Søgning på: engelsk b skriftlig eksamen 2015. Resultater: 19981 til 20000 af 135334
-
NV eksamen, hjælp til oplæg.
ForumindlægJeg skal snart op til NV eksamen og er egentlig ret godt på vej. Vi har i kemi lavet noget med fedtforbrænding ( vi skulle finde fedts brændpunkt) og i biologi har vi lavet noget om RQ. Til selve eksamnen skal vi snakke fem minutter om noget som de to ting begge har tilfældes og mit umiddelbare ... -
Psykologi Eksamen C - 48 min???
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart op i psykologi stx på c niveau, hvor vi har 48 minutters forberedelses tid. Har nogle spørgsmål om denne eksamen: Hvor lang kan casen være? Gode råd? Hvad forventes der man kan kunne når man har 48 minutters forberedelse i forhold til 24 minutter? Hvis i kan fortælle ande... -
kombinatorik hurtig opg (eksamen i morgen)
Forumindlæghej alle en hurtig opg om kombinatorik. Du må vælge 2 af 6 edb-hæfter. på hvor mange forskellige måder kan du gøre det? Håber på at få svar så hurtigts muligt- skal til eksamen til morgen:) -
Vis, at (a,b)^T er et punkt på cirlen
ForumindlægLad M være en samling af punkter Punkteren på en cirkel med radius r og centrum i er beskrevet som løsningerne til ligningen hvilket er ækvivalent med Sæt nu og vis, at er et punkt på cirklen hvis og kun hvis . Jeg har vist den ene vej ved at antage, at er et punkt på cirklen o... -
Beregn værdier for a, b og c i en parabel
ForumindlægHej, Jeg har lidt svært ved at forstå hvad de forskellige værdier i en forskrift gør ved en parabel. Jeg har vedhæftet et eksempel fra en opgave. Jeg kan ikke se logikken i at funktionen g er lig funktionen f minus en, når funktionen g er længere ude af x aksen. Jeg vil have g til at være lig f... -
skriv på formen a^n*b^m eller a^n*b^n*c^p - lyder opgaven på
Forumindlæg(ac)4*(ac3*cb4)6*c7*a9*(cb)11 mit umiddelbare gætte ville være at gange det hele ud af parenteser og bare forkorte det. men så ender jeg ud med nogle "+"er. f.eks. a2+a3 hvordan regner jeg så det ud? jeg er helt lost? -
SRP-emne i Fysik B og Matematik A
ForumindlægJeg skal til at vælge emne til SRP inden for fagene Fysik B og Matematik A. Jeg har overvejet noget med fjedre, men er bange for at det bliver for svært. Nogen foreslag?! -
24 timers eksamen; Im Gebüsch
ForumindlægJeg har lige været oppe og trække mit emne til mundtlig tysk eksamen, som jeg skal op i i morgen. Emne: Die DDR und die Mauer Tekster: 1) Heinz Rein: Im Gebüsch 2) Mauer, Opfer und Täter (artikel i Spiegel, 12. aug. 1991) Vil høre om der evt. er nogen, der ligger inde med nogle noter, til de t... -
Konkret eksempel på metafiktion?! Skal til eksamen i morgen
ForumindlægHej, nu vil jeg lige prøve at benytte mig af denne skønne funktion og håber på et svar inden så længe da jeg skal til eksamen i dansk i morgen. Nu er jeg gentagne gange stødt på begrebet "metafiktion" = fiktion om fiktion, som optræder i postmoderne tekster. Jeg forstår begrebet nogenlu... -
FSA Biologi eksamen :( gonna die ...hjælp
ForumindlægHej alle vidunderlige mennesker !! :) Jeg skal op i biologi her til FSA ' eksamnerne.. OG DER ER PÅSKEFERIE Og jeg har et STORT probleM , ELLER FLERE : 1. Vi har den samme lærer i fysik , og biologi . Så vi har lavet fysik det meste af året ;( 2. Jeg er dårlig til biologi 3. DER ER INGEN DER ... -
Vektorer og geometri i 2D (mdt. eksamen)
ForumindlægHej Jeg har endnu et spørgsmål vedrørende min mundtlige eksamen: Forklar om afstandsberegning i 2D ved hjælp af vektorregning. Forklar også om skæring imellem linjer og mellem linje og cirkel. Jeg er forholdsvis blank på det spørgsmål her, jeg tænkte at jeg til "Forklar om afstandsberegn... -
Beregn brændpunktet B’s afstand fra parablens toppunkt.
