Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 3621 til 3640 af 57177
-
Dansk-grammatik
Forumindlægjeg bliver singsyg af det danske grammatik med hensyn til endelser. ( e, t, r. ) fx, god, gode,godt, ansvarlig. ansvarlige ansvarligt. hvornår ender det med e,t mm. jeg fatter det ikke. hvordan skal jeg forstår den? tak på forhånd. -
Trainspotting på dansk?
ForumindlægHej, eksistere Trainspotting (bogen) på dansk? -
oversættelse, fra Dansk
ForumindlægHej.. har prøvet at lave en lille oversættelse (fra dansk til tysk), er der nogle der vil finde de størst fejl for mig ;)Teksten (dansk)i Tyskland er der store problemer med det lave fødselstal. Det har bl.a. følger for velstaden. Unge tyskere ønsker sig i dag mere end 2 børn, når man spørger dem... -
Dansk sætningsanalyse
ForumindlægHeej :D Jeg sidder og skal lave en dansk sætningsanalyse men er virkelig gået i stå. Så håber at nogle kan hjælpe. Herunder skriver jeg de sætninger som jeg er kørt fast i: 1. Lad os skræddersy din model. 2. Kontakt blot vores konsulent og fortæl om dine ønsker og behov, så designer han... -
HJÆLP til dansk eksamen
Forumindlægjeg har lige et par spørgsmål om hvordan en dansk eksamen foregår? -Hvilke slags emner kan man fx trække? -Og hvis man fx trækker emnet kortfilm, skal man så bruge de virkemidler man har lært om i klassen, og skal man vælge en egen kortfilm, som man har fundet på nettet, og skal man i så fald v... -
Danskerne i Verden
ForumindlægJeg har fået den her opgave for, men jeg kan ikke rigtig tyde den. 1b) Nogle politiske teoretikere hævder, at det præsidentielle politiske system (Som det amerikanske) er mere demokratisk end det parlamentariske (som det danske) Argumentér for eller imod dette synspunkt Hvad kan jeg uddrage... -
Stx matematik b (de foreløbige eksammensæt fra den 18. maj og 24. maj)
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til eksamen i matematik b i morgen og ville i den anledning høre, om nogle venlige sjæle ville sende deres eksamensopgaver til mig, således at jeg og andre kunne få gavn af det i forbindelse med vores eksamensforberedelser. På forhånd rigtig mange tak. -
Dansk - Terminsprøve
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til terminsprøve i morgen i dansk. Ville I ikke kort fortælle om essay, novelle, krumme, og jeg ikke kan komme på andre. Håber I kan hjælpe mig... -
Dansk Essay??????..
ForumindlægHeeeij :D.. Jeg skal skrive en dansk essay, hvor den skal omhandle en situation '' din mobil har ringet mange gange, og det iriterre dig at blive forstyrret'' .. Hm.. Nogen der kan give mig en skub, til at starte???' Er nemlig løbet helt tør for ideer???????????? På forhånd... -
Dansk eksamen
ForumindlægHej alle Har som fordybelsesområde, i dansk, trukket lyrik. Jeg skal snart begynde på min synopse, men jeg har ikke engang fundet et digt endnu.. Jeg har overvejet måske at analysere et af Yahya Hassans digte, men flere gange har jeg set folk skrive, at det er nogle svære digte at analysere. De... -
Dansk - eksamen
ForumindlægJeg frygter virkelig virkelig min dansk eksamen på onsdag (den sidste så er der hue på bagefter :))..! Jeg synes det er svært at gennemskue hvad man skal gøre og det med det er ukendt tekst hjælper ikke rigtig på situationen..Synes min lærer har lagt meget vægt på at vi for guds skyld ikke skal n... -
Det haster danske synopsis!
ForumindlægHej alle Jeg har været oppe at trække mit fordybelsesområde i fredags, (altså det jeg skal komme op i, i dansk mundtlig eksamen.) Jeg trak "Provokatører gennem tiden/ provokation", og så herunder "andre udtryksformer", hvilket betyder jeg ikke kan vælge tekster som prøveoplæ... -
Dansk title hjælp
ForumindlægHej alle sammen! Jeg leder efter en spændende title til mit essay i dansk, som handler om oplysningstiden! Jeg skal skrive om: Hvad gik oplysning ud på? & Hvad betyder oplysningen i dag? Tænke derfor på en masse forskellige gode titler, som jeg kunne bruge, men vil lige høre jer herinde! &... -
Dansk analyse
ForumindlægHej der ude Skal lave en dansk analyse om artiklen ”Holger i eventyrland, Politiken 2. april 2011. Vile hører om der var nogle der havde nogle ting jeg skulle ligge særligt mærke til, eller hjælpe mig på vej. Ved godt der ligger mange analyse modeller på internettet, men søger nogle der ka... -
DANSK HJÆLP DET HASTER :S
ForumindlægHej... jeg viile bare høre om der nogen der har læst/hørt rabbet ,''gi mig Danmark tilbage'' af natasja. Hvis i ikke har læst den kan i også læse den herunder. Og er der så ikke nogen der kan fortælle mig, hvad hun helt præcis mener med den, eller hvad rabbet's budskab er ? ... -
Dansk stil
ForumindlægJeg skal skrive en stil om filosofi og havde egentlig tænkt mig at skrive om tiden. Jeg synes egentlig, det lød meget nemt at skrive om tiden, men da jeg så kom i gang, blev det pludselig meget sværere.Derfor ville jeg høre, om der var nogen af jer, som kunne komme med ideer til, hvad man kan skr... -
Perspektiveringen i dansk?
ForumindlægSKAL man perspektivere til et læst værk eller må man istedet perspektvere til en litterær periode? -
rettelse af stil? fra dansk til engelsk
ForumindlægOversættelse 8 Der er en masse mennesker i snackbaren. Jeg maser mig frem til disken og bestiller en kop kaffe og en ostesandwich. There are a lot of people in the snack bar. I push forward to the counter and order a cup of coffee and a cheese sandwich. Manden ved siden af mig ligner en rigt... -
Korte tysk-dansk oversættelser.
ForumindlægHar brug for lidt hjælp til oversættelse: dass ich die Rechnung ohne den Wirt d.h den Staat gemacht. Man konnte nicht mehr einfach werden, was man wollte. Tak (: -
Danske normer
ForumindlægHar fået en opgave for hvor man skal forklare den danske kultur, og evt. dets normer? Hvordan vil I svare på dette spørgsmål PS: Svar hurtigt, den skal snart afleveres :D
