Eksamensforberedelse

SKAL man perspektivere til noget man har set eller læst i timerne i Engelsk Mundtlig?

08. maj 2019 af inaktiv - Niveau: 9. klasse

Har om skoleskyderier i Amerika og har sæt sådan noget som Bowling for Columbine, skal jeg så perspektivere til det eller noget andet jeg har haft??


Brugbart svar (2)

Svar #1
08. maj 2019 af gerthansen

Tror som udgangspunkt du kan perspektivere til alt, men der giver flest point er helt klart at perspektivere til materiale i har gennemgået i skolen, og tror de forventer lidt indirekte at i også gør netop det.


Svar #2
08. maj 2019 af inaktiv

#1

Tror som udgangspunkt du kan perspektivere til alt, men der giver flest point er helt klart at perspektivere til materiale i har gennemgået i skolen, og tror de forventer lidt indirekte at i også gør netop det.

Ok, tak :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
08. maj 2019 af hejjjjjjjjjj09

Du behøver ikke nødvendigvis at kunne perspektivere til noget i engelsk, du skal bare have styr på pensum/opgivelser hvis lærer+censor stiller spørgsmål + til samtale delen 


Svar #4
08. maj 2019 af inaktiv

#3

Du behøver ikke nødvendigvis at kunne perspektivere til noget i engelsk, du skal bare have styr på pensum/opgivelser hvis lærer+censor stiller spørgsmål + til samtale delen 

Ved du så også om der er en chance for at det trækker ned på karakteren, hvis jeg ikke perspektiverer til noget som jeg har læst om/set?


Brugbart svar (0)

Svar #5
09. maj 2019 af hejjjjjjjjjj09

Ja, en chance. Det er selvfølgelig en nødvendig at udvise viden og kunnen inden for dine tekstopgivelser, men dette gør man som oftest i samtale delen. Hvis det ikke passer ind at perspektivere, eller du bliver nødt til at udelade noget andet til fordel for en perspektivering er det bedre at lade være med at skrive det på ens synopsis og så istedet nævne det hvis man får ekstra tid. 


Skriv et svar til: SKAL man perspektivere til noget man har set eller læst i timerne i Engelsk Mundtlig?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.