ForumindlægBeregn brændpunktet B’s afstand fra parablens toppunkt. Hej kan i hjælpe mig her ? (se vedhæftet billede) Flg. er givet: • Parablens ligning er på formlen f(??) = ????! + ???? + ?? • Parabolens dybde skal være 0,4 meter, når parabolens diameter er 2 meter. Se fig. 3. . -
hjææælp!!!! lAV KARAKTER..EKSAM IMORGEN
ForumindlægHej... Jeg har dansk eksam imorgen. Jeg har om teksten polterabend af jan sonnergaard. Men der er noget jeg ikke forstår: 1) Hvordan kan det være at min lærer har lagt den under emnet kønsroller?? Den har jo intet med kønsroller at gøre?? eller har den?? ... -
Kemi eksamen 2009 STX A
ForumindlægHej Alle Jeg håber at det gik godt for alle under kemi eksamen i dag. Hvis der er nogle klogehoveder, der vil være så venlige at uploade en facitliste eller en hel opgavebesvarelse, så vil det glæde mig meget. :) Evt. nogle der ved hvordan det går det til mht. pointgivning plus karakter? :) På... -
Farmaceutuddannelsen
ForumindlægHej! Jeg vil gerne søge ind på farmaceutuddannelsen,men jeg er nødt til at supplere nogle fag først. Jeg har snakket med GSK studievejlederen. Hun har så kigget på min eksamensbevis, og vi kom frem til at jeg skulle supplere matematik, fysik og kemi, da jeg ikke havde de rette karakterer i de fa... -
Hjæææælp - mangler inspiration omkring en engelsk opgave
ForumindlægHej folkens. der er tilfældigvis ikke nogen der sidder inde med et engelsk essay omkring Reconciliation, eller bare nogle goder noter? er virkelig gået i stå med opgaven, og har inderligt brug for noget inspiration! Håber der er nogle der kan hjælpe mig :) -
farmaceut
ForumindlægHej... Kan man bliver optaget til farmaceut, hvis man er dumpet til engelsk B?? OG hvad synes I er bedst : Famaceut, tandlæge eller ingeniør?? -
hjææælp - mundtlig prøve i engelsk om Rosa Parks!!!!
ForumindlægEr der nogle, som har haft om Rosa Parks, så beder jeg om hjælp her, til disse spørgsmål: Hvad er der sket? (I bus-racisme) - Hvad var hendes mål for den reaktion? - Hvorfor har Martin Luther King engagerede sig netop i dette tilfælde? - Hvordan støttede folk hende? Hvad var adskillelse? - Hvornå... -
SKAL man perspektivere til noget man har set eller læst i timerne i Engelsk Mundtlig?
ForumindlægHar om skoleskyderier i Amerika og har sæt sådan noget som Bowling for Columbine, skal jeg så perspektivere til det eller noget andet jeg har haft?? -
Hubble uni. alder VIGTIGT EKSAME
ForumindlægHej, jeg skal finde universets alder ud fra Hubble loven. Jeg bruger denne formel 1/H men jeg har Hubbles konstant i flere forskellige enheder.. Altså: 71 (km/s)/Mpc = 21 (km/s)/10^6 ly = 2,3*10^-18 s^-1 = 7,2*10^-11 år^-1 .. Hvilken en skal jeg bruge af dem??
