Søgning på: matematik a skriftlig eksamen. Resultater: 5401 til 5420 af 181598
-
Hjælp til eksamen om pressefoto
ForumindlægHej jeg hedder Emil, og skal til eksamen i dansk hvor jeg har trukket pressefoto og jeg har valgt det billede Mads nissen vandt med i dette års World presfoto konference. jeg ville spørge om der er nogen der kan hjælp med at finde nogen af de vigtige punkter der er i billede og hvad jeg skal komm... -
Hjælp til matematik aflevering !
ForumindlægHej, Jeg sidder med en matematik aflevering, der skal afleveres i morgen, og et par af opgaverne har jeg simpelthen ingen idé om, hvordan jeg løser. Jeg håber derfor, at der er en eller flere venlige sjæle derude, der kan hjælpe med at løse dem ;o) 1. Betragt de to følgende ligninger, hvor s,... -
Eksamen (STX) hvad skal man?
ForumindlægNår man skal op til eksamen i historie (STX. 24 timers forberedelse) får man en tekst udleveret, hvad skal man med den? Hvad skal man forberede, hvordan skal man i det hele taget gribe sagen an? Ved ikke hvordan historie eksamen foregår og hvad man skal! :-S -
Matematik mængder
ForumindlægHej. Sidder med en stor opgave til på lørdag og er stødt på en opgave som jeg har lidt besvær med. Nogle der kan hjælpe og forklare? Lad A = {1,2,3,4} og B = {4,5,6}. 5.1) Beregn foreningsmængden A ∪ B. 5.2) Beregn fællesmængdenA∩B. 5.3) Beregn differensmængden A \ B. 5.4) Beregn... -
Snyd til eksamen?
ForumindlægHej alle! Der er noget jeg har spekuleret over siden mine skriftlige eksamener er overstået på mit gymnasium. Vi plejer ALTID at aflevere terminsprøver og årsprøver digital - det har jeg gået ud fra at de har gjort, for at tjekke for snyd? Men til mine skriftlige eksamener i år afleverede vi ... -
matematik opgave
ForumindlægJeg er ikke helt sikker på denne, så er der nogle som vil hjælpe? den ene rod i X2+6x+a=0 er -2. bestem a og den anden rod. Ved godt det er en 2 - gradsligning, men forstår det ikke helt alligevel? -
Fysik B--> A
ForumindlægSkal jeg op til Fysik b eksamen hvis jeg hæver Fysik til A? -
matematik opgave
ForumindlægOpgave 1 Der indsættes et ukendt beløb p°a en bankkonto. I de næste 10 °ar forrentes kontoen med 5% p.a. hvorefter der st°ar 1668 kr p°a kontoen. a) Beregn det ukendte beløb der blev indsat, afrundet til nærmeste hele kroner b) Lav et regneark der viser kontostanden hvert °ar -
Hjælp til AT eksamen
ForumindlægHej folkens Jeg har skrive i min AT opgaver om pigrimsrejsen til Mekka, i religion og historie. Men jeg vil ikke om jeg har brugt fagene på lige vægt. Er der nogen af jer der vil være søde og læse min synopsisen og mit tale papir igennem om er der overhovedet lige vægt mellem de to fage. Jeg skal... -
Problemløsning/matematik
ForumindlægJeg er ved sidste spørgsmål og må igen have lidt hjælp.. håber nogen af jer kan:D Et bestemt radioaktivt stof har en halveringstid på 30,17 år. i en model kan mængden af tilbageværende stof som funktion af tiden beskrives ved N(t) = 17,5 * at hvor N (t) er mængden af tilbageværende stof (mål... -
FYSIK A EKSAMEN!!! Apollo 13. newtons love, centripletalkraft og resulterende kraft.
ForumindlægNogle der kan hjælp med at forklarer Apollo 13 og kan komme med eksempler på nogle af de kræfter der optræder på Apollo 13 missionen ?? Newtons love, centripletalkraft og resulterende kraft. -
Matematik - vektorer
ForumindlægJeg har fået en opgave i matematik, som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Efter en lang sommerferie synes al vektor-regning at være forsvundet fra mit lille hovede.. :O)Så hvis der er nogen der vil hjælpe mig med at fiske det frem igen... så ville jeg blive meget glad...Om to vektorer vektor-a og ... -
Matematik - Funktioner
ForumindlægHeej, jeg skal til årsprøve i matematik i morgen og har brug for hjælp til at løse nogle opgaver. Nogen der kan hjælpe? På forhånd, tak<3 1. Funktioner Redegør for den lineære funktion, herunder skal du komme ind på betydningen af a og b. Vis, hvordan hældningskoefficienten bestemmes ud... -
SRP emner - Mat A og Dansk A
ForumindlægHej alle sammen, Vi sidder netop og skal til at vælge fag til vores SRP (stx). Jeg har linjen Mat A, Kemi B og fysik B (Dansk A, Historie A og Fransk B). Dog afsluttede jeg kemi og fysik sidste år, og ærligt talt er jeg ikke i humør til at tage det op igen - Har bare fået for meget af de store na... -
Eksamen i Religion
ForumindlægJeg skal til eksamen i religion, og jeg har ikke rigtig nogen noter til faget.. Hvis du har nogle gode religions noter, må du meget gerne sende dem på min mail. Kristian992@hotmail.com -
Matematik, reducering
ForumindlægPlease kan I hjælpe? Opgave 1 (Omskrivninger, håndregning) a) Reducer udtrykket (?? + ??)2 − (??2 − ??2) − 2???? b) Reducer udtrykket (?? − ??)(?? + ??) − 2??2 + ??2 -
Matematik (Sandsynlighedsregning)
ForumindlægJeg er i dyb krise! - Jeg fik af vide, at en aflevering i matematik skulle aflveres imorgen, hvorimod jeg troede den skulle afleveres i næste uge!.. Jeg har derfor været inde ig kigge med det samme og ser at jeg virkelig ikke kan finde ud af det, eftersom at sandsynlighedsregning ikke er min stær... -
matematik, trekanter
Forumindlægnu har jeg bakset med det her trekantnoget i alt for lang tid, nogen der kan hjælpe? Problem 1 er en ligebenet trekant A=40, b=7, C=90. Jeg har fundet B (=50). Men lige meget hvordan jeg har forsøgt at finde a og c giver det minus!seneste forsøg: tanA=a/b : tan(40)*7=-7.9 , hvilket ikke kan passe... -
Matematik B
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har noget matematik opgaver, håber i kan hjælpe mig. opgaverne ligger som vedhæfte. -
Hvordan foregår eksamen????
Forumindlægjeg skal snart op til geografi eksamen, på obligatorisk niveau, hvordan foregår den... og hvor meget skal man inddrage A- og B-opgaverne???Hjælp mig hurtigt, jeg skal op i morgenNatna
