Søgning på: historie noter hf. Resultater: 5321 til 5340 af 33009
-
At lukke sin eksamen
ForumindlægJeg har en HF-eksamen eller snarere jeg har næsten en HF-eksamen. Jeg mangler nemlig et enkelt c-fag(psykologi) Jeg har fået at vide at man kan tage de andre eksamener om, så længe det afsluttes på samme tid som det manglende c-fag. Mit spørgsmål lyder: Det betyder vel at eksempelvis KU ikke &quo... -
STX til HTX?
ForumindlægHej. Dette spørgsmål er mere rettet mod en anden person, hvor jeg var delvis nysgerrig over om man kan skifte fra en stx linje til en HF også vidre til en HTX linje? Personen her? Er på prøve inde på vores 2 HTX linje. Hvor personen har informeret os om, at de har desuden gået på en STX linje... -
romantik og romantisme
Forumindlæghej er romantik og romantisme det samme? for i nogen af min noter er der 2 forskellige perioder romantik= 1770-1850 romantisme=1820 - 1850 tager jeg fejl, er det 2 forskellige ting tak -
Psykologi
Forumindlæghejer der nogle de ligge inde med nogle noter til en case? så jeg måsk kunne være så heldig at trække en af dem til eksamen, jeg er nemlig ret skod til psykologi og det ville derfor være en kæmpe hjælp! -
hjaelp til forklaring - projektion
ForumindlægBruger foelgnede noter til repitition. Ville hoere hvorfor det fremgaar af figuren (s. 32). At vektor b projiceret paa a= tvektora -
Harmoniske svingninger
ForumindlægHej folkens. Jeg vil spørge om der er nogen som ligger med nogle noter omkring Harmoniske svingninger. Håber nogle kan hjælpe mig. I kan sende dem over mail hvis der er nogen som har. Mail. [email protected] -
I have a dream
ForumindlægHej folkens. Jeg skal analysere talen I have a Dream af Martin Luther King i min SRO. Er der en sød sjæl her inde, som har analyseret den, eller har nogle noter liggende? KNUS!! :D -
Eksamen I Oldtidskundskab
ForumindlægHeja.. Jeg skal op i old-eksamen den 2.Juni.. Regner nok med at få et 11 tal :-D .. MEN,, der er et problem, en forhindring på min vej til mit 11-tal: Billedanalyse. Dem af jer der har kender det vist godt, jeg behøver vist kun at sige: Det arkaiske smil.. Problemet er så at jeg ikke rigtig er in... -
Den mundtlige prøve i dansk
ForumindlægHej, hvor lang tid for man lov til at tale om sin synopse + oplæning i den mundtlige prøve i dansk og hvor lang tid tager det for at læret og sencor at stille spørgsål og give karakter?? Mvh. -
Meningen med livet
ForumindlægHvad eer meningen med livet`? Saitre siger at man selv skal danne meningen med livet. Dalai Lama siger at den allerede er besmemt; meningen med livet er at leve lykkeligt, og fremme lykke.. -
Valg af fag og emne - panikker!
ForumindlægHej! Vi er så småt begyndt at gå igang med SRP, og lige pt omkring valg af fag og emne. Jeg skal have matematik, da det er mit studieretningsfag på A, men hvilket jeg ville kombinere det med er jeg lidt på bar bund. Jeg skrev i fysikB/MatA til min SRO, omkring andengradspolynomiet, og selvom de... -
Indekstal! Hjælp!
ForumindlægTabellen viser antallet af hf-kursister i Danmark i 1996 og 2000 År 1996 2000 Antal hf-kursister 12901 11079 a) Omregn tabellens oplysninger til indekstal med 1996 som basisår. HJÆLP! Hvad skal jeg gøre? -
differentation og integration
Forumindlæghar fået følgende spørgsmål.. . Opsummér de vigtigste regler der benyttes i henholdsvis differentialregning og integralregning, Bevis det der kan bevises hvad skal jeg ind på her? -
stamfunktion
ForumindlægEr der nogen der kan komme med en konkret definition på hvad stamfunktion betyder. Er nemlig igang med noget mekanik og kan ikke rigtig komme videre hvis jeg ikke ved var ordet i sig selv betyder :( Nogen der kan hjælpe?? :) -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægJa, jeg er helt lost. En eksponentiel udvikling er fastlagt ved at dens graf går igennem punktet (7,58), og den vokser med 32% når x vokser med 3. Bestem ligningen for den eksponentielle udvikling -
Differential regning
ForumindlægFind ved hjælp af differentialkvotient steder med vandret tangent (f^' (x)=0) for funktionen f8 (x)=x3-3x2-9x+2 f8’(x) = 3x2 – 3 · 2x - 9 f’(x) = 0 0 = 3x2 – 3 · 2x - 9 x = ?, jeg kan simpelthen ikke finde ud af det :-( -
differentielregning
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne opgave? -
Sandsynlighed og flere kast med to terninger
ForumindlægJeg har mere brug for at forstå princippet i udregningen af dette problem end selve resultaterne. Here goes: Som udgangspunkt handler problemet om at kaste to sekssidede terninger sammen og få en sum, der er lig med eller større end et bestemt tal, og beregne sandsynligheden for det. Dette er... -
Please.. Hjælp en eller en anden..
ForumindlægSom bekendt er kravet for at læse et enkelt fag på VUC, at det pågældende fag skal være et adgangskrav i en videregående uddannelse.. Mit spørgsmål lyder: Hvordan er reglerne, hvis man tager et fag på e.learning, hvor man jo selv betaler for faget? Skal man bevise, at der er en videregåen... -
bestem fordoblingskonstanten
ForumindlægHej Har en opgave her jeg igen har svært ved.... Om en eksponentielt voksende funktion oplyses, at f(2) = 7 og f(8) = 28 Bestem fordoblingskonstanten Forstår slet ikke spørgsmålet? Nogle der kan hjælpe?
