Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 5461 til 5480 af 127115
-
Firkant
ForumindlægFor en firkant gælder at vinkel A og vinkel D er rette. AB=7,1 BC=4,2 CD=5,0 Jeg skal finde de to andre vinkler og den sidste side. -
reaktionstype
ForumindlægJeg har et større molekyle, som fraspalter HCl under dannelse af en dobbeltbinding. Hvilken reaktionstype er der her tale om? -
Mængdeberegninger
Forumindlæghej. Nogle der kan rette den opgave? og hjælpe med den sidste spørgsmål jeg ikke kan. Rød: Kan ikkke lave? hjælp? gul: kan godt har ikke gjordt -
faktorisering (det karakteristiske polynomium)
ForumindlægHej, sidder og bliver lidt i tvivl vedr. mellemregningen til flg. faktorisering. step 1) (2-t)^2 *( 1-t)- (2-t)-(2-t) step 2) (2-t)((2-t)(1-t)-2) det første led i step 2 er kvadratsætningen skrevet ud, så det er mere hvordan det bliver til minus 2 til sidst i step 2, hvor ... -
Det forsømte forår - bliver Ellerstrøm misbrugt?
ForumindlægJeg er i gang med at lave en personkarakterstik af Edvard Ellerstrøm som en del af en analyse af Det Forsømte Forår af Hans Scherfig. Og på side 102 linje 25 står der(om Ellerstrøm): Han er sådan en appetitllig dreng med ren matroskrave og korte bukser og lyst hår og blå øjne, som ler så pænt. O... -
? HASTER TOTAL MEGET
ForumindlægDavvs. Det haster alvorligt meget med min opgave: Brobuen på figuren, har form som en del af en parabel, mens vejbanen er en ret linje - Målene fremgår på figuren (se linket nedenunder= Angiv en forskrift for den parabel, der dannes af det nederste af brobuen (Hint; Indlæg et koordinatsystem på e... -
Darwin's teori
ForumindlægHeeej :D Der er et spørgsmål, som jeg ikk helt kan svare på !! Håber i kan hjælpe mig, med at give jeres meninger om dette spørgsmål ;) Der står. Hvis i får undervisning om Darwins teori, hvad ville i syndes om det ? -
fællesnævner?
Forumindlæghmm hvordan finder jeg lige en fællesnævner i den her:2a + 2b/a+b - 4b + 8a/a-b + 5a/a+b + 15ab/3a+3bhmm kan det mon være 3ab som kan være fællesnævneren eller hvordan, det der driller er den sidste nævner med 3a+3b for kan ikke helt se hvordan og hvorledes. -
Historie eller jura??
ForumindlægHej, jeg har lige brug for nogle synspunkter fra nogle af jer herinde. Det er ikke sikkert at i kan svare på det.. Jeg er lige begyndt med at læse historie på universitetet, da jeg gerne ville være gymnasielærer i historie og psykologi. Da jeg valgte dette, gjorde jeg det mest fordi der ikke rigt... -
Kemi A stx Juni 2010
Forumindlægnå? Hvordan gik det så? rimlig svær? eller var det bare mig? -
Hvordan åbner man en binary - fil?
ForumindlægJeg har gentagne gange forsøgt at åbne filer som var af typen binary - fil. når jeg prøver at åbne i word, får jeg udelukkende kryptisk tekst. Jeg har været inde på adobe, uden at kunne finde frem til hvad det er jeg skal downloade Please hjælp, for jeg skal åbne en del tekster i fil ... -
Opløsninger! Hiiiiilfe! :D
ForumindlægHar jeg skudt helt forbi?! -og den sidste....?! Ag+K+ -Det kan det ikke være, men hvad så?! :D Nu skal du blande de 3 salte, sådan at du blander 2 opløsninger med hinanden ad gangen, dvs. NaCl og KNO3, NaCl og AgNO3 og endelig KNO3 og AgNO3. Skriv de 3 reaktioner op, og forklar om de stoffer, ... -
matematik tælletræer
ForumindlægAnna har glemt koden til sin computer. Hun ved, at koden begynder med bogstaverne AN, hun kan ikke huske de sidste to cifre i koden. Koden er dannet ved at vælge to cifre ud af fire, som er 2, 3, 4, 5. Cifrene skal stå i den rigtige rækkefølge, for at koden virker. Det samme ciffer kan indgå fler... -
Terrorisme og Al- Qaida TEORIER
ForumindlægHej alle, Jeg er i gang med min SRP- opgave som omhandler islamistisk terrorisme og i min analyserende del, skal jeg ud fra terrorisme- teorier, undersøge de faktorer som gør at Al- Qaeda er blevet dannet. Jeg havde tænkt mig at bruge idealisme/ realisme, men disse teorier omhandler jo staterne... -
Preamblen
ForumindlægJeg er i gang med et større matematikprojekt og bruger derfor ofte nedenstående kodestump:\n\n\\vspace{3mm}\n\\begin{center}\n\\begin{boxedminipage}{11cm}\n\\begin{dmo}\n\\textbf{Overskrift}\\\\\nTekst ...\n\\end{dmo}\n\\end{boxedminipage}\n\\end{center}\n\\vspace{3mm}\n\nEr der nogen, som ved, h... -
Droppe ud af 3.g
ForumindlægJeg står i lidt af et dilemma. Jeg går i 3.g og har godt og vel 3/4 tilbage af året. I 1. og 2.g fik jeg udmærkede karaktere (har et gennemsnit på 6,3, hvilket jeg er godt tilfreds med). Mit problem er bare at jeg HADER skolen. Jeg kan ikke lide min klasse (min ekskæreste går bl.a. i klassen, ... -
Hjælp til matematik opgaver!?
ForumindlægHey!Jeg vil blive meget glad, hvis her er nogle venlige folk, som har lyst til at bruge to min til at hjælpe mig med lidt matematik. Det drejer sig om disse opgaver:(man skal skrive følgende opgaver om til én brøk) Skråstreg = brøkstreg.a* b/c +c* a/b +b+ c/aa-b/a - a/b + a^2+b^2/abOg:Den græske ... -
Molekylær biomedicin :D
ForumindlægJeg er lige kommet ind på Molekylær biomedicin med et snit på 8,5. sidder og er helt målløs over at kommer ind vha. en kvote 1. søgning nogle som har en anelse hvordan det kan lade sig gøre? det er på KU. -
Kun 2 hurtige opgavehjælp.
ForumindlægJeg mangler hjælp til at lave opgave 229c og 229d fra dette link: [http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=14979] Nogen der vil hjælpe? -
Ondskabens hotel
ForumindlægEr der nogle der kan komme med nogle forslag til, hvorfor Stanley Kubricks film ender som den gør? Tak for hjælpen//
