Søgning på: historie noter hf. Resultater: 5481 til 5500 af 33009
-
Hjælp...!
ForumindlægHejsa!Er der nogen, der har skrevet om Malta's historie? Jeg skal på Studie-tur til Malta om et per uger, og i den anledning skal vi skrive en opgave i historie, om landets historie. I min gruppe skal vi skrive om Den store belejring samt Malteserridderne. Jeg mangler lidt inspiration...På fo... -
Logaritme
ForumindlægDen naturlige logaritme er defineret som Men hvordan er logaritmen med grundtallet 10 defineret, samt logaritmen med den varierende grundtal (altså hvilken som helst grundtal) Tak på forhånd -
Hjælp?? syre-baser??
ForumindlægOpgaven lyder: Flouridionen er basisk med basestyrkekonstanten K_b = 10^-10,8 M Beregn koncentrationerne af H3O, OH, F-, og HF i en opløsning, hvor 0,03 mol HF er opløst i 2 L vand. Vands ionprodukt er K_v = 10^-14 M^2. Altså jeg siger: F- + H2O <-> HF + OH- 10^-10,8 M = x^2/(0,015-x) og ... -
Humanistisk og samfundsvidenskablige metoder
ForumindlægHej. Jeg skal op til AT årsprøve i fagene Tysk(Humanistisk) og Historie(Samfundsvidenskablige). Jeg har godt styr på det hele undtagen når jeg kommer til metoderne i historie og tysk. Ved virkelig ikke hvad jeg skal sige der da jeg ikke rigtig har brugt nogle metoder. Jeg har en tysk tekst som je... -
2 ungdomsuddannelser på samme tid
ForumindlægHej. Kan man gå på 2 ungdomsuddannelser på samme tid? Jeg har ikke fået gode karakter ved nogle fag i 2.g, som er afsluttet, hvor jeg går nu på stx. Kan man tage dem om på VUC, mens man læser på stx? Har læst lidt forskelligt på nettet, men ikke præcist nok. Spørgsmål 2. Hvis jeg l... -
Optagelse
ForumindlægJeg skal til optagelsesprøve på gym. Men ved ikke hvornår ? Alle fra de andre klasser skal til optagelsesprøve i morgen men det skal jeg ikke? Hvordan kan det være? -
Hvor mange uddannelser kan man tage på SU?
ForumindlægEr der et maks. antal på hvor mange uddannelser man kan tage, og stadig være SU berettigtet? Eller er der frit lejde så længe man holder sig inden for 6år? -
Er der nogen der har tid til at hjælpe mig med at kigge min oversættelse igennem for fejl??.. Den skal afleveres immorgen.. Bitte.. :-(
ForumindlægLille Peter glædede sig til sin fødselsdag, som også blev en dejlig dag. Hans forældre havde købt en ny cykel til ham. Om aftenen kom hans bedsteforældre på besøg, og hans bedstefar tog en 100krseddel op af lommen og lagde den på bordet. Da jeg trådte ind i hendes værelse, så hun på sit ur, og de... -
Hvordan foregår old eksamen?
ForumindlægHej.. Jeg ville gerne høre hvordan en old eksamen foregår.. Hvad man skal snakke om? Min lærer har ingen ting sagt, det gad han ikke bruge tid på, for han var sikker på vi ikke kom op, men det gjorde vi altså.. -
Eksamensangst ..
ForumindlægJeg tror jeg lider af eksamensangst. Jeg er meget nervøs for de mundtlige årsprøver og eksamner. Det er ikke bare sådan en "rar" spændt nervøsitet. Sommetider får jeg ondt i maven og i hovedet. Stresser rigtig meget derhjemme - især når jeg ikke læser. Jeg kan slet ikke falde til ro - e... -
Hvordan går man op i old?
ForumindlægHej Jeg skal op i old, men da vi ikke har flere timer inden selve eksaminationen, ved jeg ikke hvordan man går til eksamen i old. Jeg ved, at man enten kan komme op i en læst tekst og en ukendt tekst eller en læst tekst og et monument(f.eks. en vase, et temple..) MEN hvordan griber man det an?... -
Shooting an Elephant
ForumindlægHej Alle Jeg sidder og er igang med at skrive et engelsk essay hvori jeg skal lave en analyse af Shooting an Elephant. Der er sket det, at jeg er gået i stå, og ville høre om nogen kunne hjælpe mig lidt igang igen --> mangler nogle temaer, allerede har jeg politics, og jeg tænker på noget me... -
Medea- boern kilden til evig ulykke
ForumindlægHej med jer som har laest Medea. Jeg fik et hjemmearbejde i oldtid som lyder: boern (i Medea) kilden til evig ulykke. Det er meningen at holde ca et minuts fordrag om det, men jeg er lidt toer for ideer, maaske fordi, at jeg ikke har laest Medea grundigt nok. Er der nogen, der kunne hjaelpe ?:) -
erobring
Forumindlægi 1800'tallet erobrede Englang og Frankrig det meste af Afrika, men hvilken påvirkning havde det for Afrika? håber på svar hurtigst muligt. tak (: -
SRO - case
ForumindlægHej - jeg skal snart skrive SRO i fagene samfundsfag og psykologi. I den sammenhæng skal jeg ud fra en case analyserer identitetdannelse i det senmoderne samfund. Problemstillingen er følgende: 2. På baggrund af selvvalgt case/empiri laves en analyse af, hvad der kendetegner unges iscenesætt... -
Dansk - Fordybelsesemne
ForumindlægHej Jeg har trukket "Kærlighed på ondt og godt" som mit fordybelsesemne til mundtlig dansk. Mit problem er dog, at jeg overhovedet ikke har nogen idé om, hvad jeg skal vælge.... Er der nogen, der kan komme med eksempler på, hvad jg kan vælge, at snakke om? -
Vil det betale sig at gennemgå alt inden 2.g?
ForumindlægHej SP! Nu når jeg skal i 2.g så tænker jeg lidt på om hvor smart det vil være at udnytte den sidste del af ferien for at gennemgå alt undervisning jeg har haft, for at have 110% styr på alt og kunne begreber osv. udenad. Men hvor meget vil man reelt kunne bruge, når nu undervisningen udvikler si... -
AT hjælpe : Metoder?
ForumindlægHej jeg skal op i AT her i næste uge og jeg er i tvilv om hvilke metoder der skal bruges og hvordan man skal bruge dem. Min problemformulering hvis der kan hjælpe : Vi vil redegøre for bilens historiske udvikling og se på hvad de fremtidige muligheder kan bringe, med henblik på hydrogen- og el-bi... -
Iø- gode råd til pensum
Forumindlæghejsa.jeg skal op i IØ på tirsdag, og har et pensum på omkring 500 sider, som jeg ikke har tid til at læse fuldt, da jeg skal op i historie på fredag.ligesom i afsætning er der 3-5 generelle modeller som man bør kunne og kan komme langt med(kan stort set bruges til alt- boston model, general elec... -
Kilder og metoder!
ForumindlægVi er lidt i tvivl om hvilke metoder vi egentlig har brugt! :S Vi skriver i religion og historie og vores emne er noget med religiøs terror - med udgangspunkt i Islam. -Det vi har gjordt (kort fortalt) er at vi i fagbøger har læst os til en historisk/politisk/geografisk baggrund for konflikten ...
