Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 2501 til 2520 af 57177
-
Mat A STX skriftlig eksamen 21.maj 2019
ForumindlægNogen der har været oppe til eksamen i mat A idag? hvad synes i om sættet? -
Er det ikke en venlig sjæl derude der kunne hjælpe mig med at rette min oversættelse fra dansk til engelsk??
ForumindlægDan...' Snigskytterne i Washington-området ramte direkte i den amerikanske nations politiske og mediemæssige hjerte. Både menigmand og landets elite var skydeskiver i tre uger, som kostede ti mennesker livet og sårede tre. [...] »Våben skal behandles som biler. I USA skal man have e... -
Matematik STX A d. 22 maj
ForumindlægHej, Er der nogle der vil tjekke om mine resultater er rigtige for opgavesættet (har ikke skrevet facit for alle opgaver) fra i torsdags (MA STX d. 22 maj). 1) x=1 og x=-3 2) siden DE er = 5 3) x=2,5 4) C(6,-2) r=6 5) a=-11 6) ln(x2+7)+k 7) vinkel B = 64,521 grader og vinkel C = 35,479 grader ... -
Gammel dansk eller ny dansk
ForumindlægHvordan skelner man på engelsk mellem hans og sin, som man gør på dansk -
dansk rettelse
ForumindlægHej, en der kan rette mit dansk ? -
Stx matematik B august 2007 - prisme
ForumindlægEn bestemt type af lukkede beholdere har form som et retvinklet prisme, hvor grundfladen er en ligebenet retvinklet trekant. Endvidere er rumfanget af en sådan beholder 100. a) Angiv overfladearealet af en sådan beholder som funktion af kateternes længde x. Jeg har set mange spørgsmål på ... -
mat stx 2010 opg. 8 - c
ForumindlægHej, :) Opgaven lyder: -Undersøg, om α er tangentplan til kuglen med centrum i D(0,10,5) og radius 11. Jeg har tænkt på at bruge dist-formlen for at finde afstanden fra kuglen til planen. Hvis det er lige med radius er a tangentplan til kuglen. Planens ligning: 6x+18y+12z-36=0.. men probl... -
STX , HHX og hvilken linje , hvad hvis jeg skifter mening ?
ForumindlægHej studieportalen: Jeg har altid været sten sikker på at jeg ville på HHX , men nu imod slutningen på mit High School år et jeg lidt i tvivl !! Har nogle spørgsmål : Jeg er så i tvivl om hvad jeg vil lave !! Jeg har altid... -
2 supplerings materialer? - historie eksamen stx (pls click!)
ForumindlægJeg har fundet 2 rigtig gode supplerings materialer - må man gerne det? Please svar, det haster. -
Russisk-Dansk og Dansk-Russisk
ForumindlægRussisk ordbøger, Jørgen Harrit, år 2005, 1. og 2. udgave, ISBN 87-00-39981-7 + 978-87-01-41194-3, 1232 og 548 sider, Gyldendals Røde Russisk-Dansk og Dansk-Russisk ordbøger. Er i perfekt købsstand og blev købt i Bog & Idé for 400 kr hver. Jeg har afsluttet gymnasiet og dermed Russisk A og sk... -
STX Mat A 7. December 2012
ForumindlægHej alle sammen. Er der evt. en af jer som har været oppe i MAT A d. 7 december 2012, som ligger inde med opgavebesvarelserne for dem med hjælpemidler. Har siddet og bikset lidt med det hele dagen, men der er nogle af besvarelserne, som jeg ikke er sikker på er rigtige. Det ville være super... -
Kan man skifte fra HTX til STX når man skal til at starte 3.G?
ForumindlægJeg har det dårligt socialt på HTX og jeg klarede mig meget dårligt i 2.G pågrund af manglende disciplin. Jeg føler ikke at jeg er klar på 3.G. Jeg er 18 om en måneds tid. Jeg går ud fra at man skal starte fra 1.G igen. Hvis man kan skifte ville det så være et dårligt valg? -
Valg af (nem)uddannelse/sabbatår efter STX
ForumindlægHej Studieportalens brugere. Jeg henvender mig, da jeg godt kunne tænke mig nogle ideér/eksempler på, hvad jeg kunne lave efter STX. Jeg har musik som det vigtigste element i min hverdag, og jeg kunne godt tænke mig at se, hvad der kunne komme ud af et år med musik (selvstændigt, ikke i relatere... -
Den danske velfærdsmodel?
ForumindlægEr den danske velfærdsmodel det samme som den skandinaviske/ universielle velfærds model? Eller er jeg helr galt på den? -
Dansk stil
ForumindlægHejsa. er der nogen der kunne tænke sig, at rette min dansk stil? påforhånd tak :D -
Gode fysikbøger - Gym, STX, og grundskole niveau?
ForumindlægHej, Hvilke fysikbøger kan i anbefale til selvstudie både til Grundskole og GYM /STX Niveau? Jeg har hørt om disse bøger men ikke set indholdet og ved derfor ikke om de er gode til sevlstudie. Orbit C, B A Grundlæggende fysik - Erik Øhlenschlæger Gyldendals små opslagsbøger Fysik/Kemi H... -
Må man have sin computer (med alle ens noter) med ind til forberedelsen
ForumindlægJa overskriften er vist sigende. Jeg står og skal til Religions C eksamen på onsdag og vil meget nødig til at printe alle de noter jeg har ud. Jeg tænkte at jeg da bare tager min computer med, den er jo bærbar. Forskellige skoler kan selvfølgeligt have forskellige holdninger til den slags men er ... -
Noter til Ciceros stotiske paradokser 1,3 og 5
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal læse op til old, men jeg har ingen noter til Ciceros paradokser. Jeg ville hører om der var nogle flinke sjæle herinde som kunne give mig et referat af hvad de handler om, og evt. noget analyse? ALT KAN BRUGES, jeg har ingen ide om hvad det handler om? På forhånd man... -
HHX eller STX ? Hvilken linje? Kan man skifte ? HjÆLp!
ForumindlægHej studieportalen: Jeg har altid været sten sikker på at jeg ville på HHX , men nu imod slutningen på mit High School år et jeg lidt i tvivl !! Har nogle spørgsmål : Jeg er så i tvivl om hvad jeg vil lave !! Jeg har altid... -
Eksamen Samf. B-mdt. Dansk økonomi i et globalt perspektiv
Forumindlæg- Redegørelse for den økonomiske situation i Danmark
