Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 2141 til 2160 af 65692
-
Hjælp til eksamen??
ForumindlægHej Venner! Jeg har brug for lidt hjælp til min bio-opgave om DNA. Jeg skal: Gør rede for DNA's opbygning og funktion i almindelige celler. I redegørelsen skal du bevæge dig fra molekylært niveau til individniveau. Gør rede for mulighederne for at anvende vores viden om DNA til helbredelse... -
Skal til skr... Matematik
ForumindlægHey, allesammen skal til skr... matematik B har i nogle gode råd. Det er en afsluttede fage -
HASTER - EKSAMEN IMORGEN
ForumindlægHej. Jeg skal til skriftlig matematik eksame imorgen og jeg sidder nu og kigger tingene igennem da jeg falder over en opgave jeg ikke kan lave. Opgave: I en model antages det, at længden L(målt i mm) af en gedde er en linær funktion af længden s (målt i mm) af geddens øresten. Bestem en forski... -
Tyskniveauer på STX
ForumindlægHej. Jeg overvejer, at hæve fra B til A i øjeblikket. Men jeg frygter lidt, at jeg ikke længere vil kunne være helt med. Problemet vil være, hvis det medfører større krav af slagsen, som man kender dem fra dansk. På den anden side vil vi være et hold på max 8-9 stykker, og jeg har ingen problemer... -
STX karakter
ForumindlægHej! Jeg går i 1g og vi har lige fået vores anden standpunktskarakter. Men jeg tænkte på hvor vigtige de her karakter egentlige er? Er det ikke kun de fag vi har på C som kommer til at tælle i de afsluttende karakter i 3g? Altså lige nu har jeg Biologi C, Fysik C, Mediefag C og Idræt C. Så de... -
Matematik B, Hf
ForumindlægHej alle sammen Jeg vil gerne dele min tanker med jer. Det drejer sig om matematik B som er vanskeligt for mig og føler ikke længere motivation til at lære noget. Har tænkt meget over hvad jeg skal gøre og om der overhovedet findes en udvej for at fjerne valgfag mat B. Jeg går på 2.HF og er bang... -
hjælp matematik b!
ForumindlægHej alle sammen, jeg er gået i stå med denne opgave. Hjælp venligst :) En cirkel har centrum i C(5,7) og radius r =1. a) Bestem en ligning for cirklen. En linje l har ligningen y =2x- 2 . b) Bestem afstanden fra linjen l til punktet C . c) Bestem antallet af skæringspunkter mellem l og cirkl... -
Matematik på Økonomistudiet?
ForumindlægJeg vil lige høre om hvad for en form for matematik der er på økonomistudiet, har prøvet at søg på nettet, men kunne ikke finde noget, så håber nogen kan sige det. På forhånd tak. -
STX-myte?
ForumindlægHej allesammen! Inden jeg startede på STX, havde jeg hørt, at hvis man kopierede dele fra en opgave, eller bare hele opgaven generelt, ville lærerene finde ud af det, når man sendte den elektronisk fordi, at de havde en slags scanner, med alle opgaver indenfor de sidste par år. Jeg ved, at nogle... -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHej Jeg ville bare høre om der er nogle der har nogle gode råd til hvordan man løser opgaver med differentialligninger til delprøven uden hjælpemidler i matematik A-niveau. et eksempel: Gør rede for at ligningen y = -x - 1 + e^x er løsning til differentialligningen y'= x + y. Jeg kan ... -
Privatundervisning i Matematik.
ForumindlægHej allesammen. Kender i nogen kvindelig lærer som giver privat-undervisning i matematik? Det skal være i København-området, mere konkret i vestegnen. I er velkomne til at svare her eller til at skrive privat. Det handler om matematik på A og at få det på C og B på plads, og så arbejde hen mod A-... -
Hjælp eksamen i morgen
ForumindlægHej jeg skal til eksamen i skriftlig matematik i morgen og er ved at øve mig på nogle tidligerer opgaver uden hjælpemidler. Er der en som kan forklarer mig hvordan denne ligning løses? -
STX terminsspørgsmål
ForumindlægMangler hjælp til dette spørgsmål -
Hjælp til mundtlig eksamen.
ForumindlægHej jeg skal op i Matematik A til December, mit problem er jeg er dårlig til den mundtlige eksamen. På Matematik C, fik jeg i den skriftlig eksamen 12, mundtlig 02, og på Matematik B var det 10 skriftlig og 00 mundtlig. hver gang jeg har været til mundtlig eksamen, har jeg været godt forber... -
Mundtlig matematik
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg er 1g'er og er sprunget direkte fra niende til gymnaset, hvilket vil sige, at jeg ikke har prøvet mundtlig matematik. Jeg har trukket mundtlig matematik som årsprøve på gymnasiet, og er nysggerig på, at høre hvordan det vil foregå. Og om der var nogle, som sad med ... -
Disposition til Matematik
ForumindlægHeej derude Jeg er igang med at lave dispositioner til eksamen, og tænkte på om i ville hjælpe med det første spørgsmål. Så jeg kunne få et indblik i hvad der er vigtigt til Mat A eksamen Er det noget i kan hjælpe med? Differentialregning og Funktioner af to variable Gør rede for definitionen... -
Spansk på STX
ForumindlægEr der nogle der kan beskrive hvordan spansk a er på STX? Hvad er det sværest og hvad er det nemmeste? (Grammatik eller sproget) Fortryder i eller jeres venner valget og hvad lavede i timerne? Kan man nå at læse et sprog på sølle 3 år? -
matematik omregne
Forumindlæghvordan omregne en stigning på 10% til grader og en stigning på 8 grader til procent -
Mundtlig eksamen!
ForumindlægHej, jeg skal op i matematik her d.10 juni, er sproglig og har mat på højt niveau (B-niveau). Jeg er meget nervøs for eksamen da jeg er meget i tvivl om hvordan det foregår og sådan! Skal op og forsvare et 10-tal.... Er der nogen der har nogle gode råd eller kan fortælle lidt om hvad der forvente... -
Matemaik eksamen
ForumindlægHej jeg skal snart op i mundtlig eksamen i matematik. Fx. kan jeg trække Den linære funktion, hvor jeg så skal redgøre forskriften den lineære funktion, forklar hvad konstanterne a og b betyder, og hvordan de kan bestemmes, herunder vise hvordan a og b kan aflæses i et koordinatsystem. Hvis j...
