Søgning på: musik analysemodel. Resultater: 2741 til 2760 af 3597
-
Harmonisk analyse
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive SRP om filmmusik. Jeg er ved at analysere et stykke musik med akkorderne, i nævnte rækkefølge: Bb, H, G, D, A, F#m, Hm, H Er det modal harmonik? Noget af det giver jo funktionsharmonisk mening, men Bb->H og Hm->H kan jeg ikke få til at give mening -
HJÆLP oversættelse
ForumindlægSkal oversætte nedenstående sætninger til tysk og har virkelig brug for hjælp I bydelen Marzahn i Østberlin er der mange højhuse. Beboernes hverdag er ganske bekvem, fordi forretninger, svømmehal og læger er lige i nærheden. Alle lejligheder har en stor balkon og et lillebadeværelse, men de er ... -
Kreativt produkt
ForumindlægHej allesamen :-) Vi er de to piger der går i 9. klasse og er ved at skrive en projektopgave om forelskelse. Til vores produkt vil vi bruge nogle citater fra små børn, voksne, forfattere og kendte om kærlighed og forelskelse. Men vi ved ikke helt hvad produktet skal være. Altså hvordan vi skal b... -
isoler I i lydstyrken
Forumindlæga) hvordan isolerer jeg I i ligningen for lydstyrke: L=10*log(I/i_0)dB b) Find stigningen i lydstyrken, når lydintensiteten fordobles. c)Prøv at forklare, hvilken betydning det har for vores hørelse, at øret er meget mere følsomt over for ændringer i lydintensiteten I for små end for store inte... -
Natasja Saad - "Gi mig Danmark tilbage"
ForumindlægHej! :D Jeg skal op i afgangsprøven i dansk på mandag:) Jeg har om sangen "Gi mig Danmark tilbage"... Jeg mangler og finde ud af det sidste: - Hvad står farverne "Rød, gul & grøn" for der bliver vist flere gange i musik videoen og ved minde steder for natasja?:) -Og ... -
Harlem Renaissance og Langston Hughes
ForumindlægHej alle! Jeg er i gang med at skrive SRP med denne problemformulering: Kan sort musik og litteratur i 1920'erne ses som udtryk for en ny sort selvbevidsthed? - Redegør for Harlem Renaissance - Analyser et antal digte og musikstykker fra perioden. Duke Ellingtons "The Mooche" skal ... -
SRO - konfidensintervaller
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive SRO. Jeg skal skrive min sro i musik og matematik. Den matematisk del lyder på: -Gør rede for hvordan man bestemmer statistisk usikkerhed ud fra meningsmålinger og for hvordan statistiske usikkerheder approximeres med udgangspunkt i binomialfordelingen, herunder... -
Hjælp til nyplatonisme
ForumindlægHej, Jeg skal svare på noget min lære kalder "de seks skarpe" om en strømning i romantikken som hedder nyplatonisme - er der nogen som kan hjælpe mig lidt, da jeg ikke synes det giver mening alt det jeg kan læse mig frem til lige nu? De seks skarpe: Hvornår? (begyndte denne strømning)... -
Hjælp til lyd-opgave!!
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til to opgaver om lyd i fysik. Jeg kan ikke finde en måde at begrunde dem med tal, kun hvad jeg selv synes lyder rigtigt... Her er spørgsmålene: Hvorfor varmer musikere deres instrumenter før en koncert? Er mindre dyr som mus, katte og fugle bedre til at tilpassede ... -
Charlie Parker og racedebat i USA
ForumindlægHej! Jeg skal skrive SRP om Charlie Parker og bebopmusik som protestmusik. Jeg kunne dog super godt tænke mig noget materiale, der omhandler Birds holdning til racedebatten i USA. Jeg har læst i flere bøger, at andre musikere fra samme tid har nævnt, at Bird blev berørt af diskriminationen i samf... -
Tysk
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at oversætte det her i perfektum participium/førnutids-og førdstidsbøjning?? Jeg har været hjemme hos min storebror. Jeg har været i Jylland. Jeg har besøgt hele min familie. Jeg har slappet af. Jeg har sovet meget. Jeg har læst en bog. Jeg har været på macdonalds.... -
narrative og ontologiske sikkerhed( anthony giddens)
Forumindlægkan man sige at begrebet narrative betyder at man udtrykker sig ved at fortællle. Det kan se via non verbalt eller skriftsproget fx musik, dansk, kunstværk osv. Den består af start, midte og slutning, så fortælling er struktureret Har individet ontologisk sikkerhed kan invidet finde ud af hvem m... -
Musikpsykologi
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har i denne uge projektuge, og vi har i gruppen om musikpsykologi, og hvordan hjernen reagerer til diverse genre og frekvenser. I gruppen har vi tænkt os, at lave et forsøg på bananfluer, spille musik for dem og filme det, men vi skal have et produkt til fremlæggelsen, og... -
Nogle venlige sjæle som vil rette min tysk stil:)?
ForumindlægÜber mich Ich heiße Ridvan Kurt, und ich bin 16 Jahre alt. Ich wohne in Birkerød mit meiner Mutter. Ich gehe auf Birkerød Gymnasium, wie eine gute Schule ist. Ich gehe auf das ersten Jahre wenn ich fertig mit das Gymnasium bin will ich sehr gern gehe auf die Polizei Schule weil ich sehr gern... -
Spansk :D
ForumindlægSidder med et spansk resume omkring filmen Havana Blues. Nogen det vil rette den for fejl? Dansk Hovedpersonerne, Ruy og Tito, dyrker deres musik og deres band i Havana. De drømmer om berømmelse, især udenfor Cuba hvor de store penge er, og drømmene er indenfor rækkevidde, da de kom... -
Hjælp til rettelse af mindre tysk stil
ForumindlægDet ville betyde meget hvis der var nogen der ville tage et kik på den. På forhånd tak! ---------------------------------------------------------- Mein Leben mit Musik Wie ich begann mit Musik: Ich begann spielen Musik, wenn ich 10 war. Es begann mit meinem Musiklehrer ... -
Ny gymnasiereform
ForumindlægJeg kunne egentlig godt tænke mig at vide, hvad Jeres mening om den nye gymnasiereform er ? -
Dansk: Råd til eksamen (9. klasse)
ForumindlægJeg skal snart op til dansk eksamen, og vil lige høre nogle gode råd til eksamen, om hvordan man kan får god karakter osv. -
dansk stil
Forumindlæghej.. Er der en som har styr på hvordan man skriver en dansk stil til et 12 tal.. Jeg har skrevet en stil, og tror på at den blev fin.. Jeg håber at der er nogen der kan kigge på den.. mvh Rixer -
HJÆLP ! dansk billedanalyse og fortolkning
ForumindlægHej. Jeg skal lave billedanalyse og fortolkning af et billede.. jeg skal bruge en analyse model, er der en der kan hjælpe ?? Mvh. Diana
