Søgning på: matematik a skriftlig eksamen. Resultater: 5481 til 5500 af 181598
-
Matematik spørgsmål:
ForumindlægForkort brøkken (a2 -2ab+b2 ) /2*(a-b) Hvad er rigtigt? at (a2-2ab+b2) / 2*(a-b) = (a*a-2*a*b+b*b) / 2*(a-b) = a-2ab+b eller a+2ab+b fordi a forkortes med a og b med b og 2 med 2. men ved ikke hvis minus/minus forkortes til plus. Hvis forkortelsen er helt forkert, please forklar hvordan man fo... -
Skift til Mat A
ForumindlægHej alle! Nu er det snart tid til at vælge om man vil blive på sin studieretning, eller skifte. Og jeg overvejer kraftigt at skifte til science. Men er lidt bange for matematikken, som jo selvfølgelig er på A på den linje. Er der nogen som vil forklare lidt hvilke emner de når rundt om og, hvo... -
Lommeregner til eksamen??
ForumindlægHej derude... Jeg er i fuld gang med matematik b, og mit spørgsmål går på hvor vidt jeg skal sætte mig 100% ind i min ti-89, så jeg kan udnytte den til eksamen eller er det ikke nødvendigt? Ved ikke om man kan klare alle opgaver med en normal lommeregner, eller vil det være en klar fordel a... -
Hjælp Matematik definitionsmængder
ForumindlægHej allesammen, jeg har et 'lille' problem, vi har slået hul på et nyt emne nemlig Funktioner og jeg er skam stadig lidt lost, selvom jeg har læst, læst og læst. Har fået stillet 2 opgaver, håber nogle som kan guide/hjælpe mig igennem her :) 1). a). f(x) = 1/3x-7 b). g(x) = 1/x^2-4x c)... -
Er det rigtigt? matematik
ForumindlægHej. jeg skal finde a så der mindst er en løsning. x2+ax+a=0 jeg sætter d=0, og får så at a= 0 og 4. betyder dette at a kan være under 0 og over 4? -
Fysik for matematikere
ForumindlægHej Jeg har været lidt inde og snuse til matematik-uddannelsens opbygning, og der står at man kan vælge et tilvalgsfag der hedder fysik for matematikere. Der står man får en del grundlæggende kurser. Mit spørgsmål er så, kræver det jeg opfylder adgangskravene for fysik uddannelsen for at vælge ... -
Hjælp matematik screening
ForumindlægHej jeg er i gang med et eksempel på en screening i matematik, og er gået i stå. Jeg håber at , der er nogle af jer som kan hjælpe. tusind tak på forhånd. Opgaven er vedhæftet. -
Hjælp til beståelse af eksamen 2011
ForumindlægHej alle! Jeg skal lige sikre mig, at jeg ikke har misforstået noget. Hvis man i årskarakter i et fag f.eks. har fået 4 skriftlig og 4 mundtlig og kommer til eksamen i det skriftlig og får 00 - har jeg så ikke stadig bestået faget samlet set? Og i et andet fag, hvis der i årskarakter f.eks. er gi... -
Matematik B -niveau(to vektorer a og b givet ved)
ForumindlægHej nogen som kan hjælpe med dette, forstår ikke helt hvordan man skal gøre? -
Matematik hjælp - reduktion!!
ForumindlægOpgave 1 ): 8(a+b)^2-4(a-b)^2-(2a+b)^2 = a^2+11b^2 . Opgave 2 ): 2(n^2-5)^2-(2n^2-3)(n^2+3)+(n+1)(n-1) = ??? Opgave 3) : 8a/4a^2-b^2 - 4/b-2a - 2/2a+b Opgave 4) : (2/3x + 3/2y)^2 - 4 (1/3x-3-4y)^2 *( / ) = Brøkstreg ____ ! Nogle som kan hjælp lidt med de sidste opgaver?, og er opgave 1... -
Hjælp til matematik opgave
ForumindlægHej folkens. Jeg er i gang med Vuc Hf-enkelt fag , men da jeg er virkelig dårlig til matematik har jeg kunne finde ud af et af opgaverne :/ Jeg har prøvet kigge og løse opgaven, men det var overskueligt :(. Jeg håber i kan hjælpe mig da jeg virkelig har brug for jeres hjælp. På forhånd tak :) Try... -
Babylonsk Matematik
ForumindlægJeg har lige en opgave her.. altså når det er babylonsk matematik og der står 15 , 55 ; 45 - 11 , 56 ; 30 ____________ Hvordan gør man så? (jeg ved at resultatet bliver 3 , 59 ; 15, men ved ikk hvordan man kan komme frem til det, eller jo for 45-30 giver 15, men så ved jeg næsten ikk mere. -
Matematik undervisning
ForumindlægHej mit navn er William. Jeg studerer på første år på Copenhagen Business School og har tidligere haft matematik på A niveau i gymnasiet. Jeg tilbyder privatundervisning til folkeskoleelever fra 0-9 klasse og gymnasieelever på C-niveau. Jeg har tidligere erfaring som underviser og kan forsikre ... -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHar netop fået et brev fra mit gymnasium angående den mundtlige eksamen, hvor der skrives, at man må have alt med til både forberedelse og eksamination, således at der ikke kun må bruges specielt papir til eksaminationen. Har I fået noget at vide om det? Og hvad synes I om det? -
ITU mat A eller B
ForumindlægHej jeg går på HTX 2g jeg har matematik på B lige nu men har også muligheden for at hæve det. jeg vil gerne læse på ITU: IT universitet i københavn. adgangskravene er Matematik A og mindst 6 i gennemsnit efter det der kommer med i årskarakter men mit spørgsmål er. Kan jeg godt tage matematik ... -
Dansk eksamen
ForumindlægHej har nogle spørgsmål, jeg ikke helt har fået var på endnu; 1) hvordan foregår en dansk eksamen i dag? 2) man skal lave en begrundelse for den (i dette tildfælde) korfilm, man har valgt. Altså en skriftlig begrundelse på forsiden af dispositionen/synopsen. Skal jeg læse den op? på forhånd tak. ... -
Babylonsk Matematik
ForumindlægHejsa.. Jeg sidder og skriver SRP om Babylonsk matematik.. Jeg har 2 spørgsmål som jeg slet ikke kan finde ud af : 1.På en babylonsk lertavle kan man finde en opgave, som antyder en værdi for (pig) 3,125 skriv dette tal i det babylonske talsystem. 2.Et rektangel har længden 4 Nindan og arealet 6... -
00 i matematik
ForumindlægHej Jeg går i 9 klasse, hvor jeg går rundt og stresser rigtig meget over matematik, min hverdag blive ødelagt fordi jeg tænker for meget over det. Mit matematik er på 00, jeg har virkeligt svært ved at forstå det og jeg prøver mit bedste at lære det, men ryger ikke op i hovdet på mig. Er det n... -
Eksamen på mandag
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal til eksamen på Tirsdag, Så håber i kan hjælpe mig her, kender i nogle gode måder at forberede sig til Dansk mundtlig Eksamen, fx. nogle opgaver på nettet? :) Håber i kan hjælpe -
MATEMATIK-OPGAVE
ForumindlægEr der ikke nogen, der vil hjælpe mig med den opgave..!? Der kan passere vanddamp gennem skallen på et fugleæg. Denne egenskab kaldes æggets konduktans. Nedenstående tabel viser sammenhængen mellem fugleægs vægt og konduktans. Vægten er angivet i gram, og konduktansen er målt i en passende enhed....
