Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 3241 til 3260 af 3925
-
Grim og Dum novelle
ForumindlægHej. jeg er er ved at forberede mig til dansk mundtligt og har valgt novellen "grim og dum" af Gretelise Holm. jeg er rimelig lost på nærmest alt hvad jeg skal snakke om, så håber i har nogen gode ting at sætte fokus på, perspektiverings tekster, hvorfor hun har skrevet den som en dag... -
Bruger man begreberne validitet og reliabilitet i historie?
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive mit eksamensprojekt i religion og historie. I konklusionen vil jeg beskrive, at min analyse, delkonklusioner og perspektiveringer fører til en udledning, der samlet set forekommer valid og desuden reliabel, fordi flere vinkler og kilder belyser samme sag med samme udle... -
KVINDENS STILLING I SAMFUNDET-projektopgave-historisk vinkel
ForumindlægHej, vi har brug for hjælp ASAP!!! vi skal lave en PERFEKT problemformulering til i morgen, hvor vi skal aflevere den. Vi har valgt en historiskvinkel til vores underemne: Kvindens stilling i samfundet. Vi er tre piger, så vi skal igennem en masse, vi havde i tankerne at komme ind på danmarks his... -
Zionisme
ForumindlægHej..\n\nNår læreren siger at vi skal redegøre for grundtankerne i zionismen på baggrund af Herzl.. Er det så en god ide og skriv om Israels oprettelse og hvad det har haft af konsekvenser for dem og Palæstina.. eller??\n\nHåber i kan hjælpe mig.. -
Faidon og Kriton.
ForumindlægOkay, det her er krise! Hvad skal man perspektivere/sammenligne FAIDON og KRITON, ja også apologien med? Vær sød at give gode forklaringer!! det haster :P :D -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i mundtlig matematik, og jeg ved ikke rigtigt hvordan det foregår. Jeg ved at man skal fremlægge beviset for det man trækker, men hvad skal man udover? Nogen der har en god fremgangsmåde? -
AT Jerusalem, dårlig synopsis, God fremlægning
ForumindlægHej Jeg ved at min synopsis er ikke god, men siden jeg har afleveret den er jeg blevet meget klogere på emnet. Grunden til at synopen er dårlig er det også fordi jeg har ikke haft så meget tid på at lave den... og var total forvirret!!! Nogle her der ved at ens synopsis er dårlig men selve fremlæ... -
kkk
Forumindlæghjælp! skal skrive en opgave i historie på 8 sider omkring kkk.. er ved at få stress.. da jeg har svært ved at finde den information jeg skal bruge.. nogle der måske kan hjælpe? på forhånd tak! ' Problemformulering: hvorfor opstod ku klux klan? Redegørelse: (lille møde jul... -
Eksamen - vietnamkrigen
ForumindlægJeg har lige trukket mit emner og har 24 timer til at arbejde på det. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal gøre det? Skal man lave problemformulering og problemstillinger? Hvor mange af kilderne skal man bruge? Er der evt. nogen derude som har haft noget lignende og har lyst til at dele af deres er... -
Metoder- religion
ForumindlægHej alle, jeg skal op til AT-eksamen i morgen, i emnet "fosterdiagnostik". Jeg er dog i tvivl om, hvilke metoder jeg bruger... Jeg har analyseret en artikel, for at afdække en persons synspunkt på fosterdiagnostikken og tænker derfor, at der er tale om noget tekstnærhed, med henblik ... -
AT
ForumindlægHej derude, Skal til min AT-eksamen lave et talepapir, men hvad menes med dette? synopsen kan indeholde: − En punktopstilling med hoved- og underpunkter om de problemstillinger fra synopsen, som eleven har nævnt vil blive forklaret og uddybet ved eksamen. Skal jeg forklare og udd... -
EKSAMEN
ForumindlægHej.. Jeg skal snart til historie eksamen, og ville lige høre om der er nogle som har nogle gode råd?? Jeg er nemlig meget usikker på at skulle op.. På horhånd tak:) -
Sammenligning
ForumindlægLæste at nogen engang havde oprettet et spørgsmål der gik på om nogen har noter hvor man kan se forskelligheder på f.eks. Buddhisme, kristendom osv. angående menneskesyn osv. Nogen der stadig har de noter? =) -
Unges stofmisbrug
ForumindlægHej allesammen:) Jeg har projektuge. Vores projekt omhandler unges stofmisbrug. Vi har nogle spørgsmål, som vi undrer os over. Vi har ringet rundt til alle mulige rådgiver, psykologer.. etc. Årsagen til at vi har ringet rundt, er fordi vi søger lidt mere erfaren kilder, som kan hjælpe os. Vi ska... -
Hjælp til at rette dansk grammatisk fejle
ForumindlægHej er der nogle der tid kort til at rettet min opgave for fejle, grammatisk -
HJÆÆÆLP :(
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive SRP , men jeg forstår ikke en del af min problemformulering. Jeg skriver om tuberkulose. Bio A og His A "Analyser sygdomsforløbet forbundet med tuberkelbakterien i en samtidig vurdering af bakteriens evne til at sprede sig i befolkningen i 1800-tallet" H... -
Eksame- i folkeskolen..-
ForumindlægHeej, Jeg kunne godt lige tænke mig at vide, hvordan eksamen fungerer, hvis der er nogle der ved det... -
Martin Luther king?
ForumindlægJeg skal fortælle om Martin Luther king til eksamen. Nogle der har nogle ideer til hvad der er meget vigtigt at fortælle? Og nogle der kan give råd til noget jeg fx kan perspektivere det han har oplevet til? Tak på forhånd. -
Hvordan foregår dansk eksamen
ForumindlægHej. I dag trak jeg "arv og miljø", og jeg har valgt teksten "den grimme ælling", men hvad nu? Skal jeg så analyser teksten, please hjælp! Min lærer har ikke forklaret os, hvad vi så skal efter vi har valgt en tekst. -
Det HASTER!!
ForumindlægHeej alle. Jeg skal aflevere min synopse imorgen, og jeg er lidt i tvivl på min perspektiveringsområde. Skal man perspektivere til samme tekst/tema eller til f.eks. den samme slags litteratur?? f.eks fra en artikels form til en anden artikels form??
