Søgning på: analyse af digte. Resultater: 5661 til 5680 af 26633
-
AP - 'kærlighed' morfologisk analyse
ForumindlægHej, er der nogen der kan sige om jeg gør det her rigtigt? 'kær-' = adj. stamme. ubestemt. '-lig-' = bøjningssuffiks (ændrer ikke ordklasse) '-hed' = afledningssuffiks (adjektiv --> substantiv) -
Proces/teknik fag A hjælp ang. analyser
ForumindlægHej, Kunne ikke finde teknikfags kategorien så håber det er iorden at spørge her under kemi. Iøjeblikket er vi igang med endnu et af vores projekter i proces, og min gruppe og jeg har valgt et oplæg, som kort lyder sådan her: Formålet med projektet er at udvinde produkter fra planter eller ... -
Vedr harmonisk analyse af soul-nummer: Forklaring på kadance
ForumindlægHej Alle Jeg skal i min SRO analysere Otis Redding's "I've been loving you too long" og er i forbindelse med harmonikken raget uklar med en kadance, der lyder som følger: A, C#, D, F. Det skal siges, at A er grundakkorden og altså T, hvis det skal anskues funktionsharmonisk. Jeg... -
Lille analyse af "en stol for lidt" af Helle Helle
ForumindlægHej alle derude :) Jeg skal til i morgen skrive en lille analyse af: "En stol for lidt" . Det er ikke noget stort og den skal ikke fylde mere end en halv-anden side med halvanden linieafstand. Hvis der er nogen personer derude som har læst denne tekst, må i meget gerne give mig nogle få... -
Lyrik - Fordybelsesområde - Dansk FSA Mundtlig
ForumindlægJeg har for et par dage siden trukket mit fordybelsesområde til min kommende mundtlige prøve i dansk. Jeg endte, for mit vedkommende, uheldigvis med emnet "lyrik". Det er ikke mit skarpeste område, så jeg håber, at jeg kan få lidt viden og hjælp mht. tekster, analyser m.m. :) Nogen, de... -
Tolkning af konfidensinterval for simpel lineær regressions analyse
ForumindlægHej SP. Jeg har opstillet en regressionsanalyse i Excel, hvor Y = "Kvartalsresultatet for virksomheden" X = "Den gennemsnitlige oliepris for kvartalet" Her er min regressionsmodel som følger: y = -1.621,59 + 112,27 * x Samtidig har jeg en R2 på 0,66 og et konfidensinterval... -
Nogle, som ligger inde med en analyse af "Torsk i mayonnaise" af Klaus Rifbjerg?
ForumindlægHej Jeg står i det dillemma, at jeg mangler en analyse af "Torsk i mayonnaise", da jeg er gået lidt i stå,og så mangler jeg lidt inspiration til min egen analyse. Plz hjælp mig! -
Haster! EKSAMEN!
ForumindlægHvis nogen af jer har en analyse af disse tekster, film, billeder og digte,så må i meget gerne sige til:). Hovedværk: Søren Damm: Transit (roman) Hovedværk: St. St. Blicher: Hosekræmmeren ( novelle ) Berlingske Tidende: Bandens bitches (avisartikel) Ondskab (film) Edvard Munch: Skriget (billede)... -
Analyse af Peter Seebergs "hullet" - Problemer med Synsvinklen
ForumindlægGod aften allesammen :) Er lige blevet færdig med min analyse af Peter Seebergs "hullet" men er pludselig blevet i tvivl om der er tale om en indre eller ydre synsvinkel i historien. Da historiens fortæller er en åbenlys jegfortæller ville jeg umiddelbart sige at det er en inde syn... -
Analyse af dokumentaren "er du mors lille dreng" (caseanalyse og dokumentaranalyse)
ForumindlægJeg er i gang med et AT forløb i dansk og psykologi om manglende komunikation mellem barn og forældre, og i denne opgave skal jeg lave en case analyse og en filmanalyse af dokumentarfilmen "er du mors lille dreng". Er der nogle, der har viden om det? Link til film: https://www.youtu... -
portræt der har meget symbolik
ForumindlægHvilket portræt kunne understøtte Michael Strunges plasticsol digt. ??? dansk mundtlig fsa. -
digtanalyse!!
Forumindlæghej (: jeg skal til min dansk eksamen på torsdag! har trukket perioden romantikken, og har valgt et digt af Adam Oehlenschläger der hedder "eventyret i den fremmede stad". - er der nogle der kan komme med et godt bud på hvad budskabet i digtet kunne være??? -
analyse af en billede!! har brug for jers mening om bellidet!!PLZ
Forumindlæghej vi har fået en billede i billedkunst som vi skal skrive en betydningsanalyse af den, har brug for nogens hjælp til at komme igang.. vil i ikke nok skrive jers mening om det? billedet har jeg vedhæftet! -
Analyse af "Hvis din far gir dig lov" af Mogens Mogensen og Kim Larsen
ForumindlægHej. Jeg skal analysere sangteksten "Hvis din far gir dig lov" af Mogens Mogensen og Kim Larsen. Jeg skal fortælle, hvordan naturen, herunder skovens rolle, bliver fremstillet i teksten, og så skal jeg komme ind på billedsprog og andre temaer såsom ungdom og frihed (da teksten er fra ... -
SRP- Analyse af virksomhedens brug af handlingsparametrene med fokus på promotion
ForumindlægEr i gang med at skrive srp, og har fået spørgsmålet: Analyse af virksomhedens brug af handlingsparametrene med fokus på promotion. Er lidt forvirret og hvad jeg præcis skal bruge af modeller. Skal jo kigge på promotion delen, så tænker om jeg skal skrive noget om alle punkter under promot... -
Analyse af texas hold'em hånd!
ForumindlægHey alle sammen derude :) Jeg sidder lige og nørkler med en opgave, og ville hører om der var nogen der kunne hjælpe mig på vej: VI har en texas holdem situation. De forskellige spillere får to kort hver. dernæst kommer floppet, så kommer turn kortet, og så kommer river kortet. Det antages a... -
Analyser USA's økonomiske udviklingsforløb og politiske begivenheder d
ForumindlægAnalyser hvilke økonomiske udviklingsforløb og politiske begivenheder, der siden 1947 har styrket henholdsvis svækket USA's position som økonomisk/politisk stormagt? Hjæææælp? -
analyse af "en klassekammerat eller tyve år efter"
Forumindlæghej SP:) jeg skal op i mundtlig dansk, på tirsdag. jeg har trukket barndomeriendring, under det har jeg valgt teksten "en klasse kammerat eller tyve år efter" af Dan turrel. Jeg har lavet en synopse, men jeg manler et par punkter som jeg ikke kan finde i teksten, har brug for hjælp,... -
Analyse og fortolkning af novellen "Isaksen" af H C Branner
ForumindlægHey alle sammen!Er der nogle af jer klogehoveder derude, der har en skrevet en stil om "Isaksen" og fået en overmiddel karakter for den? Hvis ja, så pleace hjælp mig, for uanset hvad jeg skriver får jeg altid 9 for mine stile, og ikke højere. Jeg vil godt se hvad jeg mangler, for at få ... -
Smukke, sjove søde unge mennesker ret min Dansk Analyse :)
Forumindlæg:)))))))))))))))
