Dansk

analyse af "en klassekammerat eller tyve år efter"

04. januar 2015 af stine321 (Slettet) - Niveau: 10. klasse

hej SP:)

jeg skal op i mundtlig dansk, på tirsdag.

jeg har trukket barndomeriendring, under det har jeg valgt teksten "en klasse kammerat eller tyve år efter" af Dan turrel. 

Jeg har lavet en synopse, men jeg manler et par punkter som jeg ikke kan finde i teksten, har brug for hjælp, håber i har tid til at læse mit tekst og vil hjælpe, har desværre kun 1 dag tilbage.

det er punkterne: 

tema og budskab

miljø

og den vigtigste perspektivering til en anden tekst, det kan jeg ikke finde.

men teksten er ikke på nettet, håber nogle har læst teksten :) 

tak på forhånd SP:)

ps: håber i haft et godt nytår:D


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. januar 2015 af rakijovic

Vorherre på lokum! Hvad bedrøver én mest? At du tilsyneladende har flimret teksten væk, at du åbenbart ikke selv gider læse den selvom du stadig havde den, at du forventer at få hele din fremlæggelse serveret gratis, eller at du er så pokkers disorganiseret at du spørger i sidste øjeblik?

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Svar #2
14. januar 2015 af stine321 (Slettet)

for det første den dag jeg stillet det her spørgsmål, det var den dag jeg fik af vide vi skule lave en synopse, man har kun nogle dage til at lave en synopse på vores skole.!j

og nej forventer ikke fremlæggelsen gratis, men prøver og få hjælp! jeg havde lavet det hele men ønskede lidt hjælp fra nogle.og hvis du ikke gad og hjælpe efter du havde læst synopsen, så kan du ladvær , hvorfor kome du med en forkert kommentar?


Brugbart svar (0)

Svar #3
14. januar 2015 af rakijovic

*stillede, at vide; skulle; at få; gad og hjælpe; lade være; kommer

Jo mindre sagt om resten, jo bedre. Desuden var 4/1 en søndag, som er undervisningsfri. Jeg finder det mere end usandsynligt at skoler udstikker opgaver udenfor skoletid. Ydermere har jeg aldeles ikke læst nogen som helst "synopse" (tre fesne punkter er knap nok begyndelsen på slig), og hvordan "forkert kommentar" skal tolkes må guderne vide.

Det er dælme svært at hjælpe nogen som ikke engang kan hjælpe sig selv.

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Skriv et svar til: analyse af "en klassekammerat eller tyve år efter"

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.