Søgning på: historie noter hf. Resultater: 4661 til 4680 af 33009
-
Nogen der ved noget ??
ForumindlægJeg skal til kultur- og samfundsfags eksamen på HF d. 23/6. Ville hører om der er nogle af jer der allerede har været oppe til denne eksamen. Er lidt nervøs eftersom det er både historie, samfundsfag og religion i en, og det er ikke mine stærkeste fag. Hvordan kommer eksamen helt til at foregå ... -
Eksamensprojekt - Hvilket andet fag?
ForumindlægHej People Jeg skal tilmelde mig til eksamensprojekt, HF. I den anledning har jeg tænkt meget på emnet: Grønlandspumpen. I dette emne indgår geografi, men jeg har ingen anelse om, hvilket andet fag jeg skal koble det sammen med. Vil helst gerne koordiere det samfundsfag, historie eller reli... -
Tværfaglig eksamensprojekt
ForumindlægHej Jeg skal lave tværfaglig eksamensprojekt (HF) og har valgt historie og samfundsfag på B niveau. Emnet er "Udvikling i kønnenes roller". Jeg skal til at lave en synopsis, men jeg er meget i tvivl om hvad jeg præcist skal skrive om/undersøge/analysere. Er der nogen der har nogle ide... -
Søger opgaver med 10 el. 12
ForumindlægHej. Jeg søger opgaver/synopser med karakter på 10 eller 12 (gerne fra eksamener) til inspiration og læring her op til min HF eksamen: - Synopsis til KSH (religion,samfundsfag,historie) B - Englesk skritlig B - Dansk skriftlig A - Matematik B (+ mundlig synopsis) - Samf.B Så har i... -
løsning af Differentialligning
ForumindlægJeg sidder med et problem som jeg har set mig blindt på: Jeg skal ved løsning af differentialligningen: dT_L=k*(T_O-T_L)*dt kunne lave en formelmæssig sammenhæng mellem T_L, T_O og t, idet jeg selv må sætte en passende initialbetingelse (som jeg har sat til; til tiden 0 er T_L = 100... -
analyse af når knoglerne
Forumindlæghej! er i gang med en roman analyse af bogen når knoglerne fryser. det jeg så godt kunne bruge jeres hjælp til er hvordan jeg skriver om motivet i historien. Jeg ved sådan halvt hvad et motiv er har næmlig været inde at læse om det. men hvis der var en af jer der kunne komme med et opdiktet eksem... -
Jura
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er blevet optaget på jurastudiet på SDU, så jeg ville høre om der er nogle der ligger inde med nogle gode noter til studiet? :) På forhånd tak. -
eksamensprojekt
Forumindlæghvor mange sider ca. skal eksamensprojektet til hf være? -
hjælp
Forumindlægnogle hf'er online -
Overordnet spørgsmål
ForumindlægHvis man skriver i matematik og historie, og redegørelsen handler om historie, må man så gerne skrive matematiske ligninger som en del af forklaringen? -
sætninger
ForumindlægEr der nogen, der vil være så venlige at kigge disse sætninger igennem? Jeg er især usikker på 3’eren. Det ville være til stor stor hjælp. Jeg håber at høre fra jer. 1.Blandt alle, der er her i dag, er der ingen der før har set efter Matthew. Among everyone, who is here today, no one has seen Ma... -
Engelsk --> haster
ForumindlægSkal aflevere engelsk stil i morgen som kommer til at tælle en stor del af vores næste standspunktskarakter så jeg må jo hellere lave en ordentlig stil ;)Sidder lige og retter men der er et par steder jeg syntes lyder forkert. Håber nogen gider kigge på det så jeg slipper for at rode mere rundt i... -
pH!!!
ForumindlægBeregn pH i 0,0500 M HF. pH = 0,5 x 3,17 – log(0,0500) = 2,87 pH = 2,87 Beregn derefter [H3O+], [F-] og [HF]. [H3O+] = 10-2,87 = 0,0013 M - Hvordan regner jeg [F-] og [HF] ud??? -
SSO i Matematik - Notesapparat samt afslutning/konklusion
ForumindlægHvordan skriver man bedst litteraturhenvisninger/noter i matematik? (Altså i SSO) Har både læst nogen hvor eleverne konsekvent skriver hvor de har stoffet fra i starten af det pågældende afsnitFx. Carstensen s 122-130Andre skriver det på normalvis som vi kender det fra historie og dansk. Altså ba... -
Beholde karakteren fra c istedet for b-niveau?
ForumindlægHej alle sammen!! Jeg har et spørgsmål. Kan man beholde sin eksamskarakter fra C- niveau hvis man er dumpet på B-niveau ( Matematik)? Håber der er nogen af jer som kan svare... -
SSO
ForumindlægSSO skal da skrives i et A eller B niveau fag ikke? efter de nye regler må man godt koble SSO mellem 2 fag.. må jeg tage DK og Billedekunst fx? -
hi
Forumindlægskriftlig eksamen nogen som her været i fs10 matematik? hvilke slags ? opg navn -
Hjælp - Eksamen i morgen.
ForumindlægHej hej. Jeg skal til engelsk B eksamen i morgen og nu sidder jeg her med 24 timer til at analyser min tekst. Og så er det jo at jeg skal kunne perspektivere til læste tekster. Men er der en som har læst en eller flere af de her tekster, og som der vil give et hurtigt referat af dem? :) 1. Th... -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg har søgt rundt i google for at finde ud af, hvor mange timer man har til stil opgaven, men kunne ikke finde noget. Er det ikke 3 timer uden at have læst indholdet endnu? Jeg spøgrer fordi, så kunne jeg jo træne mig i at skrive mine stile i den begrænset tid i stedet for at bruge flere ... -
metoder
Forumindlæghejsa :) er der nogen derude der kan fortælle mig hvad historie og bioteknologis muligheder,begrænsninger og metoderne er?? skriver om Aids :( tusind tak på forhånd :D
