Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 3521 til 3540 af 127115
-
Snyd
ForumindlægHey.. Mit debatoplæg er relativt simpelt:Er det okay at snyde, for derved at opnå en bedre årskarakter? -Fx. ved at kopier en aflevering fra dette site Og til sidst, har DU nogensinde snydt? -
2 spørgsmål om mængde og redox
ForumindlægHej, Jeg har to opgaver. noget legering opløses i overskud af konc. salpetersyre, hvorved følgende redoxreaktioner forløber: Cu(s) + NO3^(-)(aq) -----> Cu^(2+) + NO2(g) Ag(s) + NO3^(-)(aq) -------> Ag^(+)(aq) + NO2(g) Er det meningen at afstemme disse ligninger med vand og H+, finde deres... -
Kære gymnasieelever: I aner intet om det virkelige liv!
ForumindlægKære gymnasieelever og diverse videregående folkNår man sådan læser hvad der bliver skrevet herinde som en fra det virkelige liv så chokerer det hele sku en.Altså hvem fanden tror i i er?Jeg er håndværker og selvom jeg bor hjemme så lever jeg i det virkelige liv.I lever virkelig i det man med et ... -
Matematik Hjælp mig -
ForumindlægHej kan i hjælpe mig jeg har bruge for hjælp, i denne her opgave det er punkt 5 jeg har svært ved. Opgave 699 -
1 sætning
ForumindlægGodmorgen folks hvordan vil i oversætte følgende:Sønnen var først mekaniker, så blev han værkfører. Mit prob er bisætningen, jeg ved ikke hvor verbet skal stå ?Der Sohn war erst Mechaniker, dann er Meister wurde.På forhånd mange tak, og god weekend :) -
Kan jeg tag året om igen?
ForumindlægHej allesammen, Sidste år så jeg at jeg fik nogle dårlig karakter så jeg valgte ikke at tag op i de sidste to eksamner og tag året om igen. Så jeg tog det om igen som enkelt fag. Nu så jeg at de to sidste eksamner ikke gik godt, kan jeg vælge ikke at dukke op til den sidste eksamen og holde mit ... -
Fysik -Atom
ForumindlægNogen der ved hvad de 4 hovedelemente i et atom er??? Altså dr er jo: Neutroner Protoner Elektroner ??????? men den sidste?.. -
HSITORIEOPGAVE - Problemformulering/Indledning
ForumindlægHey :)Jeg er i fuld gang med min historieopgave, men jeg fatter ikke helt hvad der menes med at jeg skal have min orginale problemformulering med - men også en anden (som jeg skriver til sidst)?.. Forklaring, please? -
Religiøs ??
ForumindlægHej folkens :) Er i gang med at skrive en opgave om religion osv. Jeg har et spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med: Hvorfor vælger nogle folk at blive ret troende, selvom deres forældre ikke er det ?? -
Hvad gør man hvis man ikke har nogen penge?
ForumindlægTja. Overskriften siger næsten det hele... Hvis man som studerende eller kontanthjælpsmodtager eller bare en ganske alm. arbejder ikke har nogen penge tilbage (lad os sige, d. 15). Personen har ingen penge til mad resten af måneden... Hvad skal disse personer gøre? Må staten gerne bare lade dem... -
Glykolyse
ForumindlægNogen der kan fortælle mig hvordan glyceraldehyd-3-fosfat (G-3-P) dannes i henholdsvis Glykolysen og Calvin cyklus? -
Elektrongas
ForumindlægHej, jeg er igang med en fysikrapport, og et spørgsmål lyder "hvad er elektrongas?". Jeg har prøvet at søge på nettet, men kan kun finde nogle meget inviklede forklaringer på det, og jeg forstår ikke halvdelen af det. Så jeg ville virkelig værdsætte jeres hjælp! Tak! -
FYSIK FORSØG HASTER
ForumindlægNu har jeg langt om længe fundet ud af hvad Ørsteds forsøg handler om, men jeger blevet foreslået at lave forsøget under "Når felter forandres" 5.3 !! Jeg kan ikke se, hvad dette har med Ørsteds forsøg at gøre :-) -
Syntese af triglycerider og polysaccharider
ForumindlægHej! Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig, for er ved at gå ud af mit gode skind. Jeg sidder og læser til eksamen, og har i pensum et læringsmål under biokemi der hedder "Syntese af triglycerider og polysaccharider". Både i bøger og på nettet, kommer der for triglycerider forksellige t... -
vektor.. haster?
ForumindlægHej, Har en opgave til aflevering og kan ikke finde ud af den. I et koordinatsystem er der givet et punkt A(5,8) og en linje l med parameterfremstillingen l:[x,y]=[1,-5]+t[-4,-2]. Med P betegnes et vilkårligt punkt på l. 1) Bestem skæringspunktet S mellem l og linjen gennem A vinkelret på l. ... -
Ionligninger
ForumindlægHej I reaktion a) er det rigtigt at der skal dannes vand og H2 også? Reaktion b forstår jeg ikke. Hvordan skriver man en ionligning for det? Er det rigtigt at sulfid skal reagerer med N_2? -
Er ytringsfrihed så vigtigt?
ForumindlægNu skriver jeg noget der uden tvivl vil virke provokerende på mange, men jeg anmoder folk om at lytte til Pedens gode råd og ikke svine i fald der kommer en diskussion op at køre.Hvorfor modererer man ikke ytringsfrihed, så mennesker tvinges til at tale pænt til hinanden?Forbyd nazisme, fanatisme... -
1 mat. opg
Forumindlægopg. startGennem (-3,5) går der 2 linier der er tangenter til cirklenx^2+6x+y^2+4y-28=0bestem afstanden fra (-3,5) til hver af de to tangenters røringspunkt med cirklen.opg. slutjeg har prøvet med en ligning hvor jeg gik udfra at skalarproduktet mellem vektoren der går fra (-3,5) og røringspunkte... -
Åbenbaring
ForumindlægJohannes Åbenbaring.. den er lang.. anyway: Folk får tit det man kan kalde en åbenbaring. Den opstår i mange forskellige situationer. Tit i presset situationer, hvor alt mørkt kommer lyset fra filmen og giver os styrke. Jeg har fået min åbenbaring. Jesus er ægte. Hvordan kan vi afvise noget så... -
HASTER: At fremstille en magnet????
ForumindlægHeeey, der ude! Er der nogen, der ved hvordan man fremstiler en magnet ved hjælp af en savklinge eller en elektrisk spole og jævnstrøm?
