Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 5501 til 5520 af 160716
-
Find a i et andengradspolynomium - (maple)
ForumindlægHej! Jeg sidder med en rask lille opgave i matematik, der volder mig frustrerende store kvaler. Billede af opgaven er vedhæftet, det jeg er kommet frem til er, at hvis man placerer parablen symetrisk om y-aksen kommer vi til at kende både b og c, der bliver henholdsvis 0 og 4.8. Derudover kender... -
matematik-aflevering på HH
Forumindlæghej hei. jeg har problemer med følgende opgaver: Afleveringsopgave F Afleveres torsdag den 22. marts 2007 Følgende 4 delopgaver besvares uafhængigt af hinanden. 1. Bestem en forskrift for den lineære funktion, hvis graf har hældningskoefficienten 1 og går gennem punktet (5,2) Opgave 2 En ... -
Matematik SRO BioMat
ForumindlægHej. Jeg er igang med min studieretningsopgave også såkaldt SRO. Mine to fag er Biologi og Matematik. Det er den matematiske del, som er sværest at få styr på. Derfor vil jeg blive meget glad for hjælp og vejledning :) Opgaven lyder følgende: Givet 4 punkter, (x,y): (0,1) ; (0,-1) ; (1,0) ; (-1... -
lineær funktion, a og b.. hjælp
ForumindlægHåber der er en der kan hjælpe mig med at løse denne matematik opgave, og forklare det simpelt (: Det har vist sig, at udviklingen i antallet af personer der fuldførte lange, naturvidenskabelige uddannelser i årene 1991 til 2000 kan beskrives ved en lineær funktion. I 1991 fuldførte 620 per... -
Forberedelse til tysk skr. stx?
Forumindlægkender i nogle sider med tyske øvelser, man kan øve sig på inden tysk skriftlig eksamen? -
stx eksamen fredag den 1/6
Forumindlæghey eftersom jeg hellere må regne nogle opgaver så jeg er lidt forberedt inden fredag, håbede jeg at der lige var en der kunne smide et link op til hvor på uvm man kan finde gamle sæt? har søgt ret forgæves -
DHO - Stx - enkelt spørgsmål
ForumindlægMon der er nogle af jer, som muligvis ved noget om: - Danmarks rolle under napoleonskrigene eller fredsslutningen? Eller kender i en rigtig god hjemmeside, hvor jeg kan finde hjælp? -
STX Engelsk B eksamenssæt
ForumindlægHej folkens, Jeg har søgt og søgt, men har ikke kunnet finde de tidligere eksamenssæt til engelsk B. Jeg har selvfølgelig endevendt undervisningsministeriets hjemmeside, men uden resultat. Google var mig heller ikke særlig behjælpelig. Er der en af jer derude der evt. kunne være i besiddelse af... -
Kendskab til linjen anvendt matematik
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal snart igang med, at søge uddannelser. Jeg har flere overvejelser, og jeg har set på de forskellige udannelsessteders linjer. Jeg er meget glad for matematik og det er noget jeg gerne vil arbejde med fremadrettet. Jeg faldt dog over en speciel linje, som jeg kan se k... -
Linjers vinkel med koordinatakserne, Vejen til Matematik A, Opgave 28, Side 44, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 28 To linjer l og m er givet ved l : x - 2y =5 og m: ( xy ) = ( 1 3 ) + t ( -1 2 ) Se eventuelt den vedhæftede fil a) Bestem linjen l´s vinkler med koordinatakserne Jeg omskriver x - 2y = 5 til -2y = -x + 5 y = (1/2)x - 2,5 linjen har hældning a = 0,5 ... -
Matematik fs10 randers regnskov hjælp ?
Forumindlæger der nogen der har Matematik fs10 randers regnskov ? har brug for den skal til termins prøve her den 12/12 -
Fp9 2020 matematik
ForumindlægHej nogle der ligger inde med facitlisten til fp9 matematik 202” problemregning? -
Karakterer på forsikringsmatematik og matematik-økonomi
ForumindlægHej Studieportalen, Ville spørge om, hvorvidt karakterer var vigtige på forsikringsmatematik og matematik-økonomi i forhold til fremtidig karriere? Derudover ville jeg også spørge, hvorvidt det er alt for svært matematik, man lærer (lidt usikker om jeg kan klare den matematik, der er på de to ... -
Sænkning af fag fra a-niveau til b?
ForumindlægHej alle, Vi er to piger der pt. går i 2.g med biotek som studieretning. Problemet er så bare at vi allerede her i 2.g kan se at vi ikke har en chance med 3.g's A-niveau matematik. Spørgsmålet er så om man kan sænke matematik A til matematik B, og så om det muligvis kræver at man skal hæve... -
vektor regning - a og b
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe mig med den vedhæftede opgave? jeg har brug for hjælp til b og c :) jeg håber virkelig at der er en der kan hjælpe Tak på forhånd :) -
Mat A eksamen
ForumindlægHej .. Har været til eksamen i MatA i dag den 1. juni 2010.. Ville høre om nogen har en besvarelse på com de vil lægge ind eller sammenligne resultater? -
Matematik eksamens ark
ForumindlægKan i ikke give mig et link til hvor facitne står for alle eksamens arkne matematik a niveau, har lidt svært ved at bruge hjemmesiden -
matematik eksamenssæt B-niveau
ForumindlægHej folkens. Nogen der ved om det er muligt at finde alle de tidligere eksamenssæt gennemarbejdet og korrekte? Skal ikke bruge dem til at kigge efter, men derimod se hvordan de forskellige typer opgaver som man kommer ud for, skal løses. -
Skriftlig eksamen på matematik studiet
ForumindlægHvordan er de skriftlige eksamener på matematik studiet. Skal man bevise eller regne eller en blanding? -
Kemi A - eksamenssæt august 2008
Forumindlæghej jeg ville høre om der er nogen, der har lavet eksamssættet august 2008 og maj 2008 for Kemi A. det ville være fedt hvis der ville lægge dem ud.
