Søgning på: oldtidskundskab eksamen. Resultater: 19961 til 19980 af 34269
-
Danskstil omeksamen.
ForumindlægEr der mulighed for at tage en danskstil omeksamen i gymnasiet? Jeg var så uheldig, at jeg havde printerproblemer i torsdag, hvilket resulterede i en noget underlig aflevering. Dette mener jeg personligt burde give anledning til et nyt prøveforsøg, men hvordan er reglerne? -
Fænomenologisk (metode til AT)
ForumindlægJeg skal op i emnet kvindehandel (til prostitutionen) i AT. Jeg har konkluderet ud fra statistik er kvindehandel er et stigende problem i Danmark. Da det er klart at der er høje mørketal omkring dette problem vil jeg sige, at den kvantitative metode jeg har brugt kan suppleres med en kvalitativ m... -
Macbeth!!!
Forumindlæghvorfor slår lady macbeth ikke duncan ihjel hvorfor lige macbeth der skal slå ham ihjel? -
rapporter
Forumindlægheyjeg mangler et par rapporter, er her nogen som har disse:-massefylde af faste stoffer og væsker-indledende el-målinger-elementers konstanter-henfaldsloven-absorption af gammastråling og afstandsloven-det optiske gitterhåber nogen af jer har.. -
odysseen
ForumindlægHej..Er der nogen der kan give mig oplysninger om hvornår Homer ca. levede og hvornår Odysseen blev nedskrevet pforhånd tak -
Hjælp Tak
ForumindlægHvis jeg nu kender alle 3 sidder i en trekant og skal finde vinkel A.så siger jeg A=sin-1 (a/c)og i min trakant er a=8,66 og c=10så dividere jeg dem og tag sin-1 det giver så 60 grader. Men hvis jeg skal forklar det mundtligkan jeg så bare sige af sin-1 til (a/c)så er vinkel A 60 grader eller hvo... -
Vejledende karakterer
ForumindlægMin mat-lærer er gået væk fra at give os karaktere, nu får vi i stedet procent.Er det muligt at sige, hvor grænsen mellem 10 og 11 cirka ligger?Jeg har ligget på 95% og 97% i de to sidste afleveringer, og en klassekammerat mener, at grænsen ligger ved 96%... min lærer vil ikke udtale sig om det. -
AT 2.G
ForumindlægHej. Mangler et emne at arbejde med, hvis du vil komme med nogle forslag, så venligst skriv dem ned. Hovedemne: Rejser Fag: Historie og biologi. tak på forhånd. -
Vinkel mellem to vektorer
ForumindlægJeg skal finde vinkler mellem to vektorer og jeg har flg. oplysninger:A = 2,5B = 1,2D = 6,3Herefter bestemte jeg vektor AB og vektor AD, til disse værdierAB = -1,-3AD = 4,-2og længderne mellem dem:AB_længde = 7.615773106AD_længde = 11.31370850Nu skal jeg finde vinklerne mellem vektor AB og Vektor... -
Årsprøve skriftlig
ForumindlægHejJeg skal til årsprøve i dansk skriflig i morgen, og vil selvfølgelig gerne forberede mig lidt inden. Er der nogen der har nogle gode råd til hvordan? Jeg ved jo ikke hvad emnerne er endnu.Er det en god ide at læse gamle stile igennem evt.?På forhånd tak:) -
Diiisposition??
ForumindlægHar virkelig svært ved at lave en disposition, alle mine noter flyder bare rundt, og det er ikke til at overskue!! er der ikke en der kan give mig et esempel på hvordan man kan lave en disposition??? Dvs. en meget kort en i note form?? Det må f.eks. gerne være en for forsvarstalen, Kong Kroisos, ... -
vil i lige hurtigt oversætte?
Forumindlægheejjeg kan simpelthen ikke oversætte det her til tyskI gamle dage var det ikke godt at skille sig ud. at blive født som sort var dengang det samme som at blive født som slave.er der en af jer der vil gøre det? :)på forhånd tak. -
det her tager KUN 2 sekun..HASTER
ForumindlægEr der nogen, der gider at oversætte denne her nemme tekst til tysk?? I vil nemlig rede mig, hvis I ku det...Hvordan går det med at give karakter? jeg håber at det går godt.!!Wie geht es mit Zeugnis zu geben? ich hoffe es gut gehts...er det ikke sådan??ret lige plsssss... -
Linær funktion - bevis for a
ForumindlægHej, Når jeg skal bestemme forskriften for en linær funktion, bestemmes a ved: a = (y2 - y1) / (x2 - x1) To punkter på grafen defineres; Q(x1;y1) og P(x2;y2). Disse indsættes i forskriften, således at y1 = ax1 + b y2 = ax2 + b Herefter kommer det jeg ikke forstår, i min bog står der: "Vi træ... -
Linjestykket lABl
ForumindlægHej alle! Jeg har fået stillet en opgave i matematik. Jeg skal finde linjestykket lABl af den vedhæftede trekant. Jeg kender vinkel B og C. Jeg kender desuden også linjestykket lBCl. Håber virkelig der er en der vil hjælpe. Mvh Nina -
hjælp fortolkning vedr. 2. verdenskrig
Forumindlægjeg har læst en novelle på tysk.. Den er gangske vis meget kort, og har en del problemer med fortolkningen, da jeg historisk set ikke er dærlig klog. historien i korte træk:det handler om en mand som er træt af at bo i tyskland fordi det er kedeligt. så flytter han til norge.. I en cafe møder han... -
studieretnings fag
ForumindlægHej hvad stiller man op hvisman dumper i sit studieretningsfag på B niveau ? skal man starte forfra eller skal man klage og hvor og hvem klager man til. -
Tysk Oversættelse
ForumindlægHej alle! Jeg står og skal aflevere en tysk oversættelse i aften, som jeg ikke føler er blevet særlig god og frygter derfor en skod karakter! Er der nogen, der har styr på tysk, som kunne tænke sig at rette den igennem? Tusind tak!! Rainer Werner Fassbinder (1945-82), tysk film- og teaterinst... -
haster skal op om 1 time
ForumindlægEr b-foldeblads struktur det samme som betastreng?? Det handler om insulins sekundærstruktur ....... vh L.H: -
undervasaller
Forumindlægsidder lige og læser historier og bliver så forvirret af alle de bategnelser. skal lige have på det rene om en undervassal er det samme som en feudalherre!?på forhånd tak. Mettma
