Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 2021 til 2040 af 154032
-
HASTER: Hjælp til metode/materialle i historie A
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder og laver talepapir til AT-eksamen mandag, og er blevet i tvivl om noget med hensyn til metode: Jeg har fx. et spørgsmål der hedder det handler om det sociologiske gennembrud, og hvorfor det fik sit gennembrud? Til at undersøge det har jeg jo brugt leksikon, bøger lånt på bi... -
Biologi - familiestramtræ
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at forklare de enkelte stramtræer? Se vedhæftet fil -
Skriftlig termins
ForumindlægHej Nogen der allerede har været oppe i dansk skriftlig fremstillig 8 klasse i år? -
Er opg a rigtig? Hastighesopgave
ForumindlægHej, Jeg sidder med endnu en hastighedsoopgave, og vil gerne have nogen til at rette på den hvis der skal rettes, så jeg dermed kan lærer noget. opg a) y=y0+voy*t+0,5*ay*t^2 y=100 m+0,5*9,82 m/s^2 *(2,0 ^sek)^2 ? -
Bøger på A og B niveau på HTX?
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal starte på HTX fra august måned, og vil meget gerne forberede mig, her i sommer, ved at læse nogle gode bøger, som de bruger. Er der nogen af jer, der kender gode MATEMATIK, FYSIK, KEMI og BIOLOGI BØGER, som bruges på HTX på A og B niveau? De skal helst være forståelige m... -
biologi, økologi
Forumindlæger der nogle der kan hjælpe med dette spørgsmålgiv en forklaring på forskellen i antal mikroorganismer i og uden for rhizosfæren.thanks:) -
biologi opgaveee.HJÆLP
Forumindlæghej..Jeg har en opgave her, som jeg ikke har en anelse om hvordan jeg skal lave.. derfor har jeg brug for jeres hjælp til lige at skubbe mig lidt frem...her er opgaven:www.aarhusakademi.dk/detvirtuellehus/Undervisningsforl%F8b/ Eksamenss%E6t/aar1993/august/opgave%202.PDF Det er hele opgave B jeg ... -
Biologi - DNA!! Hjælp.
ForumindlægSkal svarer på følgende.. nogen der kan hjælpe.. Tak på forhånd! Hvilken funktion har DNA i cellen? Hvilke byggesten er DNA opbygget af? I en celle er der ca. 1 m DNA. En celle er ca. 0,1 mm i bredden. Forklar hvorledes DNA? Forklar hvorfor der tilsættes nedenstående opløsninger (Hvi... -
HJÆLP!! også på biologi B
ForumindlægEn smittekilde skal identificeres efter at en række personer er blevet syge efter at have spist i en bestemt kantine. Flere af patienterne klager over kraftige mavesmerter og vandig diarre. Enkelte patienter har blodig diarre. Brug oplysningerne i denne case til at komme med et forslag til hvilke... -
finde a
Forumindlægf(x)=ax+x*ln(x) (hvor a er et tal)bestem a, så f'(1)=3(opgave uden hjælpemidler)hjælp -
karakter - Matematik A, december 2011
ForumindlægEr der nogle der ved, hvornår de skriftlige karaktere kommer for matematik, december 2011? :-) -
Hvad er a?
Forumindlæg20=log(0,5)/log(a)hvordan finder jeg a? -
genvejstast til nedsænket skrift
Forumindlægtja... overskriften siger næsten det hele.. men lige for en god ordens skyld...Hvis der er nogen som kender genvejstasten til nedsænket skrift i word ville jeg blive meget glad hvis de ville fortælle mig den, da jeg ofte har brug for nedsænket skrift i de naturvidenskabelige fag, og det tager så ... -
Kan jeg hæve til a niveau?
ForumindlægJeg har været til skriftlig eksamen i mat i år (2.g), men jeg har nu fået lyst til at hæve mat til a niveau. Kan man det hvis man har været til eksamen? Da vi valgte valgfag og hvilket fag vi ville hæve tidligere på året sagde lærerne at det var muligt at ændre fag senest en måned inde i det nye... -
a
Forumindlæga -
a
Forumindlæga -
Helt ude og skide med Mat A karakterer
ForumindlægHej alle Er sådan set ret så meget ude og skide, med henhold til mine mat karakterer.. min mat lærer er ikke specielt god til at formidle, men det er dog i sidste ende mit eget ansvar at tage hånd om mit problem. Jeg tænkte på om der er nogle der har nogle gode fif til hvordan man kan oppe sig h... -
Dansk A eksamen imorgen!
ForumindlægNår man kommer ind og læreren siger "Ja, du har læst en tekst, kan du fortælle lidt om den?" Hvordan starter man så osv.? Nogen der har fået gode karaktere i dansk som kan fortælle mig hvad man skal komme ind på osv.? Gerne i detaljer :S -
Biologi rapport
ForumindlægHejsa folkens. Jeg er i gang med en biologi rapport som er for til på mandag, og min rapport skal handle om celler" Jeg har dog et lille problem, i min problemstilling er jeg meget inde over hvad fremtiden gør ved vores viden om celler, og hvad der kan være af nye metoder at undesøge celle... -
Haster spørgsmål i biologi
ForumindlægHej folkens nogen som kan hjælpe mig med den her spørgsmål:I dette forsøg har vi set hvordan planten påvirker CO2 i vandet. Men planter påvirker også iltforholdene i vandet når den laver fotosyntese og respiration. Nedenfor ser du en figur hvor man har målt iltindholdet i et vandløb hen over døgn...
