Søgning på: biologi pensum. Resultater: 5781 til 5800 af 11183
-
HASTER!! energi eksperimenter...
ForumindlægHej jeg skal op i fysik og kemi i morgen og finder pludselig ud af at min lærer ikke har givet os nogle eksperimenter der kan udføres i en eksamensituation (afgangsprøve) går i niende klasse håber nogle kan hjælpe!! Kh miig :) -
Dansk som valgfag?
ForumindlægHvorfor skal man have dansk i 3 år? Jeg mener, at det er forkert at man skal have om diverse digtere, når man ikke høre om vigtige fysikere, matematikere eller samfundsforskere. Jeg føler, at faget Dansk bliver ødelagt i 3g, fordi det går over i en overdreven nationalisme. Vi hører aldrig om tysk... -
5 A-fag
ForumindlægHej derude :=) Jeg skal begynde på gymnasiet næste år, men vil høre jer erfaringsfulde mennesker der ude, som har/haft 5 A-fag, om det er ekstremt hårdt og stressende, som man tror? -
Vejlednig/ erfaringer fra mat. mundtlig eksamen på b-niveau
ForumindlægSkal til mundtlig eksamen i mat den 4. juni. ER MEGET BANGE! Vores lærer har absolut ikke forberedt os særlig godt/ vi har hverken afholdt prøveeksamner/ talt om hvordan det foregår/ hvad der bliver lagt særlig vægt på/ hvad der er godt at gøre osv. Vil gerne have nogle råd. evt. fra en der tidli... -
Eksamen
ForumindlægHvordan starter man i mundtlig eksamen i engelsk. Beder de en om at læse den tekst, man har trukket højt op, også oversætte. Eller oversætter man kun ekstemporalteksten? -
hvordan får jeg mest ud af fysik/kemi timen?
ForumindlægHej, jeg går i 7 og vi har rent ud sagt ikke lært en skid i fysik. - nogle der har nogle links til hvor man kan læse om en masse i fysik? Er ret desperat har prøve lige efter somemrferien og det er nogle ret brede emner jeg har om -
FSA HELP !
ForumindlægHej... Det her er meget vigtigt for mig. Jeg skal til FSA den 22/06 og jeg kunne godt bruge lidt hjælp. Der er mange som fortæller hvor let det egentlig er at gå til mundtlig dansk, men jeg er ikke en af dem. Jeg synes derimod at det lyder skræmmende. Jeg ved hvordan det hele skal foregå, men al... -
Årsprøve matematik
ForumindlægHey jeg går i 1g. Og skal til årsprøve i matematik skriftlig, ville høre om der er nogen som ved hvad de forskellige opgaver kan være og hvilke emner ? -
MDT eksamen
ForumindlægJeg har aldrig været til mundtlig eksamen i matematik. Det er så blevet trukket ud til os i år, og jeg vil gerne vide hvordan det foregår.. Skal man forklare hvorfor og hvordan en formel "virker"? Skal man løse en opgave for derefter at vise lærer og censor hvordan man har gjort og hvor... -
Computerskrevet noter eller håndskrevet noter?
ForumindlægHvad er egentlig bedst til en eksamen med 24 minutters forberedelse? Computerskrevet noter eller håndskrevet noter? -
luft of vand
ForumindlægHvis jeg trækker luft og vand op til min folkeksole eksame. Vil jeg starte med at fortæller hvad vand består af osv. Men når jeg skal fortælle hvad luft består af, skal jeg så fortæller, at luften består af 78% kvælstof, 21% ilt og 1% andre stoffer. Men det er jo i atmosfæren ikke? Så derfor kan ... -
sammenlignende analyse og fortolkning
Forumindlæghej til dansk mundtlig eksamen, kan man risikere at trække to tekster, man skal sammenligne. I timerne plejer vi bare at have en enkelt tekst, vi snakker om. Så jeg ville høre jer, hvordan i griber en sammenlignende analyse og fortolkning an? Har i hovedvægten på den ene, og når der er noget d... -
En brugers udtalelses
ForumindlægEn bruger herinde har udtalt sig således; Svar #1 d. 03-06-2005 kl. 13:56 af Skolefreak (Praktikant) ja.. jeg vil sige at baggrundsstofet er det vigtigste.. de læste tekster kan du kun perspektivere til.. det er også vigtigt.. men det allervigtigste er dog.. at snakke om den udleverede tekst ... -
Kan man rykke op i gymnasiet?
ForumindlægJeg har et meget specielt spørgsmål, som jeg håber på nogen kan svare! Kan man egentlig rykke op i gymnasiet? Fx: hvis man går i 1.g og niveauet er alt for nemt, kah man godt blive rykket op til 2.g. Håber at I kan besvare mit sære spørgsmål! Fortsat god sommerferie. Sørg for at få en m... -
eksamen - hvordan gør man???
Forumindlæghejsa. jeg skal til eksamen i old i morgen og er ved at få stress.. jeg kan ikke helt forstå hvad eksamenen egentligt gr ud på og hvad man skal. jeg har læst nogle steder herinde at man får en lille del af en tekst man har læst i timerne, men hvad skal man så med den?? og hvad får man ellers? hå... -
Eksamenssnyd..
ForumindlægHej Allesammen! Jeg har hørt rygter om at flere har fået udleveret spørgsmålene til deres eksamener, inden eksamen, så de bedre kan forberede sig og på den måde kan flere bestå! Er der andre der har hørt det, eller selv oplevet det?? -
dante og vergil
ForumindlægHej. Skal til eksamen i old og har lidt svært ved at perspektivere vergils æneiden med dantes "den guddommelige komedie"? -
Perioderne!
ForumindlægJa, hvor vigtige er perioderne? Forventes det at man snakker om dem til eksamen? Har de forskellige perioder nogle kendetegn eller lign? Og, er det korrekt at rækkefølgen er følgende?: Minoisk Mykensk Geometrisk Arkaisk Tidlig klassisk Høj klassisk Sen klassisk Hellenistisk Romersk ? -
Philosophiske Smuler el. En Smule Filosofi
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal lave en opgave om Søren Kierkegaard (Johannes Climacus)'s værk: 'Philosophiske Smuler' ('En Smule Filosofi'). Og for mit vedkommne er den meget meget svær at tolke og forstå (selvom jeg har kommentarbindet til teksen), men er der nogen som kender evt. e... -
Perspektiveringen!
ForumindlægHvor slemt er det, hvis man ikke kan perspektivere til en tekst fra samme religion, men kun til religionen i sig selv?
