Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 5501 til 5520 af 154032
-
mat a eksamen 2
ForumindlægHej der var et spg i mat a eksamen jeg ikke kunne klare, måske der er en her der kan hjælpe med resultatet. Jeg har vedhæftet hele spørgsmålet. opg a tror jeg nok jeg kunne løse mit svar er y=8-4x resten er jeg jeg uforstående over for. så helst svar med forklaring. de bedste hilsner Frederik -
Diskriminantformel-hvad er a,b,c her?
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave at differentiere følgende funktion: f(x) = ln(x) - 1/2x + 5 Funktionen har jeg differenteret til følgende: f(x) = 1/x - 1/2 Derudover skal jeg angive hvad a, b og c er i min differentierede funktion, da jeg skal bruge det til diskriminantformlen. Så hvad er a, ... -
ENGELSK A EKSAME
ForumindlægHej alle sammen! Der lige noget jeg skal spørger om, har snakket med nogle venner omkring mundtlig engelsk A. Vi har hørt at det bliver en rigtig rigtig svær eksame? Hvad skal man for at bestå engelsk A eksamen? altså hvad skal man kunne? hvad kræver de? Håber på at få et svar.. -
Puslespil A og B
ForumindlægJeg kan ikke hjælpe min datter med spørgsmålet: En person har to puslespil A og B. Puslespil A har dobbelt så mange brikker som puslespil B. Hvor mange gange så lang tid tager det at samle puslespil A som at samle puslespil B? Er der nogen som kan hjælpe? -
hjælp til kemi A-niveau?!
ForumindlægHeysa!! Er der en derude der er tid til at tage et kig på opgave 1 til en kemiaflevering under følgende hjemmeside - har virkelig brug for hjælp! http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/2002-10-2.pdfpå forhånd tak... -
En rykker / A Reminder
ForumindlægJeg skal skrive en rykker til en firma som ikke har betalt til tiden.\nTonen i brevet skal være høflig og der gøres pænt opmærksomhed på at det manglende betaling må bero på et fejl.\n\nNu er jeg ikk så god til engelsk. Men jeg vil blive meget glad hvis der var nogen der kunne hjælp mig igang.\n\... -
Matematik a eksamen
ForumindlægEn der kan prøve at rette min eksamen fra i dag. Jeg tror den står til 00 og hvis den gør det vil jeg ikke gå op til mundtlig. Evt skriv en e-mail, så jeg kan sende opgaven?? -
fysik..afl.. A-niveu
ForumindlægNogen som har følgende opgaver på pcen?Fra 2002-7-1Marstal solvarmeanlægEjection SeatUltraviolet lys på hydrogenatomerTennisservNegative heliumatomerFra 2003-7-2Rutschebanehåber det..CU -
3 A-niveau
ForumindlægJeg overvejer at læse psykologi, og har på nuværende tidspunkt et snit på 9,6 , men regner med at kunne hive det op på de 9,8, som var sidste års (2005) adgangskvotient på psykologi. Men jeg er lidt bange for, at adgangskvotienten går hen og bliver 10+ pga. de nye regler om at 3A-niveau giver 1,0... -
sinA=a/c
ForumindlægBevis formlen -
i need a help
Forumindlæghej..i am new here and i dont really speak danish but i am willing to learn ..can anyone help me work out on my danish lessons?? i mean someone who can teach me one on one danish?? like kinda tutor?? missy -
Teknologi A eksamen??
Forumindlæghei alle sammen.. jeg skal til teknologi eksamen her meget snart.. er der nogen af jer der har en god ide til hvordan jeg skal lave bedst mulig fremlæggels.?? det handler om vi har lavet vores egen fiktivt virksomhed hvor jeg er økonomichef og har ansvaret for virksomhedens økonomi..?? mange tak -
Morsø A/S
ForumindlægEr det noget som kan fortælle mig om Morsø har varelager i udlandet så som deres datterselskab i England, Sydafrika og USA, eller eksporter til disse lande -
eksponentielle funktioner - a?
Forumindlæghej alle sammen! jeg skal til mundtlig matematik som årsprøve en af de løbende dage, og er strandet her ved de eksponentielle funktioner... jeg er blevet meget forvirret over a, da nogen siger at formlen lyder: a = x2-x1√y2 / y1 og andre siger: a = (1+r) hvad er forskellen på dem?? mvh... -
find a og b og hvad fortæller de?
Forumindlægopgaven lyder således: Et mobiltelefonabonnement med fri SMS koster 83 kroner, hvis man taler 120 minutter om måneden. Det koster 107 kroner, hvis man taler 180 minutter om måneden. Der er en lineær sammenhæng mellem taletiden x og prisen y. Bestem tallene a og b, og opskriv ligningen for den... -
SRP!!! MATEMAIK A?
ForumindlægHej jeg håber virkelig at det er nogen der vil kigge og hjælpe mig med opgaven? Jeg skal bestemme a og b, idet at jeg skal vise at: (se vedhæftet fil). -
f(x)=a som ligning?!
ForumindlægJeg er virkelig en klovn til matematik.. Jeg skal besvare følgende spørgsmål: - Hvordan man beregner funktionsværdier og hvordan man løser ligninger af typen f(x)=a - Hvordan man aflæser funktionsværdier på en graf og hvordan man løser ligninger af typen f(x)=a vha. en graf. Jeg ved... -
Integralregning, bestem a
ForumindlægHej derude, Jeg er gået en del i stå med denne opgave: Et område begrænses af grafen for f(x)=e^x, x-aksen og linjerne med ligningerne x=-1 og x=a hvor a>-1. Bestem a, når arealet af området er e^2-e^-1 Jeg er selv et kæmpe spørgsmålstegn. Fremgangsmåden og en løsni... -
"I have a dream"
ForumindlægJeg er som så mange andre ved at overveje hvad jeg skal skrive om i min synopsis-opgave. Jeg synes det kunne være spændende at kigge på noget racisme i USA, og inddrage Martin Luther Kings berømte "I have a dream"-tale. Jeg er bare lidt i tvivl om, hvilken fagkombination der kan lade si... -
mat A - differentialligning
ForumindlægI en model antages det, at en bestemt populations vækst er sådan, at antallet N af individer i populationen til tidspunktet t (målt i døgn) tilfredsstiller differentialligningen dN/dt = (0,08t-1)/t * N Det oplyses, at antallet af individer i populationen til tidspunktet t = 1 er 1,2 * 10^6 a) B...
