Matematik

00 i matematik

22. januar 2018 af Mumu187 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej

Jeg går i 9 klasse, hvor jeg går rundt og stresser rigtig meget over matematik, min hverdag blive ødelagt fordi jeg tænker for meget over det.

Mit matematik er på 00, jeg har virkeligt svært ved at forstå det og jeg prøver mit bedste at lære det, men ryger ikke op i hovdet på mig.

Er det nogle der ude der ved der kan hjælpe mig?, eller bare noget der kan give mig en sikkert 02?

Mkh X

Brugbart svar (0)

Svar #1
22. januar 2018 af Moderatoren

Hvad har din lærer fortalt dig, at du har problemer med? Hjælper din lærer dig ikke? 

Svar #2
22. januar 2018 af Mumu187 (Slettet)

Min lærer holder mere fokus på de kloge end dem der har det svært...!

Brugbart svar (0)

Svar #3
22. januar 2018 af Moderatoren

Prøv at tage en snak med din lærer. 

Brugbart svar (1)

Svar #4
22. januar 2018 af Mathias7878

At du ikke gør det så godt i matematik, er jo ikke noget du skal være stresset/og eller ked af det over. Det er blot et fag i skolen.

Har du tænkt over, hvad du skal bagefter niende klasse? Måske tiende klasse? Efterskole? Gymnasiet? En erhversfagliguddannelse? Matematik er et fag, der - desværre - kan være svært for nogen at finde hoved og hale i. Men der er håb. Det kræver "blot" hård træning, hvor man skal øve de samme opgaver om og om igen for at huske præcist, hvad man skal gøre. Dem lærer du nemlig kun, hvis du øver dig om og om igen. Hvis du ikke forstår det, kan du jo altid spørge herinde på Studieportalen, og så er der sikkert mange, der kan hjælpe dig med dine problemer.

Alternativt kan du anskaffe dig en privatunderviser, der kan hjælpe dig med at blive bedre til matematik - evt. igennem MentorDanmark. Priserne er dog i den høje ende, men du burde blive meget stærkere fagligt :)

Men op med humøret. Du skal i hvert fald ikke blive stresset over det.

- - -

Brugbart svar (0)

Svar #5
22. januar 2018 af Historiedansk (Slettet)

Enig med #4

Brugbart svar (0)

Svar #6
22. januar 2018 af fosfor (Slettet)

Bortset fra at det stort set ikke handler om at huske... Hvis matematik ikke skal forblive et lortefag, så er det forståelse man skal sigte efter.

Hvis det er, så er der camp i uge 27 for 7-10 klasse

Skriv et svar til: 00 i matematik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.