog.. Det ville være rart hvis nogen har beskæftiget sig med Fibo-tallene og kender flere bøger!! Mvh Louise -
Andengradspolymon
ForumindlægHar fået en opgave i matematik, som vi ikke helt kan finde ud af? Nogen der kan? Koordinaterne til de tre punkter er målt til følgende: A(0,5;0,9), B(0,95;1,9) og C(1,8;1,4). a) Bestem et funktionsudtryk til beskrivelse af banekurve. -
differentialligninger
ForumindlægHej alle jeg sidder og skal op i matematik terminsprøve i morgen. Jeg sidder derfor og kigger på nogen differential ligninger. Er dog faldet over en som volder mig problemer. Håber i vil hjælpe mig.. det er opgave 13 opgave 14 kunne jeg også godt tænke mig lidt hjælp til På forhånd tak -
MA Stx 2008
ForumindlægHej. Er der nogle der har lavet besvarelserne til de to Matematik STX sæt fra august 08 (STX082) eller december 08 (STX083)? Mvh Hvis i vil, så send den til følgende mail: [email protected] eller skriv blot linket her i forrumet -
parabel
ForumindlægNogen som kan hjælpe? er hat til matematik. Spørgsmål: Undersøg om en lastbil som er 2,5 m. og 4 m. høj kan køre igennem tunnelen? Den er 20 m. bred og 4,3 m. høj. -
Differentialregning
ForumindlægHej folkens! Jeg sidder og er igang med en matematik aflevering om differentialregning. Jeg er stødt på en opgave, som jeg simpelthen ikke kan løse. Opgaven er vedhæftet som fil. Jeg vil være rigtig glad, hvis nogle kunne hjælpe. Venlig hilsen, Sofie -
Den sidste spørgsmål, 3.3
ForumindlægHej derude, jeg er virkelig dårlig til matematik og har en opgave for til i dag, har omrking 20 min. så e sød sjæl der kan klarer den her opgave? fra 3.3 til 3.4 zom gerne ind hvis du ikke kan læse hvad der står MANGE TAK -
2. gradsligning
ForumindlægHej alleHåber at der er nogen der kan hjælpe mig på vej i matematikken er lige startet på hf b niveau.Har en ligning der hedderx^2-3x-10=0Jeg har ikke set sådan en før så jeg håber at der er en der vil hjælpe mig på vej. -
Tekstopgaver.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har snart terminsprøve, så ville gerne øve mig lidt på matematik problemløsninger. Er der please ikke nogen der vil være søde at give mig opgavsættene fra 2014 og 15 hvis nogen af jer har dem eller ved hvilken hjemmeside man kan finde opgavesættene på. Det vil være en vir... -
AT
ForumindlægHej Jeg har AT i denne uge mellem dansk og matematik om formel logik. Jeg har vedhæftet problemformuleringen, som kræver at der selv bliver oprettet en problemformulering, hvor der herefter skal oprette problemstilling. Nogen som har en idé om, hvordan jeg skal kunne bære mig ad med at formulere... -
interkvartil-variationsbredden
ForumindlægHej jeg sidder med en matematik aflevering hvor jeg skal finde median, øvre og nedre kvartil og interkvartil-variationsbredden. nedre kvartil = 60 median = 72 øvre kvartil = 81 men hvad er interkvartil-variationsbredden og hvordan finder man den. Hilsen Jakob Rasmussen
