Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 4101 til 4120 af 127115
-
Hvad betaler man for ved elektricitet
ForumindlægJeg ved, at stikkkontakterne leverer en spændingsforskel, dvs. hvor meget energi den er i stand til at omdanne pr. enhed ladning. Men hvis strømmen målt i ampere løber hele vejen rundt i et elektrisk kredsløb, så er der jo ikke gået nogen ladninger tabt? Men jeg betaler DONG for mit energifor... -
Hvordan mon du ville oversætte dette til fransk?
ForumindlægHey hey...Jeg håber, at der er nogen, der har et forslag til, hvordan dette skal oversættes:- og de unge tjener ofte selv penge for at kunne købe moderigtigt tøj og gå i byen i weekenden.Vh. EpoLulu -
Hurtigt spørgsmål
ForumindlægHej I byens 180km vandledninger er der målt et tab på 2*10^8 liter om året. Hvor meget koster tabet af vand i ledningsnettet når prisen pr. m^3 er 3,50kr? på forhånd tak -
Forsøg i biologi - hjælp..
Forumindlægsidste uge lavede min klasse forsøg i bio, som handlede om emuligator. vi havde 3 reagensglas. 1 regensglas: 2 ml vand og 1 ml olie 2. glas: 2 ml vand, 1ml olie og ca. 15 dråber galde. 3. glas: 2 ml vand, 1 ml olie og flydende sæbe. da vi havde tilsat alle disse væsker i hver deres re... -
Sabbatår
ForumindlægHej Jeg er en pige på 17 år. Jeg har gået på efterskole i 10.klasse, og blev færdig her sidst i juni. Jeg vil gerne være pædagog, og har tænkt mig at tage PAU, i stedet SOSU-hjælper og ass. og så videre på pædagog seminariet. Da jeg gik på efterskole, søgte jeg ind på Pau (pædagogisk assistentudd... -
Mundligt dansk - sorg og savn - tværligt
ForumindlægHej Skal op i mundligt dansk og har trukket sorg og savn indenfor tvær så det må både være kortfilm,novelle,eventyr,dokumentar, pressefoto mm. Nogen der har en god ide til noget? kan perspektivere til følgende Kortfilm: Helium Kortfilm: Musen Hovedværk: Der kommer en dag (film) Hovedværk: ... -
korte tyske sætninger- rette?
ForumindlægHun har været ung = sie ist jugend geworden Hun er blevet gammel = Sie ist alt geworden Helga og Werner har tidligere været arbejdere. Nu er de blevet pensionister. De har haft et hus og har i dag en lejlighed. Huset var blevet for stort. Sønnen var først mekaniker, så blev han værkfører. Datte... -
Hvad gør jeg nu???
Forumindlæghej..Jeg går i 3.g..Men j har et problem..j r usikker på om j bliver student til sommer..ved ik om j bare ska droppe ud nu eller prøve videre..Fra mine eksamenskarakter i 1g og 2g er mit gennemsnit ik over 6 fordi det gik meget dårligt har haft mange problemer...Jeg ved ik om j til sommer ka komm... -
SU
ForumindlægHej Jeg går i 2.g og har lige søgt SU Mit spørgsmål er hvor længe kan jeg tillade mig at søge SU? Kan self. til slutningen af 3.g men kan jeg også få SU efter det til videregående uddannelse? folk der blot linker www.su.dk bedes lade være med at skrive, vil gerne have svar fra folk som er inde i... -
Kemi 0-b
ForumindlægGod aften. Ifm. tilmelding til kemi 0-b her til 2024 ønskes tips og tricks mht. studieteknik, den mundtlige eksamen, relevante opgaver, samt hvilket emne jeg eventuelt kan kaste mig over her til jul som en lille introduktion. P.t. rækker mit vidensniveau til at kunne genkende forskellen på en syr... -
Hvilken vej skal man gå ?
ForumindlægHeeeej folkens. Jeg står her med en afsluttet 9. Klasse sidste år og skal starte på sosu grundforløbet her til august. Mit spørgsmål er om man kan læse medicin og længere fremme blive psykiater med en social og sundheds uddanelse eller skal jeg gå gymnasie vejen og søge ind på uni derefter ?? ... -
Flytte til Aarhus..
ForumindlægJeg er nu sikker på at blive optaget på statskundskab på AU og forsøger derfor i øjeblikket at finde et sted at bo i Aarhus. Jeg har i noget tid haft en bruger for boligportalen hvor jeg har søgt efter 1værelses-lejligheder der ligger forholdsvist tæt på Uni, men uden held. Derfor må jeg nok ... -
Påvisning af Carbondioxid?
ForumindlægJa, jeg skal skrive en NV rapport og jeg undrer mig faktisk lidt over et forsøg jeg har lavet. Påvisning af carbondioxid.. Forsøget lyder således: Fyld et 100 mL bægerglas halv med mættet kalkvand Ca(OH)2 Pust igennem et glasrør ned i kalkvandet i ca. 30 sek. og noter iagttagelser, hvilket jeg ... -
Olie samt CO2-kredsløb
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave at beskrive oliens tilbliven - er dette korrekt? Sedimentære aflejringer med stort indhold af organisk materiale, organisk slam - som plankton. Massiv aflejring ovenpå - med porøst materiale som kalk, sand eller kridt. Ilt-fattige forhold, så organisk materiale ned... -
Videnskabelig metode
ForumindlægHej derude Under hvilken kategori, inden for den videnskabelige metode, hører en screening af et foster under? -
blodtype
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at spm omkring hvis moderne er rhesus-negativ og venter et barn med rhesus positiv foster --> Hvorfor er det kun fosterets røde blodlegemer der påvirkes og ikke moderens røde blodlegemer? -
Standby
ForumindlægHej :) Jeg har et meget simpelt spg. men som jeg desværre ikke har noget svar på, og håber derfor, at nogle af jer kan besvare det. Mit spg. er i forhold til jura uddannelsen. Hvis ens gennemsnit ligger lige under grænsekvotienten, fx var gennemnittet på SDU i år 2010 på 7,9, og mit gennemsnit er... -
BRÆNDER VIRKELIG FOR SVARET!!!!
ForumindlægHej alle! Er lige i gang med en kemi opgave, som jeg ikke kan finde ud af på nogen måder!! Og vil meget gerne vide hvordan man finder ud af det? Vi skulle finde massen af en kemiske forbindelse, som lyder: FeSO4 x 7 H2O(s) + H2(g) Jeg ved ikke om jeg har det rigtig svar: FeSO4 (151.907 u) ... -
PLO og konflikterne
ForumindlægHeysanJeg ville høre om der var nogen der kunne fortælle mig lidt om PLO's betydning for konflikterne mellem israel og den arabiske verden fra omkring 1964? Er blevet helt lost af at sidde og rode rundt på google. Alt for mange sider::Dennis -
Signalering..
ForumindlægEn af cellemembranens funktion er blandt andet signalering blandt nerveceller. Er der evt. nogen der kort og præcis kan forklare mig dette?
