Søgning på: teknologihistorie eksamen. Resultater: 19961 til 19980 af 34075
  • Unge Forskere

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg går i 7. klasse, og vores lærer har talt om "Unge Forskere" konkurrencen, hvor vi skal arbejde med "Min Vildeste Idé" med temaet kræft i januar. Jeg har så fået en idé til et projekt jeg kan/vil lave i fritiden som del af "Unge Forskere Junior&qu...
  • Bestået / ikke bestået

    Forumindlæg
    Når der nu står på en uddannelse at man skal have følgende krav: Dansk A, Engelsk B, historie B - skal man så have bestået alle fagene både skriftligt og mundtligt? fx hvis jeg nu kun havde bestået engelsk mundtlig, men ikke skriftlig, havde jeg så stadig bestået faget eller ?
  • SRP i Kemi

    Forumindlæg
    Hej alle :) Skrver srp, som resten af landets 3.g'er, men tænkte på, lader I andre læse jeres igennem inden I aflevere, som en 'second opinon'? - Er det snyd?
  • sprogspasser (skrive sprog)

    Forumindlæg
    Hej Er lidt af en sprogspasser ang dansk, derfor er der nogen der kan henvise med noget hjælp fx. hjemmesider eller gode bøger måske endda kurser?. Det er mest grammatik det handler om, det er mit ordstilling der er ikke specielt god, plejer at få 7(gamle skala) eller sådan noget, det er mere vo...
  • Finanskrise og økonomi

    Forumindlæg
    Hej folk :) Jeg har skrevet en opgave om finanskrisen og økonomiske teorier. Er der nogen der interesserer sig for dette emne og måske gider at læse om kommentere den? Det ville være en stor hjælp. Mvh. Jacob
  • logaritmeregneregler

    Forumindlæg
    har lavet nogle noter til logaritmeregneregler, som jeg bedst forstår dem. ved godt der er andre måder at skrive dem op på, men dette er nemmest for mig, er bare ikke sikke på om jeg kan bevise dem sådan, jeg tænker på den venstre side af lighedstegnet har vedhæftet dem
  • Skal jeg læse op på det?

    Forumindlæg
    Hej. går i 3.g har et snit på 8-9 stykker, men det er ikke nok, hvis jeg vil ind på det studie som ønsker.. Kan jeg evt. læse fagene op igen i ferien eller lignende?? eller hvad gør man så?
  • Antal point i skriftlig Math-B?

    Forumindlæg
    Nogen der evt. kender et til listen over hvilkem karakter, der gives efter hvis antal points i skriftlig matematik-B niveua?
  • hjælp det haster.

    Forumindlæg
    ARGH! Min hjerne er fuldstændig koblet af, og står med en opgave, som lige så godt kunne være tyrkisk.. Jeg skal følgende: en eksponentielt aftagende funktion er givet ved f(x) = 100 * e^-0,2*t -0,2*t det er selvfølgelig opløftet. **Bestem halveringskonstanten.. Hvordan gør jeg det, jeg ...
  • Syg til terminsprøve

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg var desværre syg den dag, hvor jeg havde matematik terminsprøve (9. klasse). Jeg har hørt at terminsprøven ikke er så vigtig, fordi man kun tager den for at få en fornemmelse af hvordan afgangseksamen er, men vil det sige, at jeg ikke skal tage den om eller hvad? Er der nogen der ...
  • Hvad spiser i?

    Forumindlæg
    Jeg er ved at pakke til skriftlig matematik imorgen, terminsprøve B-niveau.. Har pakket notater og bøger og gamle afleveringer, men ehm, hvad med mad og drikke? Ellers duer helten jo som bekendt ikke, har I nogen gode råd? /Katrine
  • Beregning af kræfter ved løft i vinkler?

    Forumindlæg
    Jeg har sat mig den opgave at finde den længde 2 wire skal have ved løft af en container. Se tegning. Jeg har regnet alle kræfterne ud. Dvs: F-dy F-c F-sp F-A F-B F-C - da det jo er summen af F-A og F-B: Men jeg er interesseret i at vide hvor lange wirerne skal være, for at de...
  • Hvad gælder karakterene på universitetet?

    Forumindlæg
    Der er fag hvor bedømmelsen er bestået/ikke bestået og så er der fag, hvor man får en karakter. Kommer karaktererne til at stå nogle steder? Hvis man får sin bachelor har man fuldført, men hvor kommer karakterene ind? Står de på beviset man får udleveret? På forhånd tak
  • Forståelsesvanskeligheder vedrørende tekst om løsning af andengradsligning

    Forumindlæg
    Hej alle Har lidt svært ved at forstå hvad bogen ønsker af mig her. Skal jeg isolér B i ligningen, B er jo ukendt? Eller skal jeg bare antage at B er lig 0 og bruge de forskellige formler til løsningen af ligningen? På forhånd miliarder af tak!
  • bøn i Islam og kristendom

    Forumindlæg
    Hvordan indgår bøn i den danske højmesse, sammenlignet med bøn i Islam? Altså hvad er forskellene og lighederne? På forhånd tak.
  • Er det svært at blive Advokat?

    Forumindlæg
    Altså jeg er en 13 årig dreng som virkelig gerne vil være advokat når jeg bliver ældre. Jeg har læst en masse på denne fede hjemmeside om hvad det er og sådan og jeg tror lige det er mig. Jeg følger virkelig med i skolen og er rigtig god til Matematik og jeg er også god i de andre fag. Altså det ...
  • Vektorer

    Forumindlæg
    Hvordan skal jeg løse det her? To vektorer er bestemt til a(vektor) = -2 6 og b(vektor) = t (t-1) , hvor t er et tal. Bestem t, således at a står vinkelret på b Bestem t, således a er parallel med b.
  • Nutids- r

    Forumindlæg
    Det her er lidt pindligt, men jeg er aldrig sikker på nutids r. Er der en remse man kan anvende? Og hvad er reglerne for det? : )
  • Jeg siger ikke så meget i timerne, kan jeg så stadigvæk komme på en gymnasial uddannelse?

    Forumindlæg
    Som sagt siger jeg knap nok noget i timerne og jeg er lidt bange, for at komme til at få et lavere gennemsnit end 5.00. Hvad skal jeg gøre, hvis jeg får en lavere karakter end det jeg skal bruge (Går i 8.)
  • Rumfang - et matematikprojekt

    Forumindlæg
    Hej, Er der en venlig sjæl der kan lave den her opgave?