Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 19961 til 19980 af 27496
-
induktion og transformation
Forumindlæghej, nogen der kan forklar mig hvad induktion og transformation er? ved næsten intet om dem..... håber at der er nogen som kan hjælpe. på forhånd tak :) svar venligst til min indbakke. -
naturvidenskab i undervisningen
ForumindlægEr der nogen som ved hvornår naturvidenskaben blev en accepteret del af undervisningen i 1800-tallet? -
Stivelse og amylase
ForumindlægHej (: Nogen der ved om temperaturer spiller en rolle, når amylase skal nedbryde stivelse? "ødelægger" høje temperaturer amylasen, eller? -
Paracetamol reaktionsmekanisme
ForumindlægHej. Er der nogen, der kan forklare mig tre trins syntesen af paracetamol helt nede i detaljer dvs. reaktionsmekanismen. De tre trin er vedhæftet. Mange tak på forhånd. -
redox reaktioner
Forumindlæghvordan afstemmer jeg denne redox reaktion? . Mn2+ + Pb3O4 → MnO4- + Pb2+ sur opløsning jeg får det til: +2 +8 +7 +2</o:p> Mn2+ + Pb3O4 à MnO4- + Pb2+ ... -
hjælp til emnet: adskillelse af forskellige stoffer
Forumindlæghej er der nogen som kan forsklar hvad emnet handler om og nogen som kender sider på nettet til emnet? på forhånd tak! -
Leusn
Forumindlæga) Angiv det systematiske navn for leucin. Dette ovenstående har jeg gjort men hvordan gør jeg rede for, at stoffer findes i to isomere former? og hvad skal jeg med : b) Anfør reaktionstype for reaktionerne I og II. -
ligevægt..
Forumindlægja.. er så færdig med min rapport, men hun har lavet 2 "bonusspørgsmål", og altså spørsgmål vi ikke behøves at besvare pga. vi ikke har haft om det. Jeg har følgende reaktion Fe(III) + SCN(-I) <--> FeSCN (II)..1) Så er spørgsmålet, hvad sker der ved en fortynding (forøgelse af vol... -
redox afstemning alkohol
ForumindlægKære kemieksperter Jeg sidder med en redoxafstemning, men har problemer med at finde det rette oxidationstal. CH3CH20H + MnO4- -> Mn2+ + CH3COOH Jeg har fået OT(C) i CH3CH20H til at være -2, hvilket jeg formoder er forkert. Jeg har fået OT(Mn) i MnO4- til at være7. OT(... -
Hvilken videregående uddannelse er flest studerende blevet optaget på?
ForumindlægHej! Hvor finder jeg hvor mange der blev optaget på en videregående uddannelse? Her tænker jeg fx Ingeniør, jura og antal... Ug.dk Dst.dk? -
Brackets
ForumindlægHej Jeg har et lille problem med \{ - hvordan får jeg den til at dække over to linier? Altså: \begin{align*} \{ y = 2x+3 \\ y=5x+8 \end{align*} Hvordan får jeg {-parentesen til at dække over begge linier ude i siden. Håber i forstår. Mvh. -
Forsæbning af fedtstof
ForumindlægEgentligt kommer mit spørgsmål først i punkt 4, men jeg tror, at I bliver nødt til at læse det andet igennem for at forstå, hvad jeg vil spørge om :=) 1. Beregn den molare masse for følgende udsnit af fedtstofmolekylet Den molare masse for glycerol-udsnittet fås til: Mudsnit = 173,06 ... -
optagelsesprøve til en STX uddannelse!!!
ForumindlægHej, jeg er en pige der gerne vil tage opatagelsesprøve for at kunne komme ind på Gym. Men det der undrer mig er, kommer man til at fortryde sit valg hvis man tager optagelsesprøve og ikke vælger at tage 10.klasse? -
Lille spg. ang. substitution
ForumindlægNår der står, at substitutionen foregår ved eksempelvis det tertiære carbonatom, hvad menes der så? -
Eksamen 9.klasse
ForumindlægHej SP Om ikke særlig lang tid skal jeg til mine første afgangsprøver, og derfor har jeg allerede nu tænkt, at jeg stille og rolig vil begynde med at forberede, men dog ved jeg ikke helt, hvor jeg skal starte. Hvis I har nogle tips eller nogle idéer til, hvordan jeg kan bedst forberede mig til de... -
reaktionsskema
Forumindlæghej reaktionsskemaet er C6H8O6 + C12H6Cl2NNaO2 --> C6H6O6 hvad sker der og hvordan afstemmer man reaktionsskemaet? -
Hydrogenspektret hjælp!!!!!
ForumindlægHvad er et Hydrogenspektret? Hvad bruges det til evt. et eksempel? Hvem fandt frem til dette? Alt der kan bruges til at forstå det.... -
9 klasse
ForumindlægHejsa alle sammen derude :) Jeg går i 9 klasse - er ramt af Lock Out. Jeg har glemt en hel masse désværre, men det er som en nål i en høstak for mig, at finde ud af hvordan jeg reaptere. Vi har ikke brugt vores bøger ret meget ..... Er der nogle hjemmesider?, nogle helt konkrete ting d... -
Ikke højt nok gennemsnit...?
ForumindlægHej Jeg går i 3.g og har planer om at uddanne mig som tandlæge, men regner med at få et gennemsnit på ca. 8,3-8,5. Sidste år lå standby på 8,8 og derfor er jeg sikker på at jeg ikke kan komme ind i år. Spørgsmålet er så: Hvordan er det muligt at komme ind på denne uddannelse(Er ellers rimelig t... -
Hjælp!!;(
Forumindlægjeg skal fortælle om det er mere skadeligt at bore vand fra Hjerting eller Fanø? Altså hvad der er chance for at være mest forurenet ?
