Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 2521 til 2540 af 127115
-
livet
ForumindlægEr livet hårdt? -
Vil i ikke lige kigge på min stil?
ForumindlægHej! :D jeg var til dansk skr. eksamen i går, og er bare mega nervøs for hvordan det er gået! Er der nogen der vil kigge på min stil, og give den karakter i synes den skulle have? ;D -fie -
Tysk slogan
Forumindlæghejj. Vi går i 7 klasse og vi skal finde på et tysk slogan om at bo i byen, men vi kan ikke komme på noget. Det skal helst rime. Please hjælp os -
Verdens største ø-Rumfang af kasse
ForumindlægHej jeg skal bruge lidt hjælp til en opgave Tæt ved byen Ilulissat ligger Isfjorden. Den er 50 km lang og Ilulissat Isbræ kævler hvert døgn 70 mio. tons is ud i fjorden. Isbjegene har en massefylde på 0,9 g/cm3. Det betyder at 9/10 af isbjerget ligger under vandoverfladen 3.3 tegn en skitse... -
r-RNA og t-RNA
Forumindlægjeg har fundet den forklaring af t-rna på nettet men er stadig ikke helt sikker på hvad der sker "Forkortelse for transfer-RNA også kaldet for transport-RNA. Det er en enkeltstrenget nukleinsyre med et kløverbladsformet udseende. I cytoplasma binder det en aminosyre og bringer det hen til r... -
X i nævneren...
ForumindlægHej alle Sidder med ligningen 1/x+2*x=3 Ved at x = ½ v x=1 Er klar over at x skal ganges på begge sider, og får også x til at være 1, men hvordan beregner man det til ½? På forhånd tak. -
Dansk Synopsis
ForumindlægJeg er ved at skulle op til eksamen i mundtlig dansk. Vi skal så lave en synopsis, jeg har trukket emnet: Storbyen og mennesket, er der nogle tekster i kan anbefale? Eller nogle tips generelt? Jeg har hørt at Dan Turell kunne være et godt valg, men hvilke af hans tekster kunne man vælge? På forh... -
Karakteristik af sprogbrug i et digt.
Forumindlæghey. så sidder jeg her og er blevet sat til at lave en karakteristik af Dan Turell's sprog i hans digt "dagens disney-rag". er der nogen der måske har en slags analysemodel der kan hjælpe mig med det? eller nogle forslag til hvordan jeg kan gøre det?. -
Opfattelse af citat
ForumindlægHej. Dette er såmænd ikke en lektie - blot noget af egen nysgerrighed. Hvordan opfatter I følgende citat taget fra Dan Turells essay "Regnvejrs-Rhapsodi", og hvad betyder det i teksten? "Tanken åbner for noget. Tanker er ofte ølplukkere, og vi mennesker er kun - som afdøde Shakesp... -
Opfattelse af citat
ForumindlægHej. Dette er såmænd ikke en lektie - blot noget af egen nysgerrighed. Hvordan opfatter I følgende citat taget fra Dan Turells essay "Regnvejrs-Rhapsodi", og hvad betyder det i teksten? "Tanken åbner for noget. Tanker er ofte ølplukkere, og vi mennesker er kun - som afdøde Shakesp... -
Opfattelse af citat
ForumindlægHej. Dette er såmænd ikke en lektie - blot noget af egen nysgerrighed. Hvordan opfatter I følgende citat taget fra Dan Turells essay "Regnvejrs-Rhapsodi", og hvad betyder det i teksten? "Tanken åbner for noget. Tanker er ofte ølplukkere, og vi mennesker er kun - som afdøde Shakesp... -
Perspektivering til Hyldest til hverdag og inger christensen af "det"
ForumindlægHej, jeg står og skal til eksamen i dansk om et par dage og jeg skal lige have helt styr på min perspektivering. Min tekst er En æggesnaps af Tove ditlevsen og jeg har valgt at perspektivere til Hyldest til hverdagen af Dan Turell og Inger christensen af "det" (et samfund kan være så st... -
liniær funktion
ForumindlægJeg skal tegne grafen for en liniær funktion der går gennem punkterne A(2,-1) og B(10,f(10)).Hvor ligger punktet B? -
opstil ret linje som vektorfunktion
ForumindlægHej jeg skal opstille en vektorfunktion for disse 2 rette linje a. linjen har et stigningstal på 2 og går gennem punkt (-4,5). Tænker at x0 i forskriften er lig med -4 og y0 er lig med 5. men hvordan finder inddrager jeg stigningstallet og finder ud af om det skal stå et tal foran t? b. linjen ... -
Blokaden af Berlin.
ForumindlægHej. Jeg skal lave en opgave om Blokaden af Berlin. Her er jeg støt på nogle problemer, som jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig med. -Hvor meget tabte USA, Frankrig og storbritannien penge mæssigt, ved at hjælpe Berlin med fødevarer osv.? -Hvordan var det (gerne uddybe) at Blokaden... -
Parameterfremstilling og spids vinkel mellem linje og plan
ForumindlægHejsa.. Jeg var til eksamen i dag, og er i tvivl, om jeg har løst følgende opgaver rigtigt: Jeg fik parameterfremstillingen: og den spide vinkel, som linjen danner med xy-planen til: 52,42 grader. Er det korrekt eller er det helt ved siden af? :-) -
Retfærdighed?
ForumindlægHej.. Ville lige høre jeres menninger om der er retfærdighed og hvordan retfærdighed har udviklet sig gennem tiden ? /Rasie -
Tvivl om valgfag
ForumindlægDa jeg skal til at vælge valgfag for 3.g, kunne jeg godt tænkte mig at høre lidt om de forskellige fag, da jeg er meget i tvivl! Jeg går på stx med studieretningen Samfundsfag A, Matematik B og Naturgeografi B. Jeg hæver Matematik til A-niveau, men skal derudover vælge ét valgfag. Valget st... -
hjælp til mat
ForumindlægHej Jeg vedhæfter en opgave. Kan I hjælpe mig? På forhånd tak! -
Samfundsfag C eksamen - emner ?
Forumindlæghej ved ikke lige om det er rigtig sted at spørge om dette :) jeg skal til samfundsfag c eksamen om en uges tid så har hele ferien til at læse i, men er kommet i tvivl om hvilke emner vi kan komme op i. Det er selvfølgelig pensum, men syntes godt nok pensum er stort så det kan vel ikke være men...
