Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 5581 til 5600 af 174808
-
Hjælp med en matematik opgave PLEASE !!!!!!
ForumindlægHej har lige et problem med en matematik opgave og håber at I kan hjælpe mig. Opgaven siger : Bestem det punkt på x-aksen, der ligger lige langt fra A(-2,1) og B(4,5) -
hjælp til et mat A-projekt (eksamensforberedelse)
ForumindlægI forbindelse med et mat A projekt angående parameterkurve har vi arbejdet med 3. ordens Beziér-kurve med 4 kontrolpunkter; efter udledning får man følgende funktionsforskrift: ??B(t)=(1-t)3*P1 + 3t(1-t)2*P2 + 3t2(1-t)*P3 + t3*P4 hvor P1, P2, P3 og P4 angiver de fire kontrolpunkters koord... -
Historie - Matematik Kolera 1853
ForumindlægHej! Nogle der har skrevet om kolerean 1853 i fagene historie og matematik?? -
angående om matematik skriftlige eksamen
Forumindlæghej. jeg ville spørge til dem, der var op til matematik skriftlige eksamen på A-niveau i år. kunne i bruge internet til jeres eksamen? jeg er bare nysgerrig, fordi jeg har selv matematik på A-niveau og skal selv til 3.g efter ferien. -
a
Forumindlæg1) Hvis man snakker om eksponentiel udvikling kan man forklare a ved at sige a = fremskrivningsfaktoren = 1 + r Kan man sige mere? ---------------------------------- Hvis man snakker om potensudvikling hvordan kan man så forklare a? -
Matematik Rumgeometri 8-milesten
ForumindlægHej alle sammen har brug for hjælp til en matematik aflevering. Håber at virkelig at nogen kan hjælpe mig med følgende opgaver: En opmåling af milestenen giver følgende mål: Keglestubbens nedre og øvre omkreds er O=245 og o= 163,5. De skrå sidelængder for keglestubben og keglen er S=146 og s= 2... -
Gode råd til matematik eksamen?
ForumindlægHej! Er der nogle, der kan komme med nogle gode råd til hvordan man skal starte sin matematik a eksamen? Skal man starte med at bevise eller hvordan? -
Hjælp med opgave Matematik C
ForumindlægHej Allesammen. Jeg er virkelig på den. Jeg har lige fået en gammel eksamensopgave Matematik C STX. Opgave et lyder således: Figuren viser en retvinklet trekant ABC. Nogle af trekantens mål fremgår af figuren. a) Bestem vinkel A. Er der nogle som hele opgaven, fordi jeg aner simplthen ikke h... -
eksamen - 1. del
Forumindlæghej jeg skal op i matematik B skriftlig her på torsdag, og det hhx. men jeg er ikke helt klar over hvilken formler man skal kunne i hovedet til første de, altså den del uden hjælpemidler? så vis kunne skrive de formler skal kunne, vil det være en stor hjælp. tak på forhånd. -
50er matematik - hva siger i så?
ForumindlægHej med jer.. i vores klasse har vi 50ser matematik.. de har godt haft det svært efter min mening, men tror os de var ret gode på den måde os, da det var deress eneste redskab.. altså uden lommeregner.. men må jeg gerne hører jeres mening om det? altså hva er ejres overvejelser om matematikunderv... -
Dumpet skriftlig og mundligt matematik :/
ForumindlægHej.. Jeg er lige dumpet i skriftlig matematikl og fik 02 i mundtlig matematik så jeg har dumpet faget matematik :/ rigtig trist, da jeg står og skal bruge det til min videregående uddannelse.. Nogle som ved hvad jeg kan gøre?? Kan man tage matematik om eller hvordan? HJÆLP.. -
Græsk matematik og phytagoras
ForumindlægHej, Jeg skal til at skrive en SRP opgave i mat A og His A. Jeg skal skrive om græsk matematik og phytagoras. Jeg vil høre, om der er nogen der har skrevet om emnet før. Jeg vil bare gerne have lidt inspiration. -
MATEMATIK AFLEVERING HAR BRUG FOR HJÆLP!
ForumindlægHej Jeg sidder fast midt i en matematik aflevering Det er vedhæftede opgave som jeg har brug for hjælp til. del a har jeg lavet, men del b hvor jeg skal finde siden DF forstår jeg simpelthen ikke. Hvordan kan man løse den? Er der en flink person, der kan give en hånd? -
Dumpe matematik måske, hvad nu ?
ForumindlægHej går i 3.g på Teknisk Gymnasium, og skal til at afslutte her snart, dog har jeg fået et ret stort problem. Matematikken havde jeg det okay med fra 2.g af, jeg lå på 4/4, MEN så gik det galt 3.g 0/0, så sir læren at hun vil holde øje ekstra øje med mig men det samme, jeg har en følelse af hun h... -
Matematik programmer til PC
ForumindlægHej, jeg skal bruge et matematik program, fordi det jeg har ikke virker... Det skal kunne gøre algebra, funktioner o.s.v. og skal helst være gratis :) -
christmas - a strong tradition
Forumindlæghey:D jeg har fået en engelsk opgave for hvor jeg skal svare på dette spørgsmål - discuss why Christmas is one of the strongest traditions in our society. jeg vil gerne spørge jer hvorfor i tror at julen er en af de største traditioner/højtider i danmark. -
Historie A eksamen - kildekritik
ForumindlægHej :) Ved I, om der er nogle aktive lærere / eller folk, som har viden vedrørende historiefagets metode? Jeg skal nemlig til historie-eksamen på stx i næste uge og har nogle problemer med kildekiritikken.. Lad os sige at kilden er et levn, for så blander jeg stadig de faglige termer sammen... -
Mundtlig matematik opgaver??
ForumindlægNogen der har, eller ved hvor man kan finde eksempler på mundtlige matematik opgaver til afgangsprøven??? 9. klasse*Med venlig hilsen Therackoo... -
mundlig matematik eksamen - andengradspolynomium
ForumindlægHej alle..!! jeg ville rigtig gerne have noget hjælp til valg af nogle temaer til min mundtlige eksamen.. det er kun 10.klasses neaveu, så det er lidty over pensum.. har læst lidt og det hele men vil bare gerne vide hvad det kan bruges til ? på forhånd tak.. -
HJÆLP - Teknisk matematik HTX
ForumindlægHej alle venlige sjæle Jeg håber i kan hjælpe med min opgave, dte drejer sig om opgave 5.23 s. 180 i bogen. Jeg ved ikke hvordan jeg skal bergene den og hvilken formler jeg skal bruge Se tegningen der er vedhæftet Tak på forhånd